WAŻNE
TERAZ

Iga grała o wszystko. Kosmiczne widowisko w WTA Finals

Ile kosztuje wymiana opon na sezon zimowy 2023/2024?

Kto jeszcze nie zdążył, ten na dniach pewnie uda się do serwisu wulkanizacyjnego na zmianę opon na zimowe. W niektórych ceny wymiany ogumienia mogą zaskoczyć. Zwłaszcza w nowszych autach.

Wymiana oponWymiana opon
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Wielkość felg, rodzaj, a także wyposażenie w czujniki ciśnienia lub ich brak. To wszystko kształtuje koszty wymiany ogumienia w warsztatach. Niekiedy znaczenie ma także rodzaj opon (np. runflat).

Jeśli chodzi o ceny, to tanio już było. 150 zł to już raczej okazja za komplet czterech kół. I to jeśli felga jest stalowa lub obręcz aluminiowa ma nie więcej niż 15-16 cali. Choć obdzwaniając warsztaty trafiłem i na takie, które liczyły 120 zł za komplet do 15 cali.

Zazwyczaj podczas wymiany opon trzeba zostawić za podstawową usługę od 140 do 160 zł. "Podstawowa usługa" jest z reguły rozumiana jako felgi stalowe do 15/16 cali, bez czujników ciśnienia, opony standardowe. Są warsztaty, które liczą sobie nawet 180 zł. W przypadku obręczy od 16/17 cali do 19 cali należy doliczyć ok. 5-10 zł od koła.

Najdrożej jest w przypadku dużych felg (od 20 cali). Wymiana może kosztować nawet powyżej 200-250 zł. Jednak warsztaty starają się nie przekraczać psychologicznej bariery 200 zł. Niestety, jeżeli auto ma czujniki, które trzeba potem skalibrować, to rachunek wyniesie nawet ok. 300 zł. Zależnie od modelu i wielkości kół.

Czy da się zaoszczędzić szukając tańszego warsztatu?

Jest to możliwe, ale nie zawsze warto. Przykładowo w Warszawie jest bardzo drogo, a w Białymstoku, Bydgoszczy czy Częstochowie nieco taniej. Rozbieżności nie są jednak na tyle duże, by specjalnie jechać do innego miasta. Przykładowo, w podwarszawskim serwisie wymiana tych samych opon kosztuje o 30 zł mniej niż w stolicy na Mokotowie. Czy gra jest warta świeczki? Nie sądzę.

W mojej opinii różnic nie warto specjalnie szukać nawet w obrębie własnego miasta, bo zaoszczędzimy najwyżej 20 zł, a dojazd będzie wymagał czasu i spalonego paliwa. Najwięcej inkasują duże serwisy, mniej zapłacimy w małych warsztatach ulokowanych w podwórkach. Nie ma przy tym gwarancji, że duży zrzeszony w jakiejś sieci serwis z pięknym logo świecącym z kilometra zapewni nam lepszą jakość niż mały, niezależny warsztat.

Wybrane dla Ciebie
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Elektryki w Polsce rosną w siłę. Trend może jednak wkrótce zwolnić
Elektryki w Polsce rosną w siłę. Trend może jednak wkrótce zwolnić
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Jest plan dla Alfy Romeo. Połączy siły z inną marką
Jest plan dla Alfy Romeo. Połączy siły z inną marką
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Syreny w tunelu i "koguty" na autostradzie. Oto czym zaskoczyły mnie koreańskie drogi
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Toyota Aygo X przeszła lifting i stała się hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód
BMW rezygnuje z wersji Competition. Ma dobry powód