Dwa poziomy – Sportec M135i SB 370 (2013)
18.03.2013 14:00, aktual.: 07.10.2022 21:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Niemiecki oddział firmy Sportec coraz częściej zajmuje się modyfikowaniem BMW. Tuż przed genewskim salonem samochodowym przedsiębiorstwo z siedzibą główną w Szwajcarii pokazało nieco wzmocnione BMW M135i.
Odmiany M135i to obecnie najmocniejsze wersje kompaktu rodem z Monachium. W tym modelu BMW montuje 3-litrowy silnik N55B30. Bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarka pomagają jednostce napędowej rozwinąć moc 320 KM przy 5800 obr./min. Moment obrotowy wynosi 450 Nm przy 1250-5000 obr./min.
Ważące ponad 1400 kg, wyposażone w 6-biegową ręczną skrzynię przekładniową auto osiąga elektronicznie ograniczone 250 km/h. Rozpędzanie do 100 km/h trwa według katalogów 5,10 s.
Sportec oferuje dwa poziomy zmian. W pierwszym stopniu (SB 355) jest wymieniane oprogramowanie silnika. Ten prosty zabieg trwa tylko 30 minut i podnosi moc motoru do 355 KM (moment obrotowy zwiększa się do 510 KM). Kolejne konie mechaniczne są wyciskane po montażu sportowego układu wydechowego. Wraz z nim wgrywane są jeszcze inne mapy silnika. W tym drugim przypadku moc wzrasta do 370 KM, a moment obrotowy do 550 Nm.
Tuning do poziomu SB 370 trwa sporo dłużej niż w przypadku słabszego zestawu, bo sześć godzin. Jest też wyraźna różnica w cenie. SB 355 kosztuje 1300 euro, a kit numer dwa aż 4200 euro. W cenę nie jest wliczony koszt robocizny.
Auto z zestawem SB 370 od 0 do 100 km/h przyspiesza o 0,50 s szybciej niż seryjny samochód, a dzięki przesunięciu ogranicznika prędkości w górę wóz przestaje rozpędzać się dopiero przy 275 km/h.
Przedstawione na zdjęciach BMW ma dodatkowo obniżone o 25 mm zawieszenie (to dzięki nowym sportowym sprężynom) oraz zamontowane 19-calowe felgi SP10 (dokładnie rozmiary opon nie są znane).
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R6, N55B30
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 355 KM przy 5750 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 119,17 KM/l (seryjny – 107,42 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 510 Nm przy 1300 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Silnik i napęd (SB 370):
- Typ: R6, N55B30
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 370 KM przy 5600 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 124,20 KM/l (seryjny – 107,42 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm przy 1250 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 19” SP10
- Koła tylne: 19” SP10
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1425 kg (wersja 3d)
- Stosunek masy do mocy: 4,01 kg/KM (SB 355), 3,85 kg/KM (SB 370) (seryjny – 4,45 kg/KM)
- Długość: 4340 mm
- Szerokość: 1765 mm
- Wysokość: 1386 mm (- 25 mm)
- Rozstaw osi: 2690 mm
Osiągi (SB 370):
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s
- Prędkość maksymalna: 275 km/h
Źródło: Sportec