88. Salon Samochodowy w Genewie już za tydzień. Oto, co powinieneś o nim wiedzieć
Największy i najważniejszy salon samochodowy na świecie rusza 8 marca w hali Palexpo Arena, w szwajcarskiej Genewie. Czeka tam na publiczność i dziennikarzy ponad 80 ważnych, motoryzacyjnych premier, będziemy tam dla was.
88. Salon Samochodowy w Genewie – kiedy rusza?
Dni prasowe będą trwały od 6 do 7 marca, a od 8 do 18 wszystkie stoiska będą dostępne dla szerokiej publiczności. Oczywiście swoje oferty zaprezentują nie tylko producenci samochodów, ale też m.in. firmy tuningowe pokażą swoje akcesoria oraz gotowe pojazdy. Nie zabraknie przedstawicieli z branży części zamiennych czy producentów opon. Jak zawsze, pośród aut produkcyjnych pojawi się kilkanaście ciekawych konceptów.
Łącznie na targach ma być 180 wystawców. Najważniejszym producentem aut, który zrezygnował z udziału w tej imprezie jest Opel. Jest to o tyle zrozumiałe, że wszystkie ważniejsze premiery ma już za sobą, a niedawno pokazany model Combo nie jest tak istotny.
Ile trzeba zapłacić za bilet?
Podczas dni otwartych, jednorazowe wejście na teren salonu kosztuje 16 franków szwajcarskich, co w przeliczeniu oznacza ok. 58 zł. Dzieci w wieku od 6 do 16 lat mają ulgę, więc bilet dla nich kosztuje 9 franków (ok. 33 zł). Jest też zniżka grupowa - minimum 20 osób musi zapłacić po 11 franków (ok. 40 zł). Jest też 50-procentowa ulga dla osób, które kupią bilet na miejscu w dniu wejścia, ale po godzinie 16.00.
Targi będą otwarte w godzinach 10.00-20.00 w dni robocze oraz 9.00-19.00 w weekendy.
Jak się dostać na Salon Samochodowy w Genewie?
Hale targowe są umieszczone blisko genewskiego lotniska, zatem można rozpocząć zwiedzanie tuż po wylądowaniu. Pod warunkiem, że już kupiliście bilety.
Z miasta można dojechać komunikacją publiczną. Jest wiele autobusów, w tym jeden specjalny z centrum. Organizator poleca też podróż pociągiem. Stacja Geneva Airport jest umieszczona 7 min piechotą od targów.
Jeżeli wybieracie się samochodem, to w dniach roboczych i tak będziecie musieli się tam przespacerować lub skorzystać z komunikacji, ponieważ na terenie targów parkingi będą przeznaczone wyłącznie dla wystawców i autobusów. Tylko w weekend dostępne będą 10 000 miejsc dla gości, które zlokalizowane są w promieniu 5 km od hal. Opłata jednorazowa za postój to 25 franków (ok. 90 zł).
Dojazd autem od polsko-niemieckiej granicy (Świecko) zajmie ok. 11-12 godzin, pod warunkiem, że nie będziecie robić przerw. W tym czasie przejedziecie przez Niemcy i Szwajcarię. Mapa Google sugeruje trzy trasy o podobnej długości ok. 1200 km. Na każdej z nich są odcinki płatne. Niewiele mniejszy dystans pokonają osoby ruszające z południa Polski, przekraczające polsko-niemiecką granicę w Zgorzelcu czy też jadące przez Czechy.
Warto pamiętać, że korzystanie z internetu w Szwajcarii (która nie jest członkiem UE) jest bardzo drogie, zalecamy więc dużą ostrożność w tym zakresie. Nawet chwila połączenie może was kosztować kilkaset złotych.
Więcej szczegółowych informacji znajdziecie na oficjalniej stronie 88. Geneva International Motor Show
Najważniejsze premiery samochodowe 88. Salonu Samochodowego w Genewie
Samochody produkcyjne:
- Alpina BMW XD3,
- Audi A6 (nowa generacja),
- Bentley Bentayga V8 i PHEV (wersje silnikowe),
- BMW 2 Active Tourer/Gran Tourer (facelifting),
- BMW M3 CS (wersja silnikowa),
- BMW X2 (nowa generacja),
- BMW X4 (nowa generacja),
- BMW Serii 8 (prawdopodobnie),
- Citroën Berlingo nowa generacja),
- Cupra Ateca (premiera marki i pierwszego modelu),
- Cupra Ibiza (prawdopodobnie),
- Ferrari 488 Pista (wersja silnikowa),
- Ford Edge (facelifting),
- Ford Ka+ (facelifting),
- Honda CR-V (nowa generacja),
- Hyundai Kona Electric (wersja silnikowa),
- Hyundai Nexo (nowy model),
- Hyundai Santa Fe (nowa generacja),
- Jaguar I-Pace (nowy model),
- Jeep Cherokee (facelifting),
- Jeep Wrangler (nowa generacja),
- Kia Ceed (nowa generacja),
- Kia Optima (facelifting),
- Lexus UX (nowy model),
- Maserati Levante GTS V8 (wersja silnikowa),
- Mazda6 kombi (facelifting),
- McLaren Senna (wersja silnikowa),
- Mercedes-AMG G 63 (wersja silnikowa),
- Mercedes Klasy A (nowa generacja),
- Mercedes Klasy C (facelifting),
- Mercedes-Maybach Klasy S (facelifting),
- Mini (facelifting),
- Morgan Plus 8 50th (nowa wersja),
- Mitsubishi Outlander PHEV (facelifting),
- Pagani HP (nowe wersje),
- Peugeot 508 (nowa generacja),
- Peugeot Rifter (nowa generacja/model),
- Porsche 911 GT3 RS (wersja silnikowa),
- Porsche 718 GT4 (facelifting/nowa wersja),
- Range Rover SV Coupé (nowa wersja Range Rovera),
- Renault Zoe (facelifting),
- Seat Tarraco (prawdopodobnie),
- Škoda Fabia (facelifting),
- Škoda Kodiaq L&K (nowa wersja),
- Ssangyong Musso/Actyon Sports (nowa generacja),
- Stratos (nowy model/koncept?),
- Techart Porsche Panamera Grand GT (tuning),
- Toyota Auris (nowa generacja),
- Toyota Aygo (facelifting),
- Volvo V60 (nowa generacja),
- Zenvo Supercar (nowy model).
Koncepty i auta wyścigowe:
- BMW M8,
- Bolid Formuły E drugiej generacji,
- GFG Style Sybilla,
- Giugiaro Sibilla,
- Honda Civic TCR,
- Honda NeuV,
- Honda NSX GT3,
- Honda Sports EV,
- Honda Urban EV,
- Hyundai Kite by IED,
- Lexus LF-1 Limitless,
- LVCHI Venere 2,
- Mitsubishi e-Evolution,
- Peugeot Rifter 4x4,
- Pininfarina HK GT,
- Renault EZ-GO,
- Škoda Vision X,
- Ssangyong e-SIV,
- Subaru Viziv Tourer,
- Techrules REN RS,
- Toyota Fine-Comfort Ride,
- Toyota Supra Gazzo Racing,
- Volkswagen I.D. Vizzion.