Frankfurt 2019: Nowe logo Volkswagena zaprezentowane. Niemcy postawili na prostotę
Zgodnie z zapowiedziami podczas salonu samochodowego we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował swoje nowe logo. Wbrew oczekiwaniom nie jest ono jednak przedstawione na czarnym tle, a na granatowym.
10.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:07
Pod względem stylistycznym odnowione logo Volkswagena jest powrotem do przeszłości, krokiem w kierunku prostoty. Używane w ostatnich latach oficjalne logo producenta z Wolfsburga stwarzało pozór trójwymiarowości. Dodatkowo było ono jaśniejsze u góry, co miało imitować grę światła słonecznego lub lamp fotograficznych. Logo zaprezentowane podczas salonu samochodowego we Frankfurcie 2019 to biały, świetnie znany znak graficzny na granatowym tle. Prostota w najczystszej postaci.
Jak tłumaczą przedstawiciele Volkswagena, zmiana logo ma związek z szeroko zakrojonymi planami związanymi z rozbudową rodziny pojazdów elektrycznych. Oczywiście na targach we Frankfurcie najjaśniejszą gwiazdą tego skrzydła oferty marki jest ID.3. To jednak dopiero początek. Volkswagen zapewnia, że do 2025 r. będzie miał w swojej ofercie więcej niż 20 elektrycznych modeli.
Niebawem ma rozpocząć się wymiana logo na przedstawicielstwach marki. Proces ten ma rozpocząć się od salonów w Europie. Jeszcze w 2019 r. proces ten ma odbyć się również w Chinach. Należy oczywiście pamiętać, że logo obecne na salonach samochodowych, stronie internetowej czy w katalogach to inny wzór niż znaczek montowany na pojazdach. Tam od dawna używa się srebrnego logo na czarnym tle.