Jak wygląda Goodwood oczami kierowcy? Imponujące nagranie Koenigsegga

Festiwal Prędkości w Goodwood zawsze generuje ogromne zainteresowanie fanów, mediów i producentów. Oglądanie przejazdów po legendarnej nitce może zapierać dech w piersiach, ale… jak wyglądają one z perspektywy kierowcy?

Przejazd Koenigsegga Jesko podczas Festiwalu Prędkości w GoodwoodPrzejazd Koenigsegga Jesko podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood
Źródło zdjęć: © YouTube | Koenigsegg
Kamil Niewiński
3

Odcinek Hillclimb w Goodwood to gwarancja widowiskowych przejazdów możliwość ujrzenia prawdziwej konfrontacji epok. Trasa licząca 1,86 km stanowi poważne wyzwanie zarówno dla kierowców, jak i prowadzonych przez nich konstrukcji. Pomiędzy asfaltem a trawą nie ma żadnej granicy, a w wielu miejscach jeden błąd może kosztować wylądowaniem w beli.

Nawet z perspektywy widza przejazdy supersamochodów i konstrukcji stworzonych typowo pod wyścigi podczas Festiwalu Prędkości prezentują się naprawdę widowiskowo. Jeżeli jednak zastanawialiście się, co na tej trasie widzi kierowca, z pomocą przychodzi Koenigsegg. Postanowił on pokazać, jak przejazd w Goodwood wygląda za kierownicą modelu Jesko.

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Wiceprezes Zarządu Superauto.pl Bartosz Chojnacki

Maksymalnie 1600 KM mocy, 1500 Nm maksymalnego momentu obrotowego i przyspieszenie do 100 km/h w około 2,5 sekundy – opanowanie takiego potwora wymaga poznania go od podszewki. To właśnie dlatego za kierownicą Koenigsegga Jesko znalazł się kierowca rozwojowy szwedzkiej marki, Markus Lundh. W środku towarzyszył mu również MrJWW, youtuber i współzałożyciel londyńskiego oddziału Koenigsegga.

Na materiale widać, że maksymalna prędkość osiągnięta przez Lundha to 213 km/h. Mając na uwadze szerokość toru oraz jego otoczenie – czapki z głów! Trzeba jednak również oddać coś samemu samochodowi. Hillclimb na Goodwood to dość techniczna nitka i wcale nie ma tam wiele miejsca, by mocno się rozpędzić.

Wybrane dla Ciebie

Wywiad: Robert Kubica o 24h Le Mans - "Powinni tego zabronić!"
Wywiad: Robert Kubica o 24h Le Mans - "Powinni tego zabronić!"
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło
Winiety za granicą. Jedziesz na wakacje? Kup wcześniej, żeby nie żałować
Winiety za granicą. Jedziesz na wakacje? Kup wcześniej, żeby nie żałować
Przez Warszawę przeszły dwa żywioły. Na Air|Water pojęcie "za dużo Porsche" jest obce
Przez Warszawę przeszły dwa żywioły. Na Air|Water pojęcie "za dużo Porsche" jest obce
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Oszukują policyjny alkomat. Pamiętaj, co zrobić w razie kontroli
Oszukują policyjny alkomat. Pamiętaj, co zrobić w razie kontroli
W warsztatach kolejne podwyżki - to pewne. Jest najnowsze badanie
W warsztatach kolejne podwyżki - to pewne. Jest najnowsze badanie
Te samochody psują się najczęściej. Polacy je uwielbiają
Te samochody psują się najczęściej. Polacy je uwielbiają
Ruszyła akcja policji. Kierowcy będą kontrolowani w całym kraju
Ruszyła akcja policji. Kierowcy będą kontrolowani w całym kraju
Pierwszy taki sprzęt policji. Posypią się mandaty
Pierwszy taki sprzęt policji. Posypią się mandaty