Audi RS6 Avant - wojna domowa. Model stracił pozycję lidera

Audi RS6 to samochód, który - jako jeden z pierwszych - połączył kompletnie dwa różne bieguny motoryzacji. Piekielną moc i sportowy charakter z rodzinnym nadwoziem kombi. Czym wyróżnia się najnowsze wcielenie?

Już sam wygląd Audi RS6 sugeruje, że pod maską nie znajdziecie silnika TDI

Jest tu ogromny przednik zderzak — wyglądający jak pług do odśnieżania — z wielkimi wlotami powietrza, a do tego poszerzone błotniki. Samochód ma 22-calowe koła, kryjące za sobą opcjonalne ceramiczne tarcze w rozmiarze 44 cm z przodu i 37 cm z tyłu, które są o 34 kg lżejsze od standardowych stalowych tarcz hamulcowych. Dalej mamy nakładki progowe, znowu ogromne błotniki, spojler na tylnej klapie, znowu potężny zderzak i 2 armaty z tyłu.

W porównaniu do zwykłego Audi A6, model RS6 jest o 80 mm szerszy. Tak naprawdę wszystko, co tutaj widzicie, z wyjątkiem przednich drzwi, dachu i klapy bagażnika, zostało stworzone konkretnie do odmiany RS. Dobrze, może nie wszystko. Maska i przednie reflektory zostały zapożyczone z modelu A7, ale dzięki temu auto wygląda dużo bardziej. Jest zadziorne i — co najważniejsze — oferuje technologię RS matrix LED.

Wnętrze nowego RS6

Samo Audi twierdzi, że "pionierska stylistyka wnętrza nowego Audi RS 6 Avant zorientowane jest na kierowcę, a antracytowe, aluminiowe panele ozdobne akcentują jego sportowy charakter". Zastanawiam się jednak, gdzie ta pionierska stylistyka, bo wnętrze ogólnie wygląda jak w zwykłym A6. Oczywiście, zaszły tutaj pewne zmiany, ale jest to raczej gra dodatków. Warto też dodać, że w porównaniu do zwykłego A6 zmiany są takie jak przy zestawieniu ostatnio testowanego przeze mnie RS Q8 ze zwykłym Q8.

Co jest pod maską Audi RS6?

Pod maską testowanego modelu jest dokładnie ten sam napęd co w Audi RS Q8, czyli potężna miękka hybryda. Zastosowanie 48-voltowej instalacji elektrycznej umożliwia załączanie się systemu start/stop już przy prędkości 22 km/h. W ten sposób osiągnąć można zmniejszenie zużycia paliwa przez samochód w codziennym użytkowaniu nawet o 0,8 l na 100 km – a przynajmniej tak deklaruje producent. Dodatkowo instalacja wykorzystywana jest podczas żeglowania.

Pierwsze skrzypce gra natomiast 4-litrowy silnik TFSI w układzie V8 o mocy 600 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 800 Nm. Czyli? Tak, jak w RS Q8. Również prędkość maksymalna jest taka sama — 280 km/h w standardzie, natomiast z pakietem Dynamic Plus rozpędzicie się do 305 km/h. Pierwszą setkę zobaczycie po 3,6 s, a to już o 0,2 s szybciej niż RS Q8.

Audi RS6 — szalone rodzinne kombi

Audi RS6 to z jednej strony nadal wyjątkowy samochód, bo ukazuje, że rodzinne kombi może być szalone. Z drugiej natomiast zyskał dość poważną alternatywę w postaci RS Q8, które oferuje dokładnie takie same parametry, doskonałe się prowadzi, a przy tym zaskakuje jeszcze bardziej z uwagi na swoje gabaryty.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Suzuki Baleno 1.2 DualJet: budżetowy rywal Fiata Tipo? Toyota Auris 1,6 Multidrive S Prestige vs Toyota Auris HSD Prestige - sztuka wyboru [test autokult.pl] Hybryda plug-in w długim dystansie. Witaj, VW Passat GTE Jeździłem nowym Fordem Pumą. Prowadzi się tak dobrze jak Fiesta, a przy okazji oferuje znacznie więcej W poszukiwaniu recepty na idealnego hatchbacka - test wideo nowej Hondy Civic Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro: więcej niż coupé Test Audi RS 5 Sportback: czego bało się Audi? Test: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 2WD – przy nim Vitara przestaje mieć sens Volkswagen Golf Sportsvan 1,4 TSI Highline - test Test Suzuki Vitary 1.0 BoosterJet: tak dużo za tak niedużo Smart EQ Forfour sprawił, że wybaczam mu wszystkie wady. No, prawie wszystkie Chevrolet Cruze 2,0 VCDi LS – diabeł tkwi w szczegółach [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Škoda Fabia 4. generacji – ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika Test: BMW M850i Gran Coupe nie jest prawdziwym BMW. Ale pierwsza Seria 8 też nim nie była Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Test: Ford Focus Hybrid 1.0 EcoBoost 155 KM - hybrydyzacja wyszła mu na zdrowie Test: Škoda Octavia Combi RS iV - ekologiczno-sportowy kompromis nie do końca się sprawdził Test: Renault Megane E-Tech Plug-in Hybrid - to nie mogło się udać Test: Smart EQ Fortwo – założenia były doskonałe, wykonanie i efekt już nieco gorsze Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 2WD - świetny wóz ze słabym punktem za 10 tys. zł