Renault Master 4x4 - dostawczak na bezdroża

Zdarza się, że samochód użytkowy musi czasem zjechać z drogi asfaltowej. Dzięki firmie Oberaigner Renault Master może pochwalić się bardzo sprawnie działającym napędem na cztery koła. Dodatkowo ten dzielny samochód wyposażony jest także w reduktor, co w tej klasie pojazdów nie jest takie oczywiste.

Napęd na 4 koła w tym samochodzie został wprowadzony, aby ułatwić przemieszczanie się w trudniejszym terenie. To raczej forma wspomagania dla ciężkiej pracy, do której Renault Master został stworzony, niż nadrzędna funkcjonalność dla miłośników zabaw w błocie.

Na pierwszy rzut oka Renault Master w tej wersji wyróżnia się jedynie większym prześwitem. Podniesienie nadwozia było konieczne, aby zastosować szereg zmian umożliwiających dołożenie napędu osi przedniej przez zewnętrzną firmę Oberaigner. Najważniejszym elementem, który wyróżnia wersję z napędem na cztery koła, jest dystrybutor napędu wraz z reduktorem, który znalazł się między skrzynią biegów i wałem napędowym, który musiał zostać przez to skrócony. Domyślnie, samochód ma napęd na tylną oś. Dzięki nowemu osprzętowi moment obrotowy może być kierowany także na koła przednie. Samochód nie posiada centralnego mechanizmu różnicowego, dlatego jazda z napędem na obie osie jest niewskazana na drogach utwardzonych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowy Nissan Leaf (2013) [pierwsza jazda autokult.pl] Renault Espace 1.6 TCe 200 EDC Initiale Paris - test, opinia, spalanie, cena Test: Ford Explorer - trochę mnie rozczarował, choć zły nie jest. Tylko za drogi Land Rover Discovery Sport pozytywnie mnie zaskoczył. Nie jest jednak bez wad Audi A7 Sportback 3,0 TFSI S-Tronic quattro - test, opinia, spalanie, cena Skoda Superb Combi 1,8 TSI Ambition - dużo i jeszcze więcej [test autokult.pl] Hybryda w terenie? Toyota RAV4 pokazuje, że można Test: Volkswagen e-up! - elektryczny maluch pełen niespodzianek Hyundai Grand Santa Fe 2,2 CRDi Platinum - test Nowe BMW serii 5 (F10) 528i xDrive Luxury - test Test: Mercedes-Benz 280 CE (C123) - przez 38 lat prawie 11 razy okrążył Ziemię. Przynajmniej w teorii Opel Adam 1,4 Slam [test]

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E to nie tesla-killer. To auto dla tych z drugiego obozu Test: Audi V8 z 1991 r. - idealne do szybkiego transportu. Pokazuje siłę quattro Porównanie: 20-letnie Volvo V40 vs. nowe Volvo V60. Naprawdę kiedyś było lepiej? Pierwsza jazda Porsche 911 GT3: krok poza kres możliwości Test wideo: Ford Mustang Mach-E - to nie fair! Test wideo: Wakacje w samochodzie - 3 sposoby, by uniknąć hotelu Test: Seat Leon 1.4 e-Hybrid (204 KM) - ta wersja przekonała mnie nie tylko ceną Test: Mitsubishi Outlander PHEV – w Tatrach odkryłem w nim sens i… geny Lancera Evo! Test: BMW 640i GT - najdziwniejsze, ale i najlepsze, jeśli je poznasz Test: Toyota Land Cruiser - jak zabraknie pokory to napędy nie pomogą Test: Dacia Sandero TCe - stworzona pod LPG TEST: Hyundai Kona FL - po liftingu wyposażenie potrafi zaskoczyć