Italdesign Giugiaro Parcour - motomegamix [Genewa 2013]
Studio Italdesign Giugiaro pokazało w Genewie projekt Parcour w dwóch wersjach nadwoziowych: coupé i roadster. Auto ma uczcić 45-lecie firmy.
05.03.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:16
Studio Italdesign Giugiaro pokazało w Genewie projekt Parcour w dwóch wersjach nadwoziowych: coupé i roadster. Auto ma uczcić 45-lecie firmy.
Jak to często bywa w przypadku wystawowych konceptów światowych marek specjalizujących się w projektowaniu nadwozi, Parcour jest trudny do sklasyfikowania. Przypomina muskularne i futurystyczne sportowe coupé/roadstera, czerpiące nieco z amerykańskiej motoryzacji z lat 60., 70. Z drugiej strony wysoki prześwit (regulowany w zakresie 120 mm) i ogromne 22-calowe koła sugerują crossoverowe aspiracje.
Auto ma być komfortowe, szybkie i pewne w każdych warunkach - wyjaśnia Fabrizio Giugiaro. Pomóc ma w tym ciekawe rozwiązanie zawieszenia nazywanego potocznie Pushrod 2.0. Wykorzystuje ono dwie kolumny prowadzące z amortyzatorem na każde koło, których praca zoptymalizowana jest pod kątem wybranego trybu jazdy.
Parcour zamknięty w bryle o wymiarach 4530 x 2070 x 1335 mm ma też stylistyczną nutkę Lamborghini, przy czym nie tylko na podobieństwach linii się kończy. Pod maską pokazanego konceptu znalazł się zamontowany centralnie silnik o mocy 542 KM w układzie V10 i o litrażu 5,2 wprost z Lamborghini Gallardo. Taka jednostka ma pozwolić rozpędzić się ważącemu 1550 kg autu do 320 km/h. 0-100 km/h to kwestia 3,6 s. Napęd przenoszony jest na cztery koła poprzez dwusprzęgłową siedmiobiegową przekładnię.
Skąd taka nazwa? Według Fabrizia Giugiara sport, jakim jest parcour, idealnie oddaje niezależny charakter prezentowanego samochodu.