Gumpert Tornante | Włosko-niemieckie GT odsłonięte!

Dziecko niemieckiego producenta Gumpert i włoskiej manufaktury Carrozzeria Touring Superleggera oficjalnie ujrzało światło dzienne. Na platformie prezentacyjnej w Genewie pojawił się model w rzeczywistej skali, podano także oficjalne szczegóły na temat nadchodzącego Tornante.

Gumpert Tornante
Gumpert Tornante
Rafał Warecki

01.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:24

Dziecko niemieckiego producenta Gumpert i włoskiej manufaktury Carrozzeria Touring Superleggera oficjalnie ujrzało światło dzienne. Na platformie prezentacyjnej w Genewie pojawił się model w rzeczywistej skali, podano także oficjalne szczegóły na temat nadchodzącego Tornante.

Nowy produkt ma być bardziej cywilizowany niż jego starszy brat Apollo, postawiono nie tylko na osiągi i sportowe emocje, ale także komfort i ergonomię. Więcej miejsca w środku dla kierowcy i pasażera oraz przestrzeń bagażowa o pojemności 200 litrów mają pozwolić na normalne, codzienne użytkowanie modelu Tornante na publicznych drogach.

Gumpert Tornante
Gumpert Tornante

Lekkie i wyjątkowo sztywne ramy pomocnicze ze stali chromowo-molibdenowej, skorupa kadłuba z włókna węglowego i kompozytowe poszycie sprawiły że masa własna samochodu będzie wynosić od 1300 do 1400 kg, zależnie od wyposażenia. To nawet 200 kg więcej niż Apollo, jednak jak zapewnia producent praktyczność auta będzie nieporównywalnie większa.

Gumpert Tornante
Gumpert Tornante

Oswojenie Tornante nie oznacza jednak rezygnacji z tego co najważniejsze – czyli wylewających się uszami emocji. Centralnie umieszczona, podwójnie turbodoładowana jednostka V8 od Audi o pojemności 4,2 litra ma dostarczać 700 KM mocy dzięki czemu osiągnięcie 100 km/h będzie trwać około 3 sekund, a prędkość maksymalna szacowana jest na grubo ponad 300 km/h. Z silnikiem współpracować będzie sześciostopniowa, półautomatyczna przekładnia TT40e (czas zmiany biegu 40 milisekund) z łopatkami za kierownicą, przekazująca napęd na tylne koła. Dodatkowo w samochodzie pojawią się technologie bezpieczeństwa biernego rodem z torów F1.

  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
  • Gumpert Tornante
[1/14] Gumpert Tornante

Źródło: WorldCarFans

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)