Italdesign Giugiaro Parcour - motomegamix [Genewa 2013]

Studio Italdesign Giugiaro pokazało w Genewie projekt Parcour w dwóch wersjach nadwoziowych: coupé i roadster. Auto ma uczcić 45-lecie firmy.

Obraz
Rafał Warecki

Studio Italdesign Giugiaro pokazało w Genewie projekt Parcour w dwóch wersjach nadwoziowych: coupé i roadster. Auto ma uczcić 45-lecie firmy.

Jak to często bywa w przypadku wystawowych konceptów światowych marek specjalizujących się w projektowaniu nadwozi, Parcour jest trudny do sklasyfikowania. Przypomina muskularne i futurystyczne sportowe coupé/roadstera, czerpiące nieco z amerykańskiej motoryzacji z lat 60., 70. Z drugiej strony wysoki prześwit (regulowany w zakresie 120 mm) i ogromne 22-calowe koła sugerują crossoverowe aspiracje.

Auto ma być komfortowe, szybkie i pewne w każdych warunkach - wyjaśnia Fabrizio Giugiaro. Pomóc ma w tym ciekawe rozwiązanie zawieszenia nazywanego potocznie Pushrod 2.0. Wykorzystuje ono dwie kolumny prowadzące z amortyzatorem na każde koło, których praca zoptymalizowana jest pod kątem wybranego trybu jazdy.

Obraz

Parcour zamknięty w bryle o wymiarach 4530 x 2070 x 1335 mm ma też stylistyczną nutkę Lamborghini, przy czym nie tylko na podobieństwach linii się kończy. Pod maską pokazanego konceptu znalazł się zamontowany centralnie silnik o mocy 542 KM w układzie V10 i o litrażu 5,2 wprost z Lamborghini Gallardo. Taka jednostka ma pozwolić rozpędzić się ważącemu 1550 kg autu do 320 km/h. 0-100 km/h to kwestia 3,6 s. Napęd przenoszony jest na cztery koła poprzez dwusprzęgłową siedmiobiegową przekładnię.

Skąd taka nazwa? Według Fabrizia Giugiara sport, jakim jest parcour, idealnie oddaje niezależny charakter prezentowanego samochodu.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/19] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów