BMW 3.0 CSL Hommage Concept (2015) - w hołdzie legendzie

BMW 3.0 CSL Hommage Concept (2015) - w hołdzie legendzie

BMW 3.0 CSL Hommage Concept (2015) - w hołdzie legendzie
Mariusz Zmysłowski
24.05.2015 22:48, aktualizacja: 02.10.2022 10:04

BMW przedstawiło nowy samochód koncepcyjny o klasycznym charakterze.

BMW kolejny raz przypomina nam swoją historię za pomocą modelu z przydomkiem Hommage. Niemiecki producent chce też pokazać, że sam pamięta swoje korzenie i jest świadomy tego, że bez nich nie byłoby go w tym miejscu, w którym jest teraz. Oto BMW 3.0 CSL Hommage!

Obraz

Nowy samochód z bawarskiej stajni nawiązuje wyglądem i nazwą do szczególnej maszyny w historii firmy. BMW 3.0 CSL bazowało na E9, czyli aucie, które można określić mianem seniora rodu Serii 6. Topowa wersja została zaprezentowana w maju 1972 roku. 3.0 CSL miało służyć do ścigania się w ETCC. Od 3.0 CS, na którym bazowało, różniło go dużo - szczególnie istotne było 200 kg masy. Auto było sukcesem - w 1973 roku z Toinem Hezemansem zdobyło mistrzowski tytuł European Touring Car Championship. Ten sam kierowca do spółki z Dieterem Questerem zwyciężył w tym samym roku w 24 h Le Mans w klasie T5.0, zajmując jednocześnie 11. miejsce w klasyfikacji ogólnej.

Zwycięstw było jeszcze więcej, nic więc dziwnego, że BMW chce upamiętnić ten model. Do rodziny Hommage dołączyło dzięki temu 3.0 CSL w nowej interpretacji. Koncept z klasykiem łączą między innymi skrzela na przednich nadkolach, duże skrzydło i lotka dachowa, wyraźnie poszerzone nadkola, pas z oznaczeniem wersji, namalowany na boku oraz proporcje bryły karoserii.

Obraz

Do klasycznych motywów BMW dorzuciło też trochę nowoczesnych smaczków. Należą do nich między innymi futurystyczne światła przednie i tylne oraz wielki grill, niczym wyrwany z Serii 7.

Nadwozie pokryte jaskrawym kolorem Golf Yellow skrywa mocną rzędową szóstkę z systemem eBoost. BMW niestety nie podało parametrów układu napędowego tej jednostki.

Obraz

Coupé Sport Leichtbau (CSL) jak sama nazwa wskazuje, musi być lekkie. W klasyku wyścigowym z lat 70. niską masę uzyskano z pomocą aluminium. Teraz w sportowych samochodach króluje kompozyt węglowy. I to jego znajdziemy tu najwięcej. Z niego wykonano karoserię i to jego jest pełno w spartańskiej kabinie rodem z wyczynowych maszyn.

Tylnonapędowa bestia niestety pozostanie konceptem. Podobnie jak w przypadku innych modeli Hommage, tak i tutaj nie możemy liczyć na produkcję. Pozostaje mieć nadzieję, że tunerzy czerpiąc inspirację z tego studyjnego pojazdu, wysmażą jakiś apetyczny pakiet aerodynamiczny dla BMW M4.

BMW 3.0 CSL Hommage Concept - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/44]

[aktualizacja 25 maja]

W ciągu weekendu pojawiły się nagrania z brzmieniem dwóch istotnych premier ostatnich dni. Pierwsza to Zagato Maserati Mostro, które brzmi jak prawdziwa bestia. Dołączyło do niego BMW 3.0 CSL Hommage. Która maszyna wygrywa pojedynek na układy wydechowe?

BMW 3.0 CSL Hommage Engine Start Sound and Driving - WORLD DEBUT

Zobacz także:
BMW M4 Cabrio - test
BMW M4 Cabrio - test
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)