Hyundai Ioniq Hybrid & Electric (2016) - galeria zdjęć

O nowym Hyundaiu Ioniq w trzech wersjach napędowych pisaliśmy już kilkakrotnie, a po premierze tego samochodu w USA wreszcie pojawiły się zdjęcia prawdziwego auta w ruchu drogowym. Prezentują one odmianę hybrydową, ale stylistycznie każdy wariant różni się jedynie detalami.

Na początku przypominamy, że samochód zadebiutował już w Genewie w trzech wersjach z napędem alternatywnym. Podstawowa wersja to klasyczna hybryda. Kolejna to hybryda z możliwością ładowania z sieci, czyli plug-in. Jest też Hyundai Ioniq w wersji czysto elektrycznej. Kilka słów o każdej z nich...
Na początku przypominamy, że samochód zadebiutował już w Genewie w trzech wersjach z napędem alternatywnym. Podstawowa wersja to klasyczna hybryda. Kolejna to hybryda z możliwością ładowania z sieci, czyli plug-in. Jest też Hyundai Ioniq w wersji czysto elektrycznej. Kilka słów o każdej z nich...
Marcin Łobodziński

23.03.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:25

Hyundai Ioniq Hybrid jest napędzany znaną jednostką 1.6 GDI (Kappa) o mocy 105 KM i momencie obrotowym 147 Nm. Motor elektryczny rozwija moc 43,5 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 170 Nm. Moc systemowa układu to 141 KM, a maksimum momentu obrotowego jakie ma do dyspozycji kierowca to 265 Nm. Źródłem energii dla silnika elektrycznego jest bateria o pojemności energetycznej 1,56 kWh. Emisja CO2 tego modelu wynosi 79g/km.
Hyundai Ioniq Hybrid jest napędzany znaną jednostką 1.6 GDI (Kappa) o mocy 105 KM i momencie obrotowym 147 Nm. Motor elektryczny rozwija moc 43,5 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 170 Nm. Moc systemowa układu to 141 KM, a maksimum momentu obrotowego jakie ma do dyspozycji kierowca to 265 Nm. Źródłem energii dla silnika elektrycznego jest bateria o pojemności energetycznej 1,56 kWh. Emisja CO2 tego modelu wynosi 79g/km.
Większą baterię znajdziemy w wersji Plug-in Hybrid napędzanej tym samym silnikiem benzynowym i motorem elektrycznym o zwiększonej do 61 KM mocy. Dzięki większej pojemności baterii 8.9 kWh można przejechać 50 km wykorzystując tylko energię elektryczną. W cyklu mieszanym Hyundai Plug-in Hybrid emituje 32 g CO2 na kilometr.
Większą baterię znajdziemy w wersji Plug-in Hybrid napędzanej tym samym silnikiem benzynowym i motorem elektrycznym o zwiększonej do 61 KM mocy. Dzięki większej pojemności baterii 8.9 kWh można przejechać 50 km wykorzystując tylko energię elektryczną. W cyklu mieszanym Hyundai Plug-in Hybrid emituje 32 g CO2 na kilometr.
Bateria w wersji elektrycznej ma pojemność 28 kWh, co umożliwia jazdę bezemisyjną na dystansie 110 km. Silnik elektryczny osiąga moc maksymalną 120 KM i moment obrotowy 295 Nm. Takie parametry pozwalają się rozpędzić Hyundaiem Ioniq Electric do prędkości 165 km/h. Oczywiście jedynym ograniczeniem jest tu jedyne przełożenie jakim dysponuje ten napęd. Wersje hybrydowe są łączone z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.
Bateria w wersji elektrycznej ma pojemność 28 kWh, co umożliwia jazdę bezemisyjną na dystansie 110 km. Silnik elektryczny osiąga moc maksymalną 120 KM i moment obrotowy 295 Nm. Takie parametry pozwalają się rozpędzić Hyundaiem Ioniq Electric do prędkości 165 km/h. Oczywiście jedynym ograniczeniem jest tu jedyne przełożenie jakim dysponuje ten napęd. Wersje hybrydowe są łączone z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)