Carlsson S 63 L AMG 4Matic CK 63 RS (2013) [Frankfurt 2013]

Na frankfurckim salonie samochodowym Brabus pokazał w tym roku kilka nowości, o Carlssonie natomiast było znacznie ciszej. Tuner z Merzig pojawił się jednak we Frankfurcie i zaprezentował m.in. 780-konnego nowego Mercedesa klasy S.

Obraz
Olgierd Lachowski

Praktycznie jak co rok Brabus pokazuje najwięcej nowości spośród wszystkich tunerów Mercedesa. I nic dziwnego, przecież Brabus jest największą firmą zajmującą się modyfikacjami aut niemieckiej marki i jednym z największych tunerów w ogóle.

Choć o autach z Bottrop w tym roku słyszymy najczęściej, nie znaczy to, że na rynku nie działają inne firmy. Carlsson ma równie długą historię jak Brabus i na koncie również wiele interesujących aut. We wrześniu dołączyło do nich kolejne – Mercedes-Benz S 63 L AMG.

Warsztat z Merzig wybrał przedłużoną wersję modelu S, która nosi nazwę Lang. S 63 AMG w długiej wersji mierzy 5246 mm i jest dłuższy od podstawowej odmiany o równe 130 mm. Niezależnie od nadwozia S 63 AMG ma zawsze ten sam silnik.

Obraz

Jest to 5,5-litrowa V-ósemka z dwiema turbosprężarkami i bezpośrednim wtryskiem benzyny. Będący wersją rozwojową motoru M 278 silnik M 157 w topowej limuzynie Mercedesa odznacza się mocą 585 KM przy 5500 obr./min.

Wynoszący 900 Nm przy 2250-3750 obr./min maksymalny moment obrotowy z jednostki napędowej trafia najpierw do automatycznej 7-biegowej skrzyni z suchym wielopłytkowym sprzęgłem, a następnie jest rozdzielany między wszystkie koła. Nie ma tu żadnej pomyłki, ponieważ auto z przedłużonym nadwoziem jest obligatoryjnie wyposażane w napęd 4Matic.

Carlsson potrafi wycisnąć z motoru znacznie więcej, niż daje fabryka, ale nie wiadomo dokładnie, na czym polegają przeróbki. Z pewnością obejmują one zmianę oprogramowania silnika, ale czy tuner zmienia na przykład turbosprężarki albo montuje dodatkowe intercoolery, pozostaje tajemnicą.

Obraz

Za to informacja o maksymalnej mocy nie jest tajna – ta wynosi aż 780 KM. To co prawda o 70 KM mniej niż w przypadku Brabusa S 63 AMG 850 6.0 Biturbo, ale przy takiej liczbie koni na pewno przeciętny kierowca różnicy nie odczuwa. Z drugiej strony 850 KM bardziej działa na wyobraźnię. Moment obrotowy jest przez Carlssona windowany do 1050 Nm.

Tuning silnika jest na razie jedyną zmianą mechaniczną dostępną w firmie z Merzig. Niedługo oferta zostanie jednak poszerzona o inne oprogramowanie pneumatycznego zawieszenia Mercedesa. Pozostałe ulepszenia to przeróbki wizualne. Na nadwoziu jest ich bardzo mało, są to przedni zderzakospojler, nakładki na progi oraz tylny zderzak i listwa na klapie kufra. Uzupełnieniem są trzy różne komplety felg o średnicy od 19” do 21”.

Obraz

Modyfikacje kabiny pasażerskiej są kwestią indywidualną zależną od klienta i Carlsson podkreśla, że jest w stanie zrealizować każde zamówienie, o ile nie jest ono absurdalne, ale tuner z Niemiec sugeruje pewne rozwiązania. Dostępne są na przykład zestawy audio wysokiej jakości, kompletny pakiet multimedialny włącznie z telewizorami, nowe gatunki skór i innych materiałów oraz specjalne oświetlenia kabiny.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 780 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 142,83 KM/l (seryjny – 106,94 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1050 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
  • Typ napędu: na wszystkie koła 4Matic

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 19”-21”
  • Koła tylne: 19”-21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2070 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,65 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
  • Długość: 5246 mm
  • Szerokość: 1899 mm
  • Rozstaw osi: 3165 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carlsson

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇