Renault Master 4x4 - dostawczak na bezdroża

Zdarza się, że samochód użytkowy musi czasem zjechać z drogi asfaltowej. Dzięki firmie Oberaigner Renault Master może pochwalić się bardzo sprawnie działającym napędem na cztery koła. Dodatkowo ten dzielny samochód wyposażony jest także w reduktor, co w tej klasie pojazdów nie jest takie oczywiste.

Napęd na 4 koła w tym samochodzie został wprowadzony, aby ułatwić przemieszczanie się w trudniejszym terenie. To raczej forma wspomagania dla ciężkiej pracy, do której Renault Master został stworzony, niż nadrzędna funkcjonalność dla miłośników zabaw w błocie.

Na pierwszy rzut oka Renault Master w tej wersji wyróżnia się jedynie większym prześwitem. Podniesienie nadwozia było konieczne, aby zastosować szereg zmian umożliwiających dołożenie napędu osi przedniej przez zewnętrzną firmę Oberaigner. Najważniejszym elementem, który wyróżnia wersję z napędem na cztery koła, jest dystrybutor napędu wraz z reduktorem, który znalazł się między skrzynią biegów i wałem napędowym, który musiał zostać przez to skrócony. Domyślnie, samochód ma napęd na tylną oś. Dzięki nowemu osprzętowi moment obrotowy może być kierowany także na koła przednie. Samochód nie posiada centralnego mechanizmu różnicowego, dlatego jazda z napędem na obie osie jest niewskazana na drogach utwardzonych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowy Opel Astra K 1.6 CDTi - test, opinie, spalanie, cena Škoda Octavia III 1,4 TSI Ambition - amazing? [test autokult.pl] Škoda Citigo 1,0 MPI Elegance - powrót do miasta [test autokult.pl] Nowy Nissan Note 1,2 Acenta - test Skoda Superb 2,0 TDI 4x4 DSG Elegance – rozmiar ma znaczenie [test autokult.pl] Podobno takich aut "już się nie robi". Test Lexusa LC500 na torze Palm Beach Renault Mégane 5d 1,2 TCe 130 KM BOSE - test Infiniti Q50 S: tani sposób na mocnego i ładnego sedana Renault Grand Scenic 1,6 dCi Privilege - wakacyjnie, rodzinnie [test autokult.pl] Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech More Life - test, opinia, spalanie, cena Test długodystansowy Nissana Leafa: życie z elektrykiem "na dopłatę" Nowe Volvo V60 Cross Country D4 AWD (2016) - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW M850i Gran Coupe nie jest prawdziwym BMW. Ale pierwsza Seria 8 też nim nie była Test: Ford Focus Hybrid 1.0 EcoBoost 155 KM - hybrydyzacja wyszła mu na zdrowie Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Test: Nissan X-Trail z silnikiem 1,3 l (160 KM) - mały silnik dla mało wymagających Pierwsza jazda: Opel Crossland po liftingu - w cieniu nowej Mokki Test: Peugeot e-2008 GT – angażujący elektryk, który ma ten sam problem co spalinowy odpowiednik Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać Test: Smart EQ Fortwo – założenia były doskonałe, wykonanie i efekt już nieco gorsze Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł