GM EN-V: dla przyszłości miejskiej motoryzacji

Firma General Motors do spółki z Shanghai Automotive Industry Corp. ma zamiar zaprezentować podczas światowych targów expo w Szanghaju koncepcyjny model nowego miejskiego pojazdu. W założeniach przypomina on niego Segway'a, jednak zasadniczą różnicą EN-V jest fakt, iż na jego pokładzie mogą się znajdować dwie osoby.

Obraz
Mateusz Gajewski

Firma General Motors do spółki z Shanghai Automotive Industry Corp. ma zamiar zaprezentować podczas światowych targów expo w Szanghaju koncepcyjny model nowego miejskiego pojazdu. W założeniach przypomina on niego Segway'a, jednak zasadniczą różnicą EN-V jest fakt, iż na jego pokładzie mogą się znajdować dwie osoby.

Szanghaj to znakomite miejsce na zaprezentowanie pojazdu tego typu. 20 milionów mieszkańców generuje codziennie naprawdę spory ruch. Według założeń projektu EN-V miałby wpłynąć pozytywnie na rozłożenie miejskiego ruchu w chińskiej metropolii. Jak jednak mówią twórcy Electric Networked-Vehicle nie jest stworzony tylko z myślą o Szanghaju. Każda duża metropolia jest zatłoczona i właśnie do ludzi takich miast adresowany jest ten pojazd.

Dzięki systemowi GPS oraz komunikacji między pojazdami EN-V może sam wybierać optymalną trasę pojazdu. Dzięki temu pewność uniknięcia korków jest jeszcze większa. Kamery i sensory rozmieszczone na nadwoziu "bańki" pozwalają unikać zderzeń i na bieżąco monitorują środowisko wokół pojazdu. Silniki wmontowane w pojazd są zasilane energią elektryczną, skumulowaną w litowo-jonowych bateriach. Pełne naładowanie pozwala pokonywać odległości do 40km, bez konieczności doładowywania urządzenia. Całość waży około 500 kilogramów.

Brzmi ciekawie, jednak pozostaje pytanie, ile to będzie kosztować? Wydaje mi się, że upłynie jeszcze trochę wody w Wiśle, zanim pojazdy tego typu będą używane na szeroką skalę. Sam pomysł jest jednak jak najbardziej na miejscu i jestem przekonany, że pojazd znajdzie wielu nabywców.[block position="inside"]9147[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km