Aston Martin CC100 - niespodzianka na 100-lecie marki [wideo]

Marka Aston Martin obchodzi w tym roku swoje 100. urodziny. Z tej też okazji brytyjski producent zaprezentował koncept o nazwie CC100 będący hołdem dla model DBR1, który w 1959 roku zajął pierwsze miejsce w słynnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Marka Aston Martin obchodzi w tym roku swoje 100. urodziny. Z tej też okazji brytyjski producent zaprezentował koncept o nazwie CC100 będący hołdem dla model DBR1, który w 1959 roku zajął pierwsze miejsce w słynnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Na początek trochę historii. W 1959 roku samochody marki Aston Martin zajęły dwa pierwsze miejsca w wyścigu Le Mans. Były to oczywiście modele DBR1. Za kierownicą zwycięskiego samochodu zasiadali Carroll Shelby i Roy Salvadori, a drugi na mecie Aston Martin prowadzony był przez Maurice'a Trintignant i Paula Frére. Co ciekawe, zdobywcy trzeciego miejsca w Ferrari 250 GT LWB Coupe byli aż 25 okrążeń za duetem Aston Martinów DBR1.

Nic więc dziwnego, że to spektakularne zwycięstwo Aston Martin postanowił uczcić w specjalny sposób z okazji 100-lecia istnienia marki. Tak właśnie narodził się koncept CC100, który jest nowoczesną interpretacją klasycznej wyścigówki sprzed lat - modelu DBR1. Koncept stworzono w siedzibie Astona Martina w Gaydon, a prace trwały 6 miesięcy.

Obraz

Pod względem stylistycznym mamy do czynienia z klasyczną sylwetką samochodu wyścigowego pozbawionego przedniej szyby, któremu najbliżej do określenia speedster. Styliści zadbali również o charakterystyczne dla dzisiejszych Aston Martinów detale takie jak atrapa chłodnicy, maska i reflektory. Dzięki temu bez problemu poznamy, że to właśnie pojazd marki Aston Martin.

Nadwozie konceptu CC100 wykonano głównie z włókna węglowego, dzięki czemu masa pojazdu nie przekracza 1200 kg. Źródłem napędu jest 6,0-litrowy silnik w układzie V12, jednak jego dokładna specyfikacja nie została jeszcze podana do wiadomości. Wiemy natomiast, że koncept CC100 przyspiesza do pierwszych 100 km/h w nieco ponad 4 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 290 km/h.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/24] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥