Seat ma być premium, Škoda prostsza i przystępna, czyli nowe plany Volkswagena

Seat ma być premium, Škoda prostsza i przystępna, czyli nowe plany Volkswagena

Superb w luksusowej wersji Laurin & Klement może nie doczekać się kolejnych generacji.
Superb w luksusowej wersji Laurin & Klement może nie doczekać się kolejnych generacji.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
01.10.2019 13:26, aktualizacja: 22.03.2023 17:55

Koncern Volkswagena planuje duże zmiany wizerunkowe dla marek Seat i Škoda. Obecnie ich produkty są skierowane do podobnego grona klientów. Niebawem jednak ma się to zmienić. Seat stanie się bardziej wyszukany, a Škoda uprości swoją ofertę.

Tak przynajmniej twierdzi Michael Jost, szef działu strategii i planowania w koncernie Volkswagena. W wywiadzie udzielonym magazynowi Automobilwoche opowiedział o planach na przyszłość i poważnych zmian, które najbardziej dotkną marek Seat i Škoda. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, ich charakter ulegnie dużej przemianie, a poszczególne modele będą przeznaczone dla zupełnie innych klientów.

Koncern Volkswagena chce więc w dużej mierze powrócić do pierwotnych założeń sprzed lat, zgodnie z którymi Seat miał być rywalem dla Alfy Romeo. Hiszpańska marka ma stać się bardziej premium, co w połączeniu z lekko sportowym charakterem powinno czynić ją atrakcyjniejszą w oczach młodszych klientów.

To duża różnica w stosunku do obecnego stanu rzeczy. Dziś Seat właściwie niczym nie różni się od Škody, tym bardziej, że po wydzieleniu Cupry jako oddzielnej marki, nie oferuje już praktycznie żadnych ostrzejszych modeli. Škoda natomiast najwyraźniej zaczęła zbyt mocno wkraczać na terytorium Volkswagena. Przykładem może być chociażby model Superb, który obecnie stanowi największą konkurencję dla Passata.

Włodarze koncernu zdecydują się więc na uproszczenie oferty Škody. Michael Jost twierdzi, że z gamy mogą zniknąć najlepiej wyposażone wersje, czy edycje specjalne o luksusowym charakterze. Za jakiś czas w modelach czeskiego producenta możemy nie znaleźć np. Alcantary lub innych szlachetniejszych materiałów.

Zadanie, jakie zamierza zrealizować niemiecki koncern, wydaje się niezwykle trudne. Uproszczenie oferty Škody powinno być wykonalne, ale wypozycjonowanie Seata wyżej niż dotychczas może wymagać naprawdę sporego wysiłku, który wcale nie musi się opłacić. Charakter marki buduje się latami. Zmiany nie zadzieją się od razu. Jesteśmy tylko ciekawi, czy pierwsze ich zwiastuny będzie widać już w nowych generacjach Leona i Octavii. Obydwa modele mają zadebiutować w najbliższych miesiącach.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)