"Autonostalgicznie"

W dniach 17-18.05 br. w Warszawie odbyła się IV edycja wystawy samochodów zabytkowych z serii "Auto Nostalgia".

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Paweł Skrzypczyński

Podobnie jak w ubiegłym roku postanowiłem wybrać się na Auto Nostalgię, ale tym razem w tzw. "dniu prasowym", tj. 16 maja br., licząc na możliwość wykonania w miarę "czystych kadrów" bez tłumu zwiedzających. Zanim jednak przejdę do prezentacji zdjęć kilka słów o moich odczuciach związanych z wystawą.

Uważam, że IV edycja Auto Nostalgii była na wyższym poziomie w stosunku do III edycji, ponieważ przekrój aut klasycznych był ciekawszy niż w 2013 r. Wiele stoisk takich jak m.in. forzaitalia.pl, Lancia Klub Polska, Magazyn Classic Auto czy Stado Baranów zadbało o bardzo ciekawą ekspozycję. Przykładowo u "forzy" była wystawiona rewelacyjna Alfa Romeo GT 1300 Junior oraz Alfa Romeo GTAm w "diabelskiej" odsłonie. Z kolei ekspozycja Lancia Klub Polska obejmowała m.in. bardzo ładny egzemplarz modelu Fulvia Sport Zagato, który uważam za "auto imprezy". Magazyn Classic Auto zaprezentował natomiast m.in. przepiękną "dziewięćsetjedenastkę" pierwszej serii. W "Stadzie Baranów" znalazł się z kolei jeden z moich ulubionych klasyków, tj. DAF 44 Variomatic. Naturalnie było również wiele innych wspaniałych aut, ale te wymienione powyżej uważam za najciekawsze egzemplarze. Dodam jeszcze, że bardzo miło było też zobaczyć kilka dobrze znanych mi aut, jak np. Garbusa na stoisku Youngtimer Warsaw.

Czego mi brakowało na Auto Nostalgii 2014? Przede wszystkim ładnej sztuki Jaguara E-type, czy to Mark I, II czy chociażby III. Brakowało również klasycznych czy też po prostu "młodych" Ferrari, których jakby nie było kilka w Polsce jest. Na stoisku motore.pl znalazła się jedyna sztuka "wierzgającego konia" - model 550 Maranello. Liczyłem również na jakąś sztukę Astona Martina DB6, klika takich aut jest w kraju, ale niestety również podczas tej edycji wystawy zabrakło tego klasycznego brytyjskiego GT. Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku będzie inaczej w tym zakresie.

Ogólnie rzecz ujmując wystawę naturalnie należy zaliczyć do udanych imprez motoryzacyjnych z 2014 r. Myślę, że wiele osób odwiedzających ją w ubiegły weekend było bardzo zadowolonych. Poniżej przedstawiam moje zdjęcia z Auto Nostalgii 2014. Fotki czarno-białe zostały wykonane na kliszy Kodak T-Max 400, kolorowe moim wiernym D90.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Jeżeli ktoś miałby ochotę na bardziej obszerną foto-galerię to zapraszam pod poniższe adresy:

Autor: Paweł Skrzypczyński PESfoto

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa