Alpina póki co nie przewiduje elektryfikacji silników. Powód? "Bo nasi klienci dużo jeżdżą"

Grono entuzjastów elektromobilności stale się powiększa, ale nie należy do niego póki co niemiecka firma Alpina. Co więcej, jej szef pozwolił sobie na kąśliwą uwagę, że na tę chwilę jego klienci nie rozważają nawet hybryd. Powodem ma być fakt, że oni tymi samochodami… jeżdżą.

Andreas Bovensiepen, szef firmy AlpinaAndreas Bovensiepen, szef firmy Alpina
Źródło zdjęć: © fot. Alpina Automobiles
Mateusz Żuchowski

Andreas Bovensiepen podzielił się tymi przemyśleniami z BimmerPost. "Nasi klienci na tę chwilę nie czują potrzeby wybierania aut elektrycznych czy nawet zelektryfikowanych. Powodem jest fakt, że jeżdżą nimi często na trasach, gdzie wykorzystują pełną moc napędu. W takich przypadkach zasięg nadal jest dużym problemem, zwłaszcza w Niemczech, gdzie na autostradach nie ma ograniczeń prędkości" – tłumaczył.

Rzeczywiście statystyki wykazują, że właściciele aut marki Alpina korzystają z nich w specyficzny sposób. Wielu klientów pokonuje na autostradach między 30 a 50 tys. km rocznie. Tam, według Bovensiepena, napędy zelektryfikowane nadal się nie sprawdzają.

W kategoriach Alpiny auta z napędem elektrycznym nadal uważane są za niszę. Bovensiepen mówi, że jego firma interesuje się niszami, ale w pierwszej kolejności musi zaspokoić potrzeby swoich klientów. Nie należy więc się spodziewać, by Alpina miała pójść śladami BMW i koncentrować się w najbliższych latach na autach elektrycznych.

A czego chcą klienci Alpiny? Na to odpowiada ujawniona niedawno plotka z BimmerPost. Według dobrze poinformowanego źródła nowy model w gamie pojawi się pod koniec bieżącego roku. Będzie to Alpina B4, zgodnie z nazwą bazująca na Serii 4. Podobno tym razem nie będzie to jednak Coupe, a Gran Coupe. BMW pokazało tę wersję nadwoziową w czerwcu.

Można się spodziewać, że Alpina przepuści nową Serię 4 Gran Coupe przez standardową procedurę dyskretnych modyfikacji nadwozia (o ile będzie się dało przy tym grillu) oraz zmiany silnika na własną jednostkę, trzylitrowe R6 o mocy 462 KM i momencie obrotowym 700 Nm. Zmiana bazy dla modelu B4 z Coupe na Gran Coupe może być dobrym ruchem: BMW nie przewiduje produkcji M4 w tej wersji nadwoziowej.

Wybrane dla Ciebie
50 najlepszych kierowców 2025 r. Robert Kubica w czołówce
50 najlepszych kierowców 2025 r. Robert Kubica w czołówce
Obstawili autostradę i sprawdzali. Akcja w trzech województwach
Obstawili autostradę i sprawdzali. Akcja w trzech województwach
Mechanik o używanych autach. Mówi, jakie lepiej omijać
Mechanik o używanych autach. Mówi, jakie lepiej omijać
Fiat wraca do rodzinnych aut. Premiera już w styczniu
Fiat wraca do rodzinnych aut. Premiera już w styczniu
Idą ułatwienia. Zmiany w przepisach o pojazdach autonomicznych
Idą ułatwienia. Zmiany w przepisach o pojazdach autonomicznych
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Będzie nowa klasa aut M1E. Ma rozwiązać problem drogich elektryków
Problem chińskich aut. Rząd już reaguje
Problem chińskich aut. Rząd już reaguje
Prezydent podpisał. Zielone rejestracje dla używanych aut
Prezydent podpisał. Zielone rejestracje dla używanych aut
Szef Volkswagena: obecne Polo jest ostatnim spalinowym
Szef Volkswagena: obecne Polo jest ostatnim spalinowym
Są prognozy cen paliw na święta. Prezent czy rózga dla kierowców?
Są prognozy cen paliw na święta. Prezent czy rózga dla kierowców?
Gigantyczne zakupy. Mazowiecka policja odebrała 209 nowych radiowozów
Gigantyczne zakupy. Mazowiecka policja odebrała 209 nowych radiowozów
Porsche przywróciło Carrerę GT do fabrycznego stanu. Właściciel zachwycony
Porsche przywróciło Carrerę GT do fabrycznego stanu. Właściciel zachwycony
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇