Już nie DS 4, lecz N°4. Zmieniła się nie tylko nazwa

Kompaktowy crossover DS-a zadebiutował właśnie w mocno odświeżonym wydaniu. Zyskał nie rylko nową nomenklaturę, ale i zupełnie nowy wygląd. Trzeba przyznać, że lifting wyszedł mu ma dobre.

DS N°4DS N°4
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | DS
Aleksander Ruciński

To nigdy nie był brzydki samochód. Z pewnością jednak awangardowy. Taki też pozostał, ale teraz prezentuje się znacznie nowocześniej. Styliści sprawili, że mimo niezmienionych wymiarów, nadwozie prezentuje się bardziej proporcjonalnie. Spora w tym zasługa szerszej atrapy chłodnicy, która sprawia, że auto wygląda na niższe niż dotychczas. Docenić trzeba też zmienione reflektory DS Matrix LED Vision. Z tyłu natomiast znajdziemy światła z trójwymiarową grafiką.

Wersja po liftingu zyskała też nowe lakiery nadwozia i wzory felg - swoją drogą te mają minimum 19 cali średnicy, a w hybrydzie plug-in nawet 20 cali. A jak prezentuje się wnętrze?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

DS3 Crossback E-Tense - awangardy ciąg dalszy

W kabinie różnice są dość kosmetyczne, choć zrezygnowano z jednego ekranu. Mowa o dotykowym wyświetlaczu na konsoli środkowej. Poza tym jest 21-calowy head up display, cyfrowe zegary o przekątnej 10,25 cala i 10-calowy ekran multimediów. Francuzi twierdzą, że bardzo przyłożyli się do materiałów i wyposażenia. To zawsze było bogate, ale teraz listę uzupełniono m.in. o system audio Focal Electra z 14 głośnikami.

DS N°4
DS N°4 © Materiały prasowe | DS

Jeśli chodzi o silniki, DS N°4 nie ma powodów do wstydu. Gama rodzajów napędu jest bowiem rozbudowana. Bazę stanowi 145-konne, benzynowe 1.2 z 6-stopniową skrzynią automatyczną. Dalej mamy hybrydę plug-in 1.6 o mocy 225 KM, z akumulatorem o pojemności 14,6 kWh, co ma wystarczyć na przejechanie nawet 81 km na samym prądzie.

Jest też odmiana w pełni elektryczna E-Tense generująca 213 KM, zasilana akumulatorem 58,3 kWh. Obiecywany zasięg to 450 km, a maksymalna moc ładowania wynosi 120 kW.

Co warte odnotowania, do gamy dołączy również 130-konny diesel 1.5 BlueHDi, więc klienci będą mieć do wyboru pełne spektrum napędów. Na ceny i szczegółową specyfikację musimy jednak jeszcze poczekać.

  • DS N°4
  • DS N°4
  • DS N°4
  • DS N°4
  • DS N°4
[1/5] DS N°4 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | DS
Wybrane dla Ciebie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Pojechał do warsztatu. Na miejscu pojawiła się policja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Policjanci wyjęli alkomaty i się zdziwili. To się nazywa kumulacja
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Chińczycy ogrywają UE. Kolejna marka musiała im zapłacić
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź
Kia EV4 doczeka się wersji GT. Jest zapowiedź