Polacy uwielbiają ten model. Właśnie został odświeżony
Kia Sportage po liftingu właśnie debiutuje w USA. Niebawem powinna pojawić się również w Europie. Co się zmieniło?
22.11.2024 | aktual.: 22.11.2024 15:21
Kia zaprezentowała w Los Angeles odświeżoną wersję SUV-a Sportage na rok 2026, wyróżniającą się bardziej wyrazistym wyglądem oraz zaawansowanymi technologiami we wnętrzu. Modele hybrydowe zyskały dodatkową moc, co zbliża Sportage do konkurentów segmentu premium.
Odświeżona Kia Sportage 2026 wprowadza szereg zmian zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i w wyposażeniu. Najbardziej zauważalną modyfikacją jest przeprojektowany przód z pionowo ułożonymi reflektorami i zmienionym grillem. W zależności od wersji, zderzaki otrzymały różne akcenty stylistyczne - od wyrazistych, błyszcząco czarnych w modelu X-Line po subtelniejsze warianty w niższych wersjach. Nie da się ukryć, że dzięki tym zmianom Sportage zbliża się w kwestii wyglądu do elektrycznych modeli marki, takich jak np. EV3.
Podobnie jest zresztą w kabinie. Wnętrze samochodu zostało wzbogacone o nową, dwuramienną kierownicę z większą liczbą funkcji oraz przeprojektowane wloty powietrza, nadając desce rozdzielczej bardziej uporządkowany wygląd.
Standardowo dostępne są dwa 12,3-calowe cyfrowe wyświetlacze, a opcjonalnie można zamówić 10-calowy wyświetlacz przezierny. Co warte pochwały, Kia zdecydowała się zachować fizyczne przyciski sterowania klimatyzacją i audio, umieszczając je na konsoli centralnej.
Wersje hybrydowe i hybrydowe typu plug-in zostały ulepszone pod względem mocy. Hybryda łączy 1,6-litrowy silnik turbo z automatyczną skrzynią sześciobiegową i silnikiem elektrycznym, oferując teraz 231 KM dzięki mocniejszemu silnikowi elektrycznemu i zoptymalizowanemu systemowi rekuperacji. Wersja plug-in hybrydowa zyskała dodatkowe 7 KM, osiągając 268 KM łącznej mocy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Oferta obejmuje sześć wersji wyposażenia z silnikiem spalinowym: LX, EX, SX, SX-Prestige, X-Line i X-Pro Prestige. W przypadku hybrydy wprowadzono sportowo wyglądającą wersję S, natomiast PHEV dostępny jest w wariantach X-Line i X-Line Prestige. Modele z silnikami spalinowymi i hybrydowymi oferują napęd na przednie lub wszystkie koła, podczas gdy wersja PHEV dostępna jest tylko z napędem AWD.
Są to jednak dane dla rynku amerykańskiego. Na szczegółową europejską specyfikację musimy jeszcze trochę poczekać. Auto powinno trafić na rynek w 2025 roku.