Huawei dostarczy technologię Volkswagenowi. Trafi do 30 mln aut

Huawei przypieczętował umowę z oddziałem ICT koncernu Volkswagena, na mocy której będzie głównym dostawcą technologii bezprzewodowych dla 30 mln nowych aut. Chińczycy udostępnią też Niemcom wiele swoich patentów, które zostaną wykorzystane w systemach multimedialnych i nie tylko.

VW ID.4 (zdjęcie ilustracyjne)VW ID.4 (zdjęcie ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Elektronika, a w szczególności pokładowe systemy i multimedia odgrywają jedną z kluczowych ról we współczesnej motoryzacji. Nic więc dziwnego, że firmy z branży nowych technologii coraz częściej zawiązują sojusze z producentami samochodów. Przykładem może być chociażby współpraca Google'a i Volvo czy NVIDIA i Daimlera. Teraz do tego zacnego grona dołącza też Huawei i Volkswagen.

Chiński gigant jest posiadaczem największej liczby patentów dotyczących technologii komunikacyjnych 4G i 5G. Trudno więc o lepszego partnera w temacie bezprzewodowej łączności, która miałaby znaleźć zastosowanie we współczesnych samochodach.

W ramach umowy Volkswagen otrzyma licencję na korzystanie z patentów Huawei, które zostaną wykorzystane głównie w systemach komunikacji, ale nie tylko. Niemcy dostaną też bowiem dostęp do technologii wyświetlaczy multimedialnych oraz systemów wspomagania kierowcy.

Warto bowiem wspomnieć, że Huawei, choć nie ma jeszcze swojego autorskiego samochodu, pracuje nad rozwojem systemów autonomicznej jazdy. W program zainwestowano już ponad 1 mld dolarów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze bezzałogowe pojazdy chińskiej marki będą gotowe w 2025 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony