Będzie mniejsze MINI?

Mini chce zbudować mniejszy model, jest jednak jeden warunek.

Będzie mniejsze MINI?
Piotr Wereszczyński

Odkąd kilkanaście lat temu BMW zaprezentowało następcę produkowanego od 1959 roku Mini bawarskie auta mocno urosły. Najnowsza, trzecia już generacja samochodu jest blisko 80 centymetrów dłuższa od swojego dziadka i rozmiarami zaczyna się zbliżać do współczesnych przedstawicieli segmentu B. Do wyrośniętych Cooperów już wkrótce ma dołączyć również powiększony Countryman.

Mini Countryman
Mini Countryman

Jeżeli MINI będą w dalszym ciągu rosnąć może się okazać, że nazwa marki powoli zacznie mieć co raz mniej wspólnego z rzeczywistością dlatego też co raz głośniej mówi się o rozpoczęciu przez niemieckiego producenta prac nad mniejszą wersją Coopera. Manewr wykonany przez firmę przypominałby nieco to, co zrobiła Škoda powiększając Octavię i wstawiając w jej miejsce kompaktowego Rapida. Nowe MINI w dużym stopniu mogłoby się opierać na koncepcyjnym Rocketmanie i z długością nieprzekraczającą 3,5 metra wprowadziłoby producenta z powrotem do segmentu A.

Jak się jednak okazuje Bawarczycy napotkali dość nietypowy problem. Platforma UKL1, na której ma spoczywać większość mniejszych aut MINI i BMW jest zbyt duża aby posłużyła do budowy Rocketmana. Co więcej producent nie planuje w tej chwili opracowywania płyty podłogowej specjalnie na potrzeby nowego pojazdu dlatego zdecydował się wstrzymać z projektem. Ruszy on ponownie dopiero kiedy znajdzie się partner, który zechce dostarczać pożądane przez firmę podzespoły.

Jestem ciekaw jak MINI planuje wybrnąć z tej sytuacji ponieważ produkcyjna wersja Rocketmana przy rozsądnej cenie mogłaby się stać na prawdę popularnym samochodem. Czekanie na partnera może się okazać kiepskim pomysłem bowiem konkurencja nie śpi. Jeżeli tylko Fiat zaprezentuje jakąś świeżą wizję swojej pięćsetki a Citroën zdecyduje się np. na wskrzeszenie 2CV może się okazać za późno dla BMW na rozpoczynanie przygody z produkcją samochodu od podstaw.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"