Dacia Duster - facelifting i silnik 1,2 TCe

W tym roku na wrześniowych targach we Frankfurcie Dacia zaprezentowała światu Dustera po faceliftingu. Rumuńska marka nie opublikowała jednak wówczas zbyt wielu zdjęć modelu. Czas to naprawić, przy okazji informując o nowej jednostce napędowej.

Dacia-Duster-faceliftDacia-Duster-facelift
Bartosz Pokrzywiński

W tym roku na wrześniowych targach we Frankfurcie Dacia zaprezentowała światu Dustera po faceliftingu. Rumuńska marka nie opublikowała jednak wówczas zbyt wielu zdjęć modelu. Czas to naprawić, przy okazji informując o nowej jednostce napędowej.

Kiedy Dacia Duster pojawiła się na rynku miała być najtańszym SUV-em oraz najtańszym autem z napędem na cztery koła. Bardzo prosta konstrukcja, jednostki napędowe z palety Renault oraz niezbyt dobra jakość wykończenia, na którą wszyscy przymykali oko ze względu na dobry stosunek ceny do jakości.

Jak się jednak okazało, przy okazji faceliftingu przeprowadzanego na ogół w połowie cyklu obecności samochodu na rynku, Rumuni doszli do wniosku, że Duster mógłby być odrobinę bardziej komfortowym autem.

Dacia-Duster-facelift
Dacia-Duster-facelift

Zaczęli od stylistyki dokładając delikatne offroadowe smaczki w postaci orurowania, grilla ze srebrnymi wstawkami, nowej palety felg aluminiowych oraz kolorów lakieru. To jednak nie wszystko. Dacia Duster nie była super wygodnym autem, radio grało gorzej niż głośnik pielgrzymkowy, a po kilkuset kilometrach prawa ręka odpadała ze względu na brak podłokietnika.

Pomimo tego, że nie zwiększono ceny bazowego modelu, kilka z tych rzeczy udało się poprawić. Teraz w standardzie auto będzie wyposażone w cztery poduszki powietrzne oraz układ electronic stability control (ESC). Za dopłatą będą dostępne takie opcje jak system nawigacji Media Nav, tempomat z limiterem prędkości czy czujniki parkowania z tyłu. Co więcej, we wnętrzu pojawił się podłokietnik, skórzana tapicerka oraz nowy system audio.

Dacia-Duster-facelift
Dacia-Duster-facelift

Sporo zmian zaszło także pod maską, gdzie pojawiła się nowa turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,2 l TCe. Silnik generuje moc 125 KM oraz 205 Nm momentu obrotowego, z czego już 90% dostępne jest od 1500 obr./min. Z tą jednostką napędową Dacia Duster z napędem na przednią oś spala średnio 6,3 l benzyny na 100 km emitując 145 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

Dzięki połączeniu silnika z sześciobiegową manualną przekładnią auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,6 s. Pozostałe jednostki napędowe bez zmian, czyli wolnossące 1,6 l o mocy 105 KM współpracujące nawet z instalacją gazową, a także 90- lub 110-konny turbodiesel 1,5 l. Na koniec, jednym z parametrów poprawionych przez Dacię jest poziom hałasu we wnętrzu. Dzięki sześciobiegowe skrzyni manualnej przy prędkości 130 km/h we wnętrzu jest taki sam poziom hałasu jak w wersji sprzed faceliftingu już przy 90 km/h.

  • Dacia-Duster-facelift
  • Dacia-Duster-facelift
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Dacia-Duster-facelift
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/69] Dacia-Duster-facelift Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej