Koenigsegg Regera – luksusowy Megacar

Takim mianem określa swój najnowszy model niewielki producent samochodów Koenigsegg.

Obraz
Marcin Łobodziński

W modelu Regera najbardziej interesującym elementem jest jego napęd. Koenigsegg poszedł na całość i wygenerował z hybrydowego układu plug-in sumarycznie ponad 1500 KM. Układ składa się z jednostki benzynowej V8 o pojemności 5 litrów z turbodoładowaniem oraz trzech silników elektrycznych. Dwa z nich umieszczono przy tylnej osi, a trzeci na wale korbowym. Ten ostatni pełni między innymi funkcję rozrusznika i prądnicy. Wszystkie pobierają energię z 620-voltowego akumulatora o pojemności energetycznej wynoszącej 9,27 kWh. Silniki elektryczne generują około 700 KM.

Obraz

Układ przeniesienia napędu pozbawiony klasycznej skrzyni biegów jest zupełnie inny od tradycyjnych rozwiązań i nosi nazwę Koenigsegg Direct Drive. Swoją prostotą eliminuje większość wad tradycyjnego przeniesienia napędu i zmniejsza straty o 50 procent. Masa całego zespołu napędowego to 88 kg, dzięki czemu Regera waży 1420 kg.

Według oficjalnych informacji Regera przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s. Rozpędzanie w zakresie 150-250 km/h trwa 3,2 s. Natomiast sprint do 400 km/h zajmuje tylko 20 sekund.

Obraz

Koenigsegg Regera ma również aktywną aerodynamikę, czego głównym elementem pozostaje w pełni regulowane i składane tylne skrzydło. Aktywny jest również układ wydechowy firmy Akrapovič. Zarówno skrzydłem jak i wydechem można zarządzać przy użyciu smartfona.

Koenigsegg Regera powstanie w liczbie 80 sztuk i będzie najmocniejszym oraz najszybszym samochodem produkcyjnym świata. Już teraz jest rekordzistą pod względem mocy elektrycznej części napędu hybrydowego.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀