Kolejny wzrost sprzedaży Volkswagena

Koncern Volkswagena już od jakiegoś czasu, przy okazji prezentowania nowych modeli, wdrażania nowych pomysłów czy podawania wyników sprzedaży otwarcie przyznaje, że chce zostać największym producentem samochodów na świecie. Skupmy się jednak nie na całym koncernie, ale na pojedynczej marce: ile samochodów wyjeżdża z zakładów w Wolfsburgu?

Zakłady Volkswagena (fot. welt.de)Zakłady Volkswagena (fot. welt.de)
Bartosz Pokrzywiński

Koncern Volkswagena już od jakiegoś czasu, przy okazji prezentowania nowych modeli, wdrażania nowych pomysłów czy podawania wyników sprzedaży otwarcie przyznaje, że chce zostać największym producentem samochodów na świecie. Skupmy się jednak nie na całym koncernie, ale na pojedynczej marce: ile samochodów wyjeżdża z zakładów w Wolfsburgu?

Ten rok jest wyjątkowo dobry dla Volkswagena. Poza sporym wzrostem sprzedaży Audi, Skody czy nawet Bentleya świetnie sprzedają się także autka sygnowane znanym już na całym świecie logo VW. Tylko od stycznia do listopada 2011 roku Volkswagen sprzedał aż 4,69 mln samochodów osobowych.

Co ciekawe, w tym samym okresie ubiegłego roku z salonów niemieckiego producenta wyjechało 4,18 mln aut, co oznacza wzrost sprzedaży aż o 12,4%. Tylko w listopadzie Volkswagen sprzedał 452 900 samochodów, czyli aż o 14,5% więcej niż w 2010 roku.

Na rynku europejskim klienci kupili łącznie 1,58 mln pojazdów, a więc o 10,6% więcej niż w roku ubiegłym, a tylko w samych Niemczech sprzedano aż 549 300 Volkswagenów. Liczba patriotów wśród naszych zachodnich sąsiadów wzrosła o 10,6%.

104 200 aut na rynku rosyjskim dało Volkswagenowi wzrost sprzedaży o 100%, trochę słabiej było już w Chinach, ale i tak 1,61 mln aut i 11,4% wzrostu. W Ameryce Północnej Volkswagen nakłonił do kupna 448 500 osób (+22,5%), a w Ameryce Południowej 708 100 osób (+3,6%).

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯