Ford Escort Mk2 RS Gymkhana - tylny napęd po raz pierwszy
Ken Block po raz pierwszy nakręci Gymkhanę z udziałem samochodu tylnonapędowego. Będzie nim jego pierwszy rajdowy Ford.
24.10.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:15
Ken Block kupił tego Escorta w 2008 roku. Samochód pochodzi z 1978. Była to pierwsza rajdowa maszyna Blocka wyprodukowana przez Forda. Od tamtej pory auto przeszło szereg zmian, a teraz zostało specjalnie przystosowane do Gymkhany.
Pod maską tego wozu pracuje 4-cylindrowy, 2,5-litrowy silnik, z którego Hoonigan Racing Division wycisnęło 338 KM. Cała moc trafia na tylną oś poprzez 6-biegową sekwencyjną skrzynię. Czerwone pole tego silnika zaczyna się przy 9000 rpm, co zapewnia doskonałą ścieżkę dźwiękową w trakcie solidnego upalania. Dowód na załączonym filmie:
[HOONIGAN] Ken Block Slays Tires in the Gymkhana Escort at the Donut Garage
Ford Escort Kena Blocka został poszerzony dzięki pakietowi stylistycznemu Rocket Bunny. W muskularnych nadkolach osadzono felgi firmy Fifteen52. Na obręcze naciągnięto opony Pirelli.
Na razie nie jest znana dokładna data publikacji nowej części Gymkhany. Wiadomo jedynie, że doczekamy się jej dopiero w przyszłym roku.
To kolejne klasyczne auto, które Block wykorzysta w serii swoich spektakularnych filmów. Poprzednio użył Forda Mustanga, który dysponował znacznie lepszymi parametrami niż Escort. Pod maską pony cara z 1965 roku pracował 6,7-litrowy silnik V8, generujący 845 KM i 977 Nm. Na dodatek ogromne pokłady mocy trafiały na obie osie, a nie tylko na tył. Nie zmienia to faktu, że przedstawiony ostatnio Escort wygląda bardzo surowo i brutalnie, a dzięki niskiej masie jazda nim może nie odbiegać spektakularnością od znacznie mocniejszych, poprzednich maszyn.
A jaki samochód Wy wybralibyście by nakręcić swoją Gymkhanę?
Ford Escort Mk2 RS Gymkhana - galeria zdjęć
Zobacz także