Błysk – Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M (2010)

Do BMW X6 M Hamann przygotował kompletny pakiet tuningowy już w lutym tego roku. Na podobny zestaw do X5 M trzeba było czekać aż 9 miesięcy. Na pewno nie wszystkim Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M się spodoba, ale pewnie wszystkim przypadnie do gustu moc jego silnika – 670 KM.

Błysk – Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M (2010)
Olgierd Lachowski

15.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:49

Do BMW X6 M Hamann przygotował kompletny pakiet tuningowy już w lutym tego roku. Na podobny zestaw do X5 M trzeba było czekać aż 9 miesięcy. Na pewno nie wszystkim Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M się spodoba, ale pewnie wszystkim przypadnie do gustu moc jego silnika – 670 KM.

Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M fot.2
Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M fot.2

Pakiety nadwoziowe projektowane przez Hamanna prawie zawsze są krzykliwe. Tak samo jest w przypadku zestawu Flash Evo M. Przyjrzyjmy się, co wchodzi w jego skład, zaczynając od przodu X5 M. Zamiast zwykłego seryjnego zderzaka zainstalowano zderzak ze spojlerem i wielkimi wlotami, przez które dostaje się powietrze chłodzące silnik i hamulce. W zderzaku zamontowano też dwa rzędy diod elektroluminescencyjnych pracujących jako światła do jazdy dziennej.

Nowa pokrywa silnika ma dwa podłużne otwory po bokach, którymi wydostaje się część powietrza chłodzącego silnik. Maska została wykonana z włókna węglowego i pomalowana bezbarwnym lakierem. Z tego samego materiału zrobione są jeszcze: tylny dachowy spojler, tylny dyfuzor, klamki drzwi i obudowy lusterek. Dzięki nakładkom na błotniki i progi auto jest szersze.

Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M fot.16
Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M fot.16

W Flash Evo M Hamann zastosował koła z felgami o średnicy 23 cali. Felgi mają szerokość 11,0” z przodu i 12,0” z tyłu. Na nich znajdują się opony 315/25 R 23 (przód i tył).

Wnętrze emanuje dużą liczbą detali z włókna węglowego. Można je odnaleźć na kole kierownicy, desce rozdzielczej, tunelu środkowym i boczkach drzwi. Kabinę wyłożono mieszanką Alcantary® (na fotelach i drzwiach pikowana) i czerwonej skóry. Być może jej kolor nie został dobrany najszczęśliwiej, ale na pewno o taki chodziło, ponieważ właśnie to BMW zostanie wystawione na salonie w Essen. Z drobniejszych dodatków należy wymienić nakładki na pedały i dywaniki z logo tunera.

Za kołami kryje się zmodyfikowany układ hamulcowy. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 405 mm i 6-tłoczkowe zaciski, a tylne tarcze rozmiar 380 mm i zaciski 4-tłoczkowe. Za sprawą innych sprężyn zawieszenia auto jest obniżone o 30 mm, co z pewnością korzystnie wpływa na możliwości X5 M na drogach utwardzonych, ale całkowicie eliminuje ten samochód z jazdy w terenie.

Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M fot.8
Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M fot.8

Do BMW X5 M są dostępne dwa pakiety tuningowe do jednostki napędowej. Silnikiem napędzającym X5 M i X6 M jest motor S63B44. To V8 o objętości 4,4 l z dwiema turbosprężarkami, które ma moc 555 KM przy 6000 obr./min.

Słabszy z zestawów Hamanna w ogóle nie nosi konkretnej nazwy, a jedyna modyfikacja, jaka jest wykonywana w ramach tego pakietu, to zmiana programu sterującego silnikiem. To sprawia, że moc S63B44 rośnie do 610 KM przy 6000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy do 780 Nm (seryjnie 680 Nm) przy 1500-5650 obr./min. Po zdjęciu ogranicznika prędkości Hamann X5 M rozpędza się do 290 km/h.

Drugi, mocniejszy zestaw nazywa się HM 670. W nim, oprócz oprogramowania ECU, zmieniany jest układ wydechowy na nowy, wyposażony w sportowe reaktory katalityczne i tłumiki. Gdy pakiet HM 670 łączy się z Flash Evo M, wtedy zamiast czterech końcówek „wydechu” montowane są dwie na środku tylnego dyfuzora. HM 670 zwiększa moc silnika do 670 KM przy 6000 obr./min, a moment obrotowy do 950 Nm (!) przy 1500-5650 obr./min.

Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M fot.21
Hamann X5 M HM 670 Flash Evo M fot.21

Zmiany mechaniczne umożliwiają Hamannowi osiągnięcie 300 km/h, a przyspieszenie tego SUV-a od 0 do 100 km/h szacowane jest na 4,20 s.

Tuner nie podzielił się informacją na temat kosztów tuningu. X5 M HM 670 Flash Evo M zostanie pokazany na tuningowym salonie w Essen.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 670 KM przy 6000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 152,45 KM/l (seryjny – 126,28 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 950 Nm przy 1500-5650 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 11,0 x 23\
  • Koła tylne: 12,0 x 23\
  • Opony przednie: 315/25 R 23
  • Opony tylne: 315/25 R 23

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2380 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,55 kg/KM (seryjny – 4,29 kg/KM)
  • Długość: 4851 mm
  • Wysokość: 1734 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2933 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
  • Prędkość maksymalna: 300 km/h
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)