Audi RS6 Avant mocniejsze niż Veyron. Po tuningu może mieć nawet 1010 KM 

Rodzinny RS6 Avant od dawna łączy ogień z wodą. Z jednej strony to klasyczne kombi pozwalające przewieźć rodzinę w naprawdę przyjemnych warunkach. Z drugiej – to członek rodziny RS, który w obecnej generacji ma przecież 600 KM. Jeśli to za mało, z pomocą przychodzą specjaliści z Wheelsandmore.

Finezyjny dyfuzor to dzieło producenta, nie tuneraFinezyjny dyfuzor to dzieło producenta, nie tunera
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Podwójnie doładowane V8 z dwiema turbinami daje spore pole do popisu dla rozmaitych tunerów. W standardzie ma ono 600 KM i 800 niutonometrów w szerokim zakresie 2,050 – 4,500 obr/min. To owocuje przyspieszeniem na poziomie 3,6 sekundy do setki (12 sekund do 200 km/h). Po zdjęciu ogranicznika auto osiągnie nawet 305 km/h.

Jeśli to za mało (naprawdę?), ekipa Wheelsandmore ma kilka interesujących pakietów w zanadrzu. Pierwszy z nich kosztuje 2100 euro i obejmuje nowe oprogramowanie silnika. Tak otrzymujemy 100 koni więcej. Kolejny krok (7,688 euro) to sportowy wydech Capristo . W takim wypadku moc wynosi już 715 KM.

Poziom 3 to już koszt 12 521 euro. Tuner wymienia kolektor wydechowy i wstawia nowy układ dolotowy. Wówczas silnik Audi generuje 775 KM. Dopiero kolejny krok (36 342 euro) oznacza instalację większych sprężarek. Wchodzimy na poziom 965 KM i 1250 Nm. Ostatnim krokiem jest wyrzucenie wszystkiego, co sprawia, że Audi spełnia normy czystości spalin. Usuwa się katalizatory, filtry cząstek stałych, tłumiki. Efekt to 1010 KM i ograniczony elektronicznie moment obrotowy na poziomie 1250 Nm.

Jeśli oprócz głośnego wydechu zależy nam również na wyglądzie, Wheelsandmore przygotowało 3 różne wzory felg o rozmiarze 22 cali (opona to 335/25 z tyłu). Cena to 6300 euro. Dodatkowo, za jedyne 755 euro, można dokupić sprężyny obniżające auto.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/13] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony