Salon Samochodowy w Genewie zaczyna się 8 marca. Przez dziesięć dni będziecie mogli zobaczyć ponad 80 interesujących premier i zwiedzić blisko 200 stoisk.© mat. prasowe

88. Salon Samochodowy w Genewie już za tydzień. Oto, co powinieneś o nim wiedzieć

Największy i najważniejszy salon samochodowy na świecie rusza 8 marca w hali Palexpo Arena, w szwajcarskiej Genewie. Czeka tam na publiczność i dziennikarzy ponad 80 ważnych, motoryzacyjnych premier, będziemy tam dla was.

88. Salon Samochodowy w Genewie – kiedy rusza?

Dni prasowe będą trwały od 6 do 7 marca, a od 8 do 18 wszystkie stoiska będą dostępne dla szerokiej publiczności. Oczywiście swoje oferty zaprezentują nie tylko producenci samochodów, ale też m.in. firmy tuningowe pokażą swoje akcesoria oraz gotowe pojazdy. Nie zabraknie przedstawicieli z branży części zamiennych czy producentów opon. Jak zawsze, pośród aut produkcyjnych pojawi się kilkanaście ciekawych konceptów.

Łącznie na targach ma być 180 wystawców. Najważniejszym producentem aut, który zrezygnował z udziału w tej imprezie jest Opel. Jest to o tyle zrozumiałe, że wszystkie ważniejsze premiery ma już za sobą, a niedawno pokazany model Combo nie jest tak istotny.

Salon Samochodowy w Genewie 2017
Salon Samochodowy w Genewie 2017© fot. mat. prasowe

Ile trzeba zapłacić za bilet?

Podczas dni otwartych, jednorazowe wejście na teren salonu kosztuje 16 franków szwajcarskich, co w przeliczeniu oznacza ok. 58 zł. Dzieci w wieku od 6 do 16 lat mają ulgę, więc bilet dla nich kosztuje 9 franków (ok. 33 zł). Jest też zniżka grupowa - minimum 20 osób musi zapłacić po 11 franków (ok. 40 zł). Jest też 50-procentowa ulga dla osób, które kupią bilet na miejscu w dniu wejścia, ale po godzinie 16.00.

Targi będą otwarte w godzinach 10.00-20.00 w dni robocze oraz 9.00-19.00 w weekendy.

Jak się dostać na Salon Samochodowy w Genewie?

Hale targowe są umieszczone blisko genewskiego lotniska, zatem można rozpocząć zwiedzanie tuż po wylądowaniu. Pod warunkiem, że już kupiliście bilety.

Z miasta można dojechać komunikacją publiczną. Jest wiele autobusów, w tym jeden specjalny z centrum. Organizator poleca też podróż pociągiem. Stacja Geneva Airport jest umieszczona 7 min piechotą od targów.

Podróż autem zajmie wam około 12 godzin - bez przerwy
Podróż autem zajmie wam około 12 godzin - bez przerwy© fot. Google

Jeżeli wybieracie się samochodem, to w dniach roboczych i tak będziecie musieli się tam przespacerować lub skorzystać z komunikacji, ponieważ na terenie targów parkingi będą przeznaczone wyłącznie dla wystawców i autobusów. Tylko w weekend dostępne będą 10 000 miejsc dla gości, które zlokalizowane są w promieniu 5 km od hal. Opłata jednorazowa za postój to 25 franków (ok. 90 zł).

Dojazd autem od polsko-niemieckiej granicy (Świecko) zajmie ok. 11-12 godzin, pod warunkiem, że nie będziecie robić przerw. W tym czasie przejedziecie przez Niemcy i Szwajcarię. Mapa Google sugeruje trzy trasy o podobnej długości ok. 1200 km. Na każdej z nich są odcinki płatne. Niewiele mniejszy dystans pokonają osoby ruszające z południa Polski, przekraczające polsko-niemiecką granicę w Zgorzelcu czy też jadące przez Czechy.

Warto pamiętać, że korzystanie z internetu w Szwajcarii (która nie jest członkiem UE) jest bardzo drogie, zalecamy więc dużą ostrożność w tym zakresie. Nawet chwila połączenie może was kosztować kilkaset złotych.

Więcej szczegółowych informacji znajdziecie na oficjalniej stronie 88. Geneva International Motor Show

Najważniejsze premiery samochodowe 88. Salonu Samochodowego w Genewie

Lexus UX
Lexus UX© fot. mat. prasowe

Samochody produkcyjne:

  • Alpina BMW XD3,
  • Audi A6 (nowa generacja),
  • Bentley Bentayga V8 i PHEV (wersje silnikowe),
  • BMW 2 Active Tourer/Gran Tourer (facelifting),
  • BMW M3 CS (wersja silnikowa),
  • BMW X2 (nowa generacja),
  • BMW X4 (nowa generacja),
  • BMW Serii 8 (prawdopodobnie),
  • Citroën Berlingo nowa generacja),
  • Cupra Ateca (premiera marki i pierwszego modelu),
  • Cupra Ibiza (prawdopodobnie),
  • Ferrari 488 Pista (wersja silnikowa),
  • Ford Edge (facelifting),
  • Ford Ka+ (facelifting),
  • Honda CR-V (nowa generacja),
  • Hyundai Kona Electric (wersja silnikowa),
  • Hyundai Nexo (nowy model),
  • Hyundai Santa Fe (nowa generacja),
  • Jaguar I-Pace (nowy model),
  • Jeep Cherokee (facelifting),
  • Jeep Wrangler (nowa generacja),
  • Kia Ceed (nowa generacja),
  • Kia Optima (facelifting),
  • Lexus UX (nowy model),
  • Maserati Levante GTS V8 (wersja silnikowa),
  • Mazda6 kombi (facelifting),
  • McLaren Senna (wersja silnikowa),
  • Mercedes-AMG G 63 (wersja silnikowa),
  • Mercedes Klasy A (nowa generacja),
  • Mercedes Klasy C (facelifting),
  • Mercedes-Maybach Klasy S (facelifting),
  • Mini (facelifting),
  • Morgan Plus 8 50th (nowa wersja),
  • Mitsubishi Outlander PHEV (facelifting),
  • Pagani HP (nowe wersje),
  • Peugeot 508 (nowa generacja),
  • Peugeot Rifter (nowa generacja/model),
  • Porsche 911 GT3 RS (wersja silnikowa),
  • Porsche 718 GT4 (facelifting/nowa wersja),
  • Range Rover SV Coupé (nowa wersja Range Rovera),
  • Renault Zoe (facelifting),
  • Seat Tarraco (prawdopodobnie),
  • Škoda Fabia (facelifting),
  • Škoda Kodiaq L&K (nowa wersja),
  • Ssangyong Musso/Actyon Sports (nowa generacja),
  • Stratos (nowy model/koncept?),
  • Techart Porsche Panamera Grand GT (tuning),
  • Toyota Auris (nowa generacja),
  • Toyota Aygo (facelifting),
  • Volvo V60 (nowa generacja),
  • Zenvo Supercar (nowy model).

Koncepty i auta wyścigowe:

Druga generacja bolidu Formuły E
Druga generacja bolidu Formuły E© fot. mat. prasowe
  • BMW M8,
  • Bolid Formuły E drugiej generacji,
  • GFG Style Sybilla,
  • Giugiaro Sibilla,
  • Honda Civic TCR,
  • Honda NeuV,
  • Honda NSX GT3,
  • Honda Sports EV,
  • Honda Urban EV,
  • Hyundai Kite by IED,
  • Lexus LF-1 Limitless,
  • LVCHI Venere 2,
  • Mitsubishi e-Evolution,
  • Peugeot Rifter 4x4,
  • Pininfarina HK GT,
  • Renault EZ-GO,
  • Škoda Vision X,
  • Ssangyong e-SIV,
  • Subaru Viziv Tourer,
  • Techrules REN RS,
  • Toyota Fine-Comfort Ride,
  • Toyota Supra Gazzo Racing,
  • Volkswagen I.D. Vizzion.
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (2)