Artega złożyła wniosek o bankructwo

Wydawać by się mogło, że w dzisiejszych czasach małe firmy produkujące ekskluzywne samochody sportowe mają świetlaną przyszłość. Jak się jednak okazało, nie wszystkie. Niemiecka Artega kilka dni temu złożyła wniosek o bankructwo.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wydawać by się mogło, że w dzisiejszych czasach małe firmy produkujące ekskluzywne samochody sportowe mają świetlaną przyszłość. Jak się jednak okazało, nie wszystkie. Niemiecka Artega kilka dni temu złożyła wniosek o bankructwo.

Firma Artega Automobile powstała w 2006 roku, a jej założycielem był niejaki Klaus Dieter Frers. Pomimo że już rok później zaprezentowano model Artega GT, auto trafiło akurat na czasy kryzysu, kiedy nikt nie myślał o kupnie ekskluzywnego sportowego samochodu.

Klaus się jednak nie poddawał i ostatecznie za 74 948 euro za naszą zachodnią granicą można było kupić auto napędzane 300-konnym silnikiem V6 produkcji Volkswagena, o pojemności 3,6 l. Jednostka umieszczona była centralnie, a dzięki masie 1100 kg auto rozpędzało się od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 s i osiągało prędkość maksymalną 270 km/h.

Pomimo że Artega GT w nowej wersji Panoramic ze zdejmowanym dachem pojawiła się na tegorocznych targach w Genewie, niemieckie przedsiębiorstwo najwyraźniej nie było w zbyt dobrej kondycji finansowej.

Wiadomo na pewno, że marka całkowicie nie zniknie, ale za wszelką cenę będzie musiała znaleźć nowych inwestorów. Nie od dzisiaj wiadomo, że tego typu małe przedsiębiorstwa potrafią obronić się przed "większą" konkurencją i zarobić sporo pieniędzy.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Od poniedziałku wielka akcja. Policja będzie działać przez tydzień
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀