Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Renault Master 4x4 - dostawczak na bezdroża

Zdarza się, że samochód użytkowy musi czasem zjechać z drogi asfaltowej. Dzięki firmie Oberaigner Renault Master może pochwalić się bardzo sprawnie działającym napędem na cztery koła. Dodatkowo ten dzielny samochód wyposażony jest także w reduktor, co w tej klasie pojazdów nie jest takie oczywiste.

Napęd na 4 koła w tym samochodzie został wprowadzony, aby ułatwić przemieszczanie się w trudniejszym terenie. To raczej forma wspomagania dla ciężkiej pracy, do której Renault Master został stworzony, niż nadrzędna funkcjonalność dla miłośników zabaw w błocie.

Na pierwszy rzut oka Renault Master w tej wersji wyróżnia się jedynie większym prześwitem. Podniesienie nadwozia było konieczne, aby zastosować szereg zmian umożliwiających dołożenie napędu osi przedniej przez zewnętrzną firmę Oberaigner. Najważniejszym elementem, który wyróżnia wersję z napędem na cztery koła, jest dystrybutor napędu wraz z reduktorem, który znalazł się między skrzynią biegów i wałem napędowym, który musiał zostać przez to skrócony. Domyślnie, samochód ma napęd na tylną oś. Dzięki nowemu osprzętowi moment obrotowy może być kierowany także na koła przednie. Samochód nie posiada centralnego mechanizmu różnicowego, dlatego jazda z napędem na obie osie jest niewskazana na drogach utwardzonych.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Hamann Mirr6r na bazie BMW M6 - test Ford C-MAX 1,6 TDCI Titanium - dla Ciebie, dla rodziny [test autokult.pl] Range Rover Sport 3.0 SDV6: trudno o bardziej wszechstronne auto Pierwsza jazda: nowa Kia Sorento ma zalety poprzedniczki i w końcu stała się hybrydą Mazda 6 2,2 MZR-CD Exclusive Plus - liftback dla rozsądnych [test autokult.pl] Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI 4Motion DSG - test, opinia, spalanie, cena Volkswagen e-Golf i Nissan Leaf - test, opinia, cena Mercedes-Benz C180 T Avantgarde - świadomy wybór [test autokult.pl] Pierwsza jazda nowym Audi Q3: kompaktowy SUV chce być jak większe modele marki Test: Ford Grand Tourneo Connect Active - nie potrzebujesz SUV-a Porównanie: 20-letnie Volvo V40 vs. nowe Volvo V60. Naprawdę kiedyś było lepiej? Zamiast Singera? Za kierownicą Jaguara E-Type FHC od CKL Developments

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen Caddy California - to nie kamper, lecz specjalistyczne narzędzie Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na torze, drodze i w scenie jak z amerykańskiego filmu akcji Test: Świat się kończy, Golf R droższy od S3. Pytanie jednak, czy jest lepszy? Pierwsza jazda: Seat Arona i Ibiza po liftingu – Hiszpanie stawiają na nowoczesność, ale z umiarem Test: Mercedes-Benz S 500 dowodzi, że czasy mogą się zmieniać, ale król jest tylko jeden Ferrari F40 vs Ferrari SF90 Stradale: super-V8, które napisały historię na nowo Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem Test: Volkswagen Golf GTI - ty masz moc, a on co innego Pierwsza jazda: Audi Q4 e-tron - twój kolejny (elektryczny) SUV Jeep Wrangler 4xe - ile wynosi dopłata za wtyczkę? Test: Nissan Qasqhai — jest niezły, ale mój umysł nadal to wypiera Toyota Camry - Czy klasę japończyka można wymacać? #eksperyment