Toyota zaprezentowała nowe logo. Zmiany są kosmetyczne
Japoński koncern motoryzacyjny postanowił odświeżyć swoje logo. Nie oznacza to jednak radykalnej zmiany i rezygnacji ze znanej od lat graficznej reprezentacji marki. Wprowadzono kosmetyczne poprawki.
20.07.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:52
Prostota – to podstawowa cecha, która ma przemawiać do potencjalnych klientów za sprawą odświeżonego logo motoryzacyjnego giganta. Japończycy postawili na dwuwymiarowy znak i zrezygnowali z napisu "Toyota". W końcu to jedna z tych marek, które nie muszą się obawiać o brak rozpoznawalności. Na nowym logo nie ma również obecnego dotychczas wizualnego efektu, który sprawiał wrażenie, jakby na znak padało punktowe światło.
Jednym z powodów zmiany logo Toyoty była chęć dostosowania firmowego znaku do współczesnych czasów. Jak zauważa producent, nowe logo wygląda tak samo dobrze na dokumentach, jak na ekranie telefonu. Gdzie pojawi się zmieniony znak Toyoty?
Już można go zobaczyć na stronie internetowej producenta. Pojawi się on również na dokumentach. Na samochodach tej marki będzie zaś montowane dotychczasowe logo. Na razie taki sam pozostanie również wygląd znaku Toyoty na salonach samochodowych. Jak zapowiedzieli Japończycy, to może zmienić się w 2025 r.
Ewolucja logo, którego dokonała Toyota, jest bardzo podobna do ruchu, jaki już wcześniej wykonał Volkswagen, a niedawno również Nissan. Pierwszym samochodem, który zostanie zaprezentowany po zmianie logo Toyoty, będzie czwarta generacja miejskiego Yarisa.