Ford Escort Mk2 RS Gymkhana - tylny napęd po raz pierwszy

Ken Block po raz pierwszy nakręci Gymkhanę z udziałem samochodu tylnonapędowego. Będzie nim jego pierwszy rajdowy Ford.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Ken Block kupił tego Escorta w 2008 roku. Samochód pochodzi z 1978. Była to pierwsza rajdowa maszyna Blocka wyprodukowana przez Forda. Od tamtej pory auto przeszło szereg zmian, a teraz zostało specjalnie przystosowane do Gymkhany.

Pod maską tego wozu pracuje 4-cylindrowy, 2,5-litrowy silnik, z którego Hoonigan Racing Division wycisnęło 338 KM. Cała moc trafia na tylną oś poprzez 6-biegową sekwencyjną skrzynię. Czerwone pole tego silnika zaczyna się przy 9000 rpm, co zapewnia doskonałą ścieżkę dźwiękową w trakcie solidnego upalania. Dowód na załączonym filmie:

[HOONIGAN] Ken Block Slays Tires in the Gymkhana Escort at the Donut Garage

Ford Escort Kena Blocka został poszerzony dzięki pakietowi stylistycznemu Rocket Bunny. W muskularnych nadkolach osadzono felgi firmy Fifteen52. Na obręcze naciągnięto opony Pirelli.

Na razie nie jest znana dokładna data publikacji nowej części Gymkhany. Wiadomo jedynie, że doczekamy się jej dopiero w przyszłym roku.

To kolejne klasyczne auto, które Block wykorzysta w serii swoich spektakularnych filmów. Poprzednio użył Forda Mustanga, który dysponował znacznie lepszymi parametrami niż Escort. Pod maską pony cara z 1965 roku pracował 6,7-litrowy silnik V8, generujący 845 KM i 977 Nm. Na dodatek ogromne pokłady mocy trafiały na obie osie, a nie tylko na tył. Nie zmienia to faktu, że przedstawiony ostatnio Escort wygląda bardzo surowo i brutalnie, a dzięki niskiej masie jazda nim może nie odbiegać spektakularnością od znacznie mocniejszych, poprzednich maszyn.

A jaki samochód Wy wybralibyście by nakręcić swoją Gymkhanę?

Ford Escort Mk2 RS Gymkhana - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są