Hyundai RM15 - 300 KM i silnik centralnie
Hyundai zaprezentował w Seulu nowy koncepcyjny model RM15.
02.04.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:30
Auto bardzo przypomina Velostera Midship, którego koreański producent pokazał rok temu. Od niego nowy samochód wziął swoją nazwę. RM oznacza Racing Midship. Obydwa auta wyposażone są w centralnie umieszczony, 2-litrowy motor T-GDI. Nowszy koncept jest jednak znacznie ostrzejszy. RM15 został odchudzony o 195 kg dzięki zastosowaniu kompozytów i lekkich stopów. Rozkład masy wynosi w nim 43/57 między przodem a tyłem. Waży 1260 kg.
Zmiany zaszły także w wyglądzie auta. RM15 został wyposażony w dodatkowe wloty powietrza za drzwiami. Pomagają one sprawniej chłodzić silnik. Hyundai zastosował też w nowym koncepcie inny niż rok temu schemat kolorystyczny. Auto zostało pokryte malowaniem charakterystycznym dla modelu i20 WRC.
Czterocylindrowa jednostka napędowa Hyundaia RM15 generuje 300 KM przy 6000 rpm oraz 383 Nm przy 2000 rpm. Parametry te są dostarczane na tylną oś przez 6-biegową przekładnię ręczną. W tej konfiguracji koncepcyjny Hyundai rozwija 100 km/h w 4,7 s.
Zobacz także
Co ciekawe, nie wyklucza się wprowadzenia takiej maszyny do produkcji. Hyundai RM15 został przyłapany kilka dni temu w trakcie testów drogowych. To oznacza, że widoczny na wizualizacjach pojazd nie jest jedynie konceptem, a jeżdżącym prototypem.