Hyundai IONIQ Electric (2016) – zapowiedź [aktualizacja]

Końcówka stycznia to premiera nowego modelu Hyundaia o nazwie IONIQ Hybrid, będącego jedną z trzech odmian samochodu oferowanego w wersji spalinowej, elektrycznej oraz hybrydowej. Dziś Hyundai udostępnił pierwsze zdjęcie wersji elektrycznej.

Hyundai IONIQ Electric (2016) – zapowiedź [aktualizacja]
Marcin Łobodziński

24.02.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:36

Informacje z 24 lutego

Jedno jest pewne: samochód, który prezentowaliśmy wam dwa dni temu (ten pomarańczowy na zdjęciu powyżej) to nie jest Hyundai IONIQ Electric, ale wersja hybrydowa Plug-in. Electric jest pozbawiony atrapy chłodnicy i na właściwym zdjęciu naprawdę to widać. Auto ma zupełnie czysty przedni pas.

Jak widać na tym zdjęciu, Hyundai IONIC Electric wyróżnia się brakiem klasycznego grilla
Jak widać na tym zdjęciu, Hyundai IONIC Electric wyróżnia się brakiem klasycznego grilla

Tymczasem IONIQ Plug-in to kolejna nowość, o której jeszcze nie było wiadomo zbyt wiele. Teraz wiemy, że jest napędzana silnikiem 1.6 GDI oraz silnikiem elektrycznym o mocy 60 KM, czerpiącym energię z baterii o pojemności 8,9 kWh. Standardowy akumulator wersji Hybrid ma pojemność 1,56 kWh. Dzięki zwiększonej pojemności akumulatora wersji plug-in oraz możliwości jego doładowania z gniazdka, Hyundai IONIQ Plug-in przejedzie dystans 50 km bez benzyny. Średnia emisja CO2 ma wynosić 32 g/km.

Obraz

Elementem, po którym z łatwością odróżnimy wersje hybrydowe od elektrycznych jest dolna listwa pod zderzakami w kolorze niebieskim dla tych pierwszych i czerwonym dla elektryków. Natomiast plug-in od klasycznej hybrydy najłatwiej będzie odróżnić po oznaczeniach oraz wzorze felg aluminiowych. Więcej dowiemy się pewnie podczas oficjalnej premiery samochodu w Genewie.

Informacje z 22 lutego

IONIQ Electric to dokładnie taki sam model jak Hybrid, ale pozbawiony napędu spalinowego. Jednak czy na pewno? Nie do końca. Ta sama karoseria, płyta podłogowa i układ jezdny jeszcze nie mówią wszystkiego. Jak przystało na pojazd elektryczny, IONIQ Electric został pozbawiony niepotrzebnego wlotu powietrza do silnika. Charakterystyczny grill pozostał, ale pełni on już funkcję jedynie dekoracyjną. Na pierwszym zdjęciu widać również, że wypełnienie reflektorów jest nieco inne niż w hybrydzie. Pozostałe szczegóły poznamy dopiero wtedy, gdy producent udostępni więcej zdjęć.

W układzie napędowym nie znajdziemy już silnika spalinowego, a jedynie motor elektryczny, napędzający przednie koła. Energię elektryczną czerpie z akumulatora przygotowanego przez firmę LG o pojemności 28 kWh. Został umieszczony pod siedzeniami z tyłu i zapewnia zasięg do 105 mil, czyli 169 km. Próbę wykonano podczas cyklu badawczego w Korei Południowej, więc ten parametr może się zmienić po homologacji na rynki USA czy europejski. Silnik elektryczny generuje 120 KM mocy maksymalnej, czyli o 21 KM mniej niż wersja hybrydowa. Może rozpędzić samochód do prędkości 150 km/h. Więcej szczegółów technicznych poznamy po oficjalnej prezentacji samochodu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)