Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Audi RS6 Avant - wojna domowa. Model stracił pozycję lidera

Audi RS6 to samochód, który - jako jeden z pierwszych - połączył kompletnie dwa różne bieguny motoryzacji. Piekielną moc i sportowy charakter z rodzinnym nadwoziem kombi. Czym wyróżnia się najnowsze wcielenie?

Już sam wygląd Audi RS6 sugeruje, że pod maską nie znajdziecie silnika TDI

Jest tu ogromny przednik zderzak — wyglądający jak pług do odśnieżania — z wielkimi wlotami powietrza, a do tego poszerzone błotniki. Samochód ma 22-calowe koła, kryjące za sobą opcjonalne ceramiczne tarcze w rozmiarze 44 cm z przodu i 37 cm z tyłu, które są o 34 kg lżejsze od standardowych stalowych tarcz hamulcowych. Dalej mamy nakładki progowe, znowu ogromne błotniki, spojler na tylnej klapie, znowu potężny zderzak i 2 armaty z tyłu.

W porównaniu do zwykłego Audi A6, model RS6 jest o 80 mm szerszy. Tak naprawdę wszystko, co tutaj widzicie, z wyjątkiem przednich drzwi, dachu i klapy bagażnika, zostało stworzone konkretnie do odmiany RS. Dobrze, może nie wszystko. Maska i przednie reflektory zostały zapożyczone z modelu A7, ale dzięki temu auto wygląda dużo bardziej. Jest zadziorne i — co najważniejsze — oferuje technologię RS matrix LED.

Wnętrze nowego RS6

Samo Audi twierdzi, że "pionierska stylistyka wnętrza nowego Audi RS 6 Avant zorientowane jest na kierowcę, a antracytowe, aluminiowe panele ozdobne akcentują jego sportowy charakter". Zastanawiam się jednak, gdzie ta pionierska stylistyka, bo wnętrze ogólnie wygląda jak w zwykłym A6. Oczywiście, zaszły tutaj pewne zmiany, ale jest to raczej gra dodatków. Warto też dodać, że w porównaniu do zwykłego A6 zmiany są takie jak przy zestawieniu ostatnio testowanego przeze mnie RS Q8 ze zwykłym Q8.

Co jest pod maską Audi RS6?

Pod maską testowanego modelu jest dokładnie ten sam napęd co w Audi RS Q8, czyli potężna miękka hybryda. Zastosowanie 48-voltowej instalacji elektrycznej umożliwia załączanie się systemu start/stop już przy prędkości 22 km/h. W ten sposób osiągnąć można zmniejszenie zużycia paliwa przez samochód w codziennym użytkowaniu nawet o 0,8 l na 100 km – a przynajmniej tak deklaruje producent. Dodatkowo instalacja wykorzystywana jest podczas żeglowania.

Pierwsze skrzypce gra natomiast 4-litrowy silnik TFSI w układzie V8 o mocy 600 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 800 Nm. Czyli? Tak, jak w RS Q8. Również prędkość maksymalna jest taka sama — 280 km/h w standardzie, natomiast z pakietem Dynamic Plus rozpędzicie się do 305 km/h. Pierwszą setkę zobaczycie po 3,6 s, a to już o 0,2 s szybciej niż RS Q8.

Audi RS6 — szalone rodzinne kombi

Audi RS6 to z jednej strony nadal wyjątkowy samochód, bo ukazuje, że rodzinne kombi może być szalone. Z drugiej natomiast zyskał dość poważną alternatywę w postaci RS Q8, które oferuje dokładnie takie same parametry, doskonałe się prowadzi, a przy tym zaskakuje jeszcze bardziej z uwagi na swoje gabaryty.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi A4 2.0 TDI S tronic - test, opinia, spalanie, cena Renault Twizy: samochód, którym można wjechać do magazynu Ford Fiesta Vignale to nie jest samochód, który kupujesz z rosądkiem. Tutaj liczą się zachcianki Audi Q7 po liftingu dogania resztę gamy. Wnętrze z A8 to nie wszystko Porsche Cayenne S. Możesz go nie lubić, ale i tak zasługuje na uznanie Maserati Levante S kontra Volvo XC90 T8 – Super-SUV-y na zamarzniętym Jeziorze Śniardwy Mateusz kontra Mateusz: mierzymy Volvo XC90 z Land Roverem Discovery Jeździłem nowym Fordem Pumą. Prowadzi się tak dobrze jak Fiesta, a przy okazji oferuje znacznie więcej Nissan Juke Nismo RS (2015) – test, opinia, spalanie, cena Nowa Mazda 3 zagląda do klasy premium nie tylko ceną Renault Zoe Zen - życie z samochodem elektrycznym [część 2] Volvo V60 Cross Country i V60 T8: pierwsza jazda nowymi wersjami szwedzkiego kombi

Popularne w tym tygodniu:

Po co w Jeepie Cherokee 9. bieg, skoro się nie włącza? Sprawdziłem zużycie paliwa Pierwsza jazda: Mercedes Klasy E po liftingu - Niemcy promują hybrydy, ale w tym wypadku wezmę największego diesla Test: Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X 2.0 - 5 opinii, z którymi się nie zgadzam Test: Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDI 130 - komfortowy, oszczędny i okaleczony przez księgowych Test: Mazda 6 kombi 2.5 Skyactiv-G – za takimi samochodami niedługo będziemy tęsknić Pierwsza jazda: Seat Leon czwartej generacji - jeszcze więcej (zbędnej) elektroniki Test: Volkswagen Arteon R-line Edition - nadchodzący lifting może nie być dobrym pomysłem Test: Mercedes-Benz A250e kontra Audi A3 35 TDI - oszczędzanie w stylu tradycyjnym czy nowoczesnym? Test: Ford Transit Custom Nugget Plus - przez weekend byłem królem kempingu Pierwsza jazda: Mazda MX-30 to auto dla tych, którzy dobrze wiedzą, czego chcą Dzień dobry, Nissan Leaf! Sprawdzę, jak się żyje z elektrykiem "na dopłatę" Test: Suzuki Vitara Hybrid - wciąż bardzo je lubię, ale "hybrydy" bym nie kupił