Audi RS6 Avant mocniejsze niż Veyron. Po tuningu może mieć nawet 1010 KM
Rodzinny RS6 Avant od dawna łączy ogień z wodą. Z jednej strony to klasyczne kombi pozwalające przewieźć rodzinę w naprawdę przyjemnych warunkach. Z drugiej – to członek rodziny RS, który w obecnej generacji ma przecież 600 KM. Jeśli to za mało, z pomocą przychodzą specjaliści z Wheelsandmore.
09.05.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:37
Podwójnie doładowane V8 z dwiema turbinami daje spore pole do popisu dla rozmaitych tunerów. W standardzie ma ono 600 KM i 800 niutonometrów w szerokim zakresie 2,050 – 4,500 obr/min. To owocuje przyspieszeniem na poziomie 3,6 sekundy do setki (12 sekund do 200 km/h). Po zdjęciu ogranicznika auto osiągnie nawet 305 km/h.
Jeśli to za mało (naprawdę?), ekipa Wheelsandmore ma kilka interesujących pakietów w zanadrzu. Pierwszy z nich kosztuje 2100 euro i obejmuje nowe oprogramowanie silnika. Tak otrzymujemy 100 koni więcej. Kolejny krok (7,688 euro) to sportowy wydech Capristo . W takim wypadku moc wynosi już 715 KM.
Poziom 3 to już koszt 12 521 euro. Tuner wymienia kolektor wydechowy i wstawia nowy układ dolotowy. Wówczas silnik Audi generuje 775 KM. Dopiero kolejny krok (36 342 euro) oznacza instalację większych sprężarek. Wchodzimy na poziom 965 KM i 1250 Nm. Ostatnim krokiem jest wyrzucenie wszystkiego, co sprawia, że Audi spełnia normy czystości spalin. Usuwa się katalizatory, filtry cząstek stałych, tłumiki. Efekt to 1010 KM i ograniczony elektronicznie moment obrotowy na poziomie 1250 Nm.
Jeśli oprócz głośnego wydechu zależy nam również na wyglądzie, Wheelsandmore przygotowało 3 różne wzory felg o rozmiarze 22 cali (opona to 335/25 z tyłu). Cena to 6300 euro. Dodatkowo, za jedyne 755 euro, można dokupić sprężyny obniżające auto.