Bentley szuka następcy dla Mulsanne'a. Może nim być SUV większy niż Bentayga

Luksusowe SUV-y sprzedają się jak świeże bułeczki. Cena nie gra roli. Wydaje się, że producenci mogą wyliczyć dowolną kwotę, a klienci i tak zapłacą. Bentley zdaje sobie z tego sprawę, dlatego nie zamierza ograniczać swojej gamy SUV-ów do jednej Bentaygi. W planach jest kolejna propozycja, prawdopodobnie jeszcze większa.

Bentayga może zyskać jeszcze droższe i większe rodzeństwo.Bentayga może zyskać jeszcze droższe i większe rodzeństwo.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Bentley wkroczył do świata SUV-ów 5 lat temu, z marszu rozbijając bank. Bentayga, będąca jednym z najwybitniejszych przedstawicieli tego gatunku, okazała się ogromnym sukcesem marki, bijąc na głowę pod względem sprzedaży standardowe limuzyny i coupe. Pierwszy SUV Bentleya zszokował też co bardziej konserwatywnych klientów. A co powiecie na drugiego?

Wiele wskazuje, że limuzyna Mulsanne, która właśnie znika z rynku, zostanie zastąpiona SUV-em. Przyznał to sam szef marki, Adrian Hallmark, który w wywiadzie dla brytyjskiego magazynu "Autocar" stwierdził:

"Naszą ambicją jest wypełnienie pustki po Mulsanne. Nie autem sportowym, bo Bentley takich nie produkuje. Jasnym jest jednak, że klienci na auta luksusowe jako najbardziej atrakcyjne postrzegają obecnie SUV-y. Zdecydowanie widzimy potencjał w tym segmencie i nie wykluczamy większych pochodnych modelu Bentayga."

Oczywiście jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o technicznych szczegółach, ale jeśli plan doczeka się realizacji, Bentley w kwestii luksusu, rozmiarów i przepychu pokona prawdopodobnie nawet Rolls-Royce'a Cullinana. Musi się tak stać, jeśli nowy SUV ma godnie zastąpić Mulsanne'a.

Na jakie kwoty powinniśmy się przygotować? Biorąc pod uwagę, że Bentayga startuje z okolic 1 mln zł, nie zdziwimy się, jeśli nowa propozycja w bazowym wydaniu przekroczy 1,5 mln zł. Co na to klienci? Ten segment rządzi się swoimi prawami. Można odnieść wrażenie, że im drożej, tym lepiej, więc raczej nie powinniśmy się martwić o rynkowy sukces kolejnego SUV-a Bentleya.

Wybrane dla Ciebie
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Seryjnie kradł emblematy. Święta spędzi w areszcie
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Jest nowy fragment S7. Kierowcy mogą już korzystać
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀