Kolejny model Audi będzie w ofercie Abta – Abt AS 3 Sportback Concept (2013)

Prezentacja Audi S3 Sportback tuż za nami, a tymczasem Abt zabiera się za tuning zwykłego A3 z nadwoziem Sportback. Do wyboru będą zarówno wzmocnione silniki benzynowe, jak i diesle.

Obraz
Olgierd Lachowski

Tradycyjnie Abt do tuningu podchodzi kompleksowo, a więc zajmuje się modyfikowaniem nadwozia, podwozia i silników.

Przeróbki karoserii nie są wielkie, bo składają się z kilku dodanych spojlerów i nowych kół, ale chyba nie do końca będą udane. Nie można się przyczepić do przedniego splittera, listew progowych i fartucha z tyłu, ale zastrzeżenia można mieć za to do kół. Konkretnie chodzi o asymetryczny wzór felg – Abt nadal nie przewiduje osobnych obręczy dla lewej i prawej strony. Koła będą dostępne w rozmiarze 18” i 19”.

Obraz

Kompaktowe Audi otrzyma nowe elementy zawieszenia. Podstawowym zestawem będzie komplet obniżających o 35 mm sprężyn, natomiast dla osób bardziej wymagających dostępne będzie też zawieszenie regulowane. Dzięki 345-milimetrowym tarczom hamulcowym (z przodu) z 6-tłoczkowymi zaciskami skróci się droga hamowania auta.

Na początek tuner będzie oferował przeróbki jednego silnika benzynowego i jednego zasilanego olejem napędowym. Motor o zapłonie iskrowym to 1,4-litrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem, która będzie miała moc zwiększoną ze 122 do 160 KM (moment obrotowy będzie wynosił 250 Nm).

Z kolei konstrukcja dieslowska to 2-litrowiec, również z turbosprężarką i wtryskiem common rail. Ten silnik będzie miał podniesioną moc z 150 do 180 KM. W późniejszym czasie ekipa z Kempten rozszerzy zakres swojej działalności o Audi A3 Sportback wyposażone w jednostki: 1.8 TSI oraz 1.6 TDI.

Obraz

Widoczny na zdjęciach samochód to oczywiście wizualizacja. Prawdziwe auto będzie gotowe prawdopodobnie na początku marca – być może Abt wystawi je w Genewie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/3] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇