Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Porsche postanowiło wywołać niemało zamieszanie. Długo zapowiadana elektryczna wersja popularnego SUV-a, wreszcie została odsłonięta. Wraz z nią napęd, którego moc sięga abstrakcyjnych 1156 KM. Na start dostępny jest także bazowy, 442-konny wariant. Mało kto spodziewał się jednak, że elektryk będzie od wersji spalinowej… tańszy.
Na początek ważna wiadomość – mimo premiery elektrycznego Cayenne’a, spalinowy wariant nigdzie się nie wybiera. Porsche zrozumiało swój błąd przy "wymianie" Macana i zapewnia, że klient w dalszym ciągu będzie miał wybór, nie podając jednocześnie deadline’u. Przy okazji marka nie kazała nam długo czekać na polski cennik, który pojawił się od razu przy okazji premiery auta.
Pierwsza jazda elektrycznym Porsche Cayenne: tak jeździ ponad 1000 KM na torze... i w terenie!
Na start Porsche będzie oferowało elektrycznego Cayenne’a w dwóch wariantach - bazowym oraz topowym Turbo. Pierwszy generuje maksymalną moc 442 KM i moment obrotowy na poziomie 835 Nm, natomiast drugi – monstrualne 1156 KM i aż 1500 Nm. Pozwoli to na sprint do setki w czasie kolejno 4,8 i 2,5 s. W obu przypadkach na pokładzie znajdziemy akumulator o pojemności aż 113 kWh, który ma zapewnić do 806 km zasięgu dla słabszej wersji i do 775 km dla mocniejszej.
Porsche Cayenne Electric – ceny dla wersji silnikowych
- Cayenne Electric – od 446 000 zł
- Cayenne Turbo Electric – od 727 000 zł
Zaskoczeniem jest fakt, że w obu przypadkach modele są tańsze od swoich spalinowych odpowiedników. Bazowy Cayenne z silnikiem V6 o mniejszej mocy (353 KM) i gorszym przyspieszeniu (6 s do setki) jest o 33 tys. zł droższy, natomiast topowy spalinowy Cayenne Turbo E-Hybrid o mocy 739 KM jest aż o 187 tys. zł droższy, od Cayenne Turbo Electric (a przy tym o 1,2 s wolniejszy w sprincie do setki). Na podobnym poziomie cenowym, co topowy Cayenne na prąd, jest spalinowy Cayenne GTS, który startuje od 697 tys. zł.
Podstawowe wyposażenie elektrycznego Cayenne’a obejmuje biały lub czarny lakier, 20-calowe felgi aerodynamiczne, czarne wnętrze częściowo wykończone skórą, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele (w 8 kierunkach), elektrycznie sterowaną tylną kanapę, matrycowe reflektory LED, skórzaną i podgrzewaną kierownicę, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z PASM, system kamer 360 stopni, adaptacyjny tempomat, bezkluczykowy dostęp, 2-strefową klimatyzację czy system domykania drzwi.
W topowej wersji dostaniemy dodatkowo 21-calowe felgi, wyższy model matrycowy reflektorów, sportowe fotele z 18-kierunkową regulacją elektryczną, system audio Bose, pakiet Sport Chromo, podgrzewaną tylną kanapę, system Porsche Torque Vectoring Plus, 10-tłoczkowe zaciski hamulcowe z przodu z większymi tarczami (420 mm), sportowy dźwięk Porsche Electric Sport Sound, pakiet wykończenia wnętrza włóknem węglowym oraz elektrycznie ustawianą kierownicę GT.