Hyundai prawie rozbił bank. Polacy rzucili się na ich SUV‑a oraz na Škody
Hyundai Tucson jest jednym z popularniejszych SUV-ów w naszym kraju, ale to co osiągnął w październiku można uznać za wielki sukces. Polacy kupowali go na potęgę. Do tego stopnia, że okazał się trzecim najpopularniejszym autem w kraju. Tymczasem bank rozbiła Škoda.
12.11.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:34
Mowa o rynku indywidualnym, czyli tym, co rzeczywiście kupują Polacy, a nie tym, co wybierają przedstawiciele flot. Od dawna przysłowiowy Kowalski i Nowak najchętniej wybierają Ople. Obecnie na tym rynku rządzi Astra, którą ściga Škoda Fabia. Najpopularniejszy model w kraju – Škoda Octavia – zajmuje w rankingu zakupów indywidualnych dopiero szóste miejsce.
poz. | model | rejestracje w październiku | rejestracje od początku roku do końca października | pozycja w skali roku | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Skoda Fabia | 669 | 4848 | 2. | ||
2. | Skoda Octavia | 393 | 2906 | 6. | ||
3. | Hyundai Tucson | 362 | 2619 | 10. | ||
4. | Opel Astra | 333 | 4931 | 1. | ||
5. | Toyota Yaris | 316 | 4554 | 3. | ||
6. | Dacia Duster | 302 | 3466 | 5. | ||
7. | Fiat Tipo | 277 | 3697 | 4. | ||
8. | Skoda Rapid | 258 | 2630 | 9. | ||
9. | Renault Captur | 224 | 1555 | 23. | ||
10. | Volkswagen Polo | 179 | 1429 | 26. | ||
źródło: SAMAR |
Jednak to co stało się w październiku Hyundai może okrzyknąć jako sukces. Polacy rzucili się na model Tucson, kompaktowego SUV-a, który pobił najpopularniejsze dotychczas auto w tym segmencie - Dacię Duster. Nic dziwnego, bo importer koreańskiej marki prowadzi wyprzedaż rocznika 2017, a że jest to atrakcyjny, ale dość drogi dla Polaka samochód, teraz jest najlepsza okazja na zakup. Wystarczy tylko wspomnieć, że cena bazowa to obecnie 76 490 zł, przy normalnej w wysokości 85 990 zł.
Rynek indywidualny w październiku w ogóle wygląda dość ciekawie. Obecnie importerzy prześcigają się w promocjach, więc są pewne zawirowania i anomalie. Na przykład, najwięcej rejestracji zaliczyły Škody. Ta marka obecnie prowadzi bodaj najbardziej agresywną politykę sprzedażową, co przy odrobinie szczęścia pozwoli Fabii zająć zaszczytne pierwsze miejsce w rankingu.
Wystarczy popatrzeć na liczby. Zwykle czołowe modele uzyskują wynik około 300 rejestracji w miesiącu. W październiku zarejestrowano aż 669 egzemplarzy Fabii oraz 393 Octavie. Dla porównania, lider rynku Opel Astra został zarejestrowany w liczbie 333 sztuki. Tak dobry wynik Fabii pozwolił jej się zbliżyć do lidera na tyle, że brakuje 394 rejestracji by się z nim zrównać. Przy takich proporcjach sprzedaży, Fabia na pewno wyjdzie na prowadzenie, pod warunkiem, że Opel również nie zaoferuje rabatów.
Skąd taki wzrost zainteresowania Fabią i Octavią? Wystarczy rzucić okiem na cenniki. Fabię można obecnie kupić już za 37 590 zł. Dla porównania, cena standardowa to 41 590 zł. Zatem mówimy tu o upuście na poziomie 10 proc. To samo dotyczy Octavii, którą można obecnie kupić za 59 800 zł, przy cenie standardowej 66 800 zł.
Co się dzieje z pretendentem, o którym pisaliśmy w ostatnich miesiącach, czyli Fiatem Tipo? Pomimo dobrej kampanii promocyjnej, nie udało się osiągnąć tego co innym importerom. Tipo w październiku uplasowało się dopiero na siódmej pozycji, z dość słabym wynikiem 277 rejestracji. Lepiej pod tym względem wypadła choćby Dacia Duster czy Toyota Yaris.
Do pierwszej dziesiątki załapał się Volkswagen Polo, który schodzi z rynku i ustępuje miejsca następcy. Wyprzedaż w Volkswagenie pozwoliła osiągnąć wynik, jakiego nie było od wielu lat.