Dacia Duster przeszła lifting. Teraz ma więcej wspólnego z Sandero

Po 4 latach od premiery drugiej generacji Dustera Dacia zdecydowała się na facelifting. Zmiany nie są zbyt spektakularne, ale sprawiają, że rumuński SUV lepiej pasuje do współczesnej gamy marki, której ton nadają nowy Logan i Sandero.

Znajdź 5 różnic - nie będzie łatwo.Znajdź 5 różnic - nie będzie łatwo.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Dacia
Aleksander Ruciński

Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec jakiekolwiek różnice w wyglądzie nowego Dustera. Jeśli jednak przyjrzymy się dokładniej, zauważymy całkowicie przeprojektowane oświetlenie z wstawkami LED do jazdy dziennej. Mają one kształt litery "y" i zdecydowanie nawiązują do rozwiązań znanych z młodszego rodzeństwa. Podobnie jest z tyłu, gdzie lampy w technologii LED zyskały nowocześniejszą grafikę 3D.

Dacia twierdzi też, że popracowała nad aerodynamiką. Dyskretne usprawnienia w postaci przeprojektowanego tylnego spojlera, nowe wzory felg, a nawet zmienione łożyska kół pozwoliły obniżyć opory powietrza i toczenia, co przekłada się na średnią emisję spalin niższą aż o 5,8g CO2 na km.

Wnętrze również nie zaskakuje zauważalnymi nowościami, ale wprawne oko dostrzeże zmienione zagłówki foteli, które przy zachowaniu identycznego poziomu bezpieczeństwa mniej zaburzają widoczność i przestrzeń w kabinie. Kierowca i pasażer docenią też wyższą konsolę środkową z przesuwanym podłokietnikiem, pod którym ukryto schowek o pojemności 1,1 litra. W bogatszych wersjach będą też gniazda USB-C dla pasażerów tylnej kanapy.

Dacia Duster (2021)
Dacia Duster (2021) © mat. prasowe / Dacia

Co warte odnotowania, klienci już w podstawowej odmianie dostaną komputer pokładowy, automatyczne światła drogowe czy wielofunkcyjną kierownicę - nie pozostaje nic innego, jak wyrazić uznanie, gdyż każdy z tych elementów ma znaczący wpływ na wygodę obsługi. Poza tym warto wspomnieć o usprawnionych multimediach Media Display i Media Nav z nowym, 8-calowym ekranem o lepszej rozdzielczości i specjalnym przyciskiem na kierownicy do wywoływania asystentów w Android Auto lub Apple CarPlay. W Media NAV dostaniemy też np. łączność WiFi.

Choć Duster z racji budżetowego charakteru nie może pochwalić się aż tak zaawansowanymi systemami wsparcia kierowcy co drożsi konkurenci, na pokładzie znajdziemy kilka przydatnych udogodnień. W zależności od wersji może być to system Blind Spot Warning, system Park Assist, kamera z wielostronnym widokiem czy asystent zjazdu przydatny w terenie.

Dacia Duster (2021)
Dacia Duster (2021) © mat. prasowe / Dacia

Ci, którzy często zjeżdżają z asfaltu, docenią też zapewne rozbudowany monitor 4x4, czyli aplikację ułatwiającą jazdę w terenie, pozwalającą sprawdzić kąty wychylenia pojazdu, kierunki świata czy wysokość terenu oraz zapisywać przebieg trasy wraz ze szczegółowymi danymi.

A co z silnikami? W zasadzie pozostają bez zmian. W cenniku pojawią się więc benzynowe TCe o mocach 90, 130 i 150 KM, a także odmiana ECO-G z fabrycznym zasilaniem LPG. Co ważne, Dacia wciąż nie wycofuje się z diesla - 115-konne dCi pozostaje w ofercie. Co więcej, może być parowane z napędem na 4 koła. Podobnie zresztą jak 150-konne TCe. Jeśli jednak chcielibyśmy zastąpić 6-stopniową skrzynię manualną automatem EDC, będziemy skazani na wydanie TCe 150 2WD.

Więcej szczegółów wraz z polską specyfikacją powinnyśmy poznać niebawem, gdy pierwsze egzemplarz po liftingu zagoszczą w naszych salonach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/40] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów