Wypiłem dwa litry piwa bezalkoholowego. Oto ile pokazał alkomat

Duża popularność i dostępność piw bezalkoholowych sprawia, że często zastanawiamy się nad piciem takiego trunku w kontekście kierowania pojazdem - zwłaszcza w okresie majówkowym, kiedy często grillujemy. Sprawdziłem, czy alkomat wskaże cokolwiek po wypiciu takiego piwa.

Kontrola trzeźwościKontrola trzeźwości
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | KWP GORZOW
Marcin Łobodziński

Piwo bezalkoholowe jest co do zasady piwem bez alkoholu, czyli napojem jak każdy. Na niektórych etykietach znajdziemy informację mówiącą o zawartości alkoholu "poniżej 0,5 proc. obj.". Co oznacza, że w praktyce jest to ilość śladowa, nie mająca wpływu na stan zwany upojeniem. Aby jednak przekonać się o bezalkoholowości piwa bezalkoholowego, postanowiłem wypić sporą porcję i to zweryfikować alkomatem.

W ciągu trzech godzin wypiłem cztery butelki piwa bezalkoholowego o pojemności 0,5 litra, niczego w tym czasie nie jedząc. Badanie skalibrowanym alkomatem Promiler AMP-1 przeprowadziłem po ok. 5 minutach po spożyciu ostatniego łyka. Wynik – 0,00 promila.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Prawie 130 tys. zł za odświeżonego Yarisa. Co dostajemy w zamian?

Jest ryzyko

Podczas testu, gdy wydmuchałem powietrze tuż po ostatnim łyku piwa, alkomat pokazał mi wynik 0,10 promila i to był najwyższy wynik, jaki uzyskałem w czasie prób. 4 minuty później wszystko wróciło do normy. Znów było 0,00 promila. Co to oznacza w praktyce?

Jeśli kupisz sobie piwo bezalkoholowe do samochodu i będziesz je pić w czasie jazdy, może się okazać, że podczas kontroli drogowej policjant zatrzyma cię na dłużej. Otóż wydmuchanie 0,10 promila będzie skutkowało tym, że funkcjonariusz będzie miał obowiązek ponownie sprawdzić trzeźwość po 15 minutach. Może mieć bowiem przypuszczenie, że stężenie alkoholu jeszcze wzrośnie. Oczywiście po kolejnym badaniu pojedziesz już dalej, ale stracisz trochę czasu.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥