Foliowanie Edo – CUT48 SLR McLaren (2013)


Ten niebieski Mercedes to wóz przerabiany zarówno przez doskonale znane Edo Competition, jak i zupełnie nieznaną firmę CUT48. Po tuningu maszyna ma dokładnie 722 KM mocy maksymalnej.
Mercedes-Benz SLR McLaren w fabrycznej podstawowej wersji miał, pod niezwykle długą maską, widlasty 8-cylindrowy silnik o objętości skokowej 5,4 l. M 155 miał po trzy zawory na każdy cylinder, które napędzane były przez jeden wałek rozrządu w każdej głowicy. Wynosząca 626 KM przy 6500 obr./min moc maksymalna nie brała się tylko z objętości skokowej. Motor wspomagany był przez sprężarkę mechaniczną Lysholm. Moment obrotowy sięgał 780 Nm i był dostępny w zakresie od 3250 do 5000 obr./min.
Widoczny na zdjęciach wóz, choć reklamowany jest pod nazwą firmy CUT48, tuning mechaniczny miał przeprowadzany w renomowanym zakładzie Edo Competition. Tam specjaliści postarali się o wyciśnięcie z wnętrza jednostki napędowej znacznie większej mocy. W tym celu zmienili przełożenie między sprężarką mechaniczną a silnikiem, wmontowali wtryskiwacze paliwa o większym wydatku, zmienili na bardziej sportowe filtry powietrza, zmodyfikowali kolektory wylotowe i wstawili sportowy układ wydechowy.
Nad wszystkim czuwa przystosowana do nowych warunków pracy elektronika, która została tak wyregulowana, żeby motor dysponował mocą o wartości dokładnie 722 KM, osiąganą przy 7100 obr./min. Liczba koni mechanicznych jest nieprzypadkowa i nawiązuje do numeru startowego Mercedesa 300 SLR, za którego sterami Stirling Moss i Denis Jenkinson wygrali słynny wyścig Mille Miglia w 1955 roku.
Zobacz również: Mercedes-Benz Klasy X - prezentacja możliwości pickupa z silnikiem V6
Maksymalny moment obrotowy jednostki napędowej wynosi 890 Nm przy 2400–5800 obr./min. Cały ten moment przenoszony jest wyłącznie na tylne koła przez 5-biegową, klasyczną, automatyczną skrzynię biegów.
Zmodyfikowany przez Edo Mercedes potrzebuje zaledwie 3,40 s na osiągnięcie pierwszej setki. Druga na liczniku pojawia się po 9,90 s, natomiast magiczne 300 km/h jest osiągane po 24,50 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 345 km/h.
Niemiecki bolid ma 19-calowe felgi z oponami Michelin. Obręcze z wzorem przypominającym łopatki turbiny są wykonane oddzielnie do montażu po lewej i prawej stronie samochodu. Standardowo Mercedes instalował 18-calowe koła, ale te które widać na zdjęciach znajdowały się w katalogu wyposażenia opcjonalnego.
Oryginalnie ten egzemplarz Srebrnej Strzały był srebrny, jednak na życzenie klienta CUT48 okleiło go niebieską i czarną folią. Oczywiście kolor niebieski dominuje, ale czarne fragmenty pojawiają się w dolnej części przedniego zderzakospojlera czy wokół wylotów powietrza z jednostki napędowej. Także felgi i lusterka zostały ofoliowane.
Koszt zmian wizualnych to 4350 euro. Cena tuningu przeprowadzonego przez Edo Competition jest tajemnicą.
ASMA SLR McLaren Perfectus [700 KM, 350 km/h]
Brabus SLR McLaren Roadster [650 KM, 337 km/h]
Edo Competition SLR McLaren 722 Edition Black Arrow [722 KM, ogr. do 345 km/h]
FAB Design SLR McLaren Desire [750 KM, ogr. do 310 km/h]
FAB Design SLR McLaren Roadster Desire [750 KM]
Hamann SLR McLaren Volcano [700 KM, 348 km/h]
Mansory SLR McLaren [700 KM, 340 km/h]
MKB SLR McLaren P 1000 [1028 KM, 350 km/h]
RENNtech SLR McLaren [770 KM]
Sievers SLR McLaren 722 GTB [814 KM, 350 km/h]
Wheelsandmore SLR McLaren 7o7 Edition [707 KM]
Wheelsandmore SLR McLaren 722 Edition Epochal [727 KM]
Wheelsandmore SLR McLaren Roadster 722 S Stage II [700 KM, 344 km/h]
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90o, M155 ML55/155.980
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5439 cm3
- Doładowanie: kompresor Lysholm
- Moc maksymalna: 722 KM przy 7100 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 132,75 KM/l (seryjny – 115,10 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 890 Nm przy 2400–5800 obr./min
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Koła przednie: 19”
- Koła tylne: 19”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1768 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,45 kg/KM (seryjny – 2,82 kg/KM)
- Długość: 4656 mm
- Szerokość: 1908 mm
- Wysokość: 1261 mm
- Rozstaw osi: 2700 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0–100 km/h: 3,40 s
- Przyspieszenie 0–200 km/h: 9,90 s
- Przyspieszenie 0–300 km/h: 24,50 s
- Prędkość maksymalna: ograniczona do 345 km/h
Źródło: automobilesreview
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze