Bentley szuka następcy dla Mulsanne'a. Może nim być SUV większy niż Bentayga

Luksusowe SUV-y sprzedają się jak świeże bułeczki. Cena nie gra roli. Wydaje się, że producenci mogą wyliczyć dowolną kwotę, a klienci i tak zapłacą. Bentley zdaje sobie z tego sprawę, dlatego nie zamierza ograniczać swojej gamy SUV-ów do jednej Bentaygi. W planach jest kolejna propozycja, prawdopodobnie jeszcze większa.

Bentayga może zyskać jeszcze droższe i większe rodzeństwo.Bentayga może zyskać jeszcze droższe i większe rodzeństwo.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński
6

Bentley wkroczył do świata SUV-ów 5 lat temu, z marszu rozbijając bank. Bentayga, będąca jednym z najwybitniejszych przedstawicieli tego gatunku, okazała się ogromnym sukcesem marki, bijąc na głowę pod względem sprzedaży standardowe limuzyny i coupe. Pierwszy SUV Bentleya zszokował też co bardziej konserwatywnych klientów. A co powiecie na drugiego?

Wiele wskazuje, że limuzyna Mulsanne, która właśnie znika z rynku, zostanie zastąpiona SUV-em. Przyznał to sam szef marki, Adrian Hallmark, który w wywiadzie dla brytyjskiego magazynu "Autocar" stwierdził:

"Naszą ambicją jest wypełnienie pustki po Mulsanne. Nie autem sportowym, bo Bentley takich nie produkuje. Jasnym jest jednak, że klienci na auta luksusowe jako najbardziej atrakcyjne postrzegają obecnie SUV-y. Zdecydowanie widzimy potencjał w tym segmencie i nie wykluczamy większych pochodnych modelu Bentayga."

Oczywiście jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o technicznych szczegółach, ale jeśli plan doczeka się realizacji, Bentley w kwestii luksusu, rozmiarów i przepychu pokona prawdopodobnie nawet Rolls-Royce'a Cullinana. Musi się tak stać, jeśli nowy SUV ma godnie zastąpić Mulsanne'a.

Na jakie kwoty powinniśmy się przygotować? Biorąc pod uwagę, że Bentayga startuje z okolic 1 mln zł, nie zdziwimy się, jeśli nowa propozycja w bazowym wydaniu przekroczy 1,5 mln zł. Co na to klienci? Ten segment rządzi się swoimi prawami. Można odnieść wrażenie, że im drożej, tym lepiej, więc raczej nie powinniśmy się martwić o rynkowy sukces kolejnego SUV-a Bentleya.

Wybrane dla Ciebie

Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Mercedes jednak zostanie przy silnikach spalinowych. Kto mógł się tego spodziewać?
Nowa ekspresówka nad morze. Teraz to można jechać
Nowa ekspresówka nad morze. Teraz to można jechać
Nietypowy radiowóz. Nazwali go "Sierżantem Jimem"
Nietypowy radiowóz. Nazwali go "Sierżantem Jimem"
Motoryzacyjny gigant ogłosił upadłość. Ale to nie koniec kultowej firmy
Motoryzacyjny gigant ogłosił upadłość. Ale to nie koniec kultowej firmy
BMW zalegają od dwóch lat. Rabaty są sześciocyfrowe
BMW zalegają od dwóch lat. Rabaty są sześciocyfrowe
Ponad 8 mln złotych. Kradli jeden model, nie chodziło tylko o części
Ponad 8 mln złotych. Kradli jeden model, nie chodziło tylko o części
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
"Powinni tego zabronić!" Kubica wypalił o wygranym wyścigu
"Powinni tego zabronić!" Kubica wypalił o wygranym wyścigu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło
Jest nowa droga nad morze. Ekspresówka omija wąskie gardło
Uważaj za granicą. Opłaty są obowiązkowe, a błąd kosztowny
Uważaj za granicą. Opłaty są obowiązkowe, a błąd kosztowny
Przez Warszawę przeszły dwa żywioły. Na Air|Water pojęcie "za dużo Porsche" jest obce
Przez Warszawę przeszły dwa żywioły. Na Air|Water pojęcie "za dużo Porsche" jest obce