Nowa Toyota RAV4 szokuje stylistyką. Z każdym modelem marka jest coraz atrakcyjniejsza

Nowa Toyota RAV4 szokuje stylistyką. Z każdym modelem marka jest coraz atrakcyjniejsza

Kolejny model Toyoty, który można określić jako "fajny".
Kolejny model Toyoty, który można określić jako "fajny".
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
28.03.2018 12:08, aktualizacja: 14.10.2022 14:39

Tak charakternej Toyoty RAV4 jeszcze nie było. Ten popularny SUV idzie śladem modelu C-HR, a jednocześnie dołącza do gamy atrakcyjnych stylistycznie aut producenta, któremu ostatnimi laty takich właśnie brakowało.

Jeżeli szukacie podobieństw, to przedni pas nowej Toyoty RAV4 czerpie z amerykańskiego pick-upa o nazwie Tacoma, ale w praktyce jest niczym innym jak produkcyjną wersją niedawno zaprezentowanego konceptu o nazwie FT-AC.

Obraz
Obraz;

Agresywnie narysowana RAV4 ma zwiększony prześwit oraz wydłużony rozstaw osi w stosunku do poprzednika. To pierwsza generacja tego modelu zbudowana na globalnej płycie podłogowej TNGA, na której powstają wszystkie kompaktowe auta tego producenta, m.in. C-HR czy Prius.

Długość 4600 mm zostaje niemal taka sama jak poprzednika, ale skrócono zwisy, a rozstaw osi wydłużono o 30 mm. Szerokość pojazdu zwiększyła się o 10 mm i wzrosła do 1855 mm. To wszystko ma się przełożyć na większą przestrzeń w kabinie i pojemniejszy bagażnik, ale poczekajmy do pierwszych testów.

Nowa Toyota RAV4 nie urosła, ale ma większy rozstaw osi, więc spodziewamy się większej przestrzeni w kabinie.
Nowa Toyota RAV4 nie urosła, ale ma większy rozstaw osi, więc spodziewamy się większej przestrzeni w kabinie.© fot. mat. prasowe

Kokpit stanowi rozwinięcie tego, co już widzieliśmy w nowym Aurisie. Z tą tylko różnicą, że w RAV4 połączono panel górny z multimediami i klimatyzacją z konsolą centralną

Samochód debiutuje z napędem hybrydowym oraz konwencjonalnym benzynowym. Zgodnie z polityką Toyoty, diesli nie ma i nie będzie. W układzie hybrydowym Toyota Hybrid System II pracuje 2,5-litrowa jednostka benzynowa połączona z bezstopniową przekładnią ECVT.

Ładnie uporządkowany kokpit - jak w nowym Aurisie.
Ładnie uporządkowany kokpit - jak w nowym Aurisie.© fot. mat. prasowe

Za przeniesienie napędu na cztery koła odpowiada zupełnie nowy system z drugim silnikiem elektrycznym umieszczonym przy tylnej osi, generującym wysoki moment obrotowy. Co ciekawe, również w modelu z napędem konwencjonalnym zmieniono zasadę rozdzielania napędu. Teraz za przeniesienie mocy na tył odpowiada podwójne sprzęgło, które w wersji z automatyczną skrzynią biegów będzie całkowicie odłączało transfer na te koła.

Model spalinowy ma być napędzany silnikiem 2-litrowym, ale za Oceanem debiutuje 2,5-litrowy, sparowany z 8-biegowym automatem. Nie wiemy, czy ta przekładnia pojawi się także w Europie, ale na pewno będzie dostępny zarówno manual, jak i automat.

Czy nowa RAV4 będzie przestronniejsza? To się dopiero okaże.
Czy nowa RAV4 będzie przestronniejsza? To się dopiero okaże.© fot. mat. prasowe

Producent zapowiada znakomite właściwości jezdne na szosie dzięki systemowi Dynamic Torque Vectoring All-Wheel Drive, nisko umieszczonemu środkowi ciężkości na płycie TNGA oraz większej sztywności nadwozia, a także w terenie – wyższy prześwit, sprawniejszy napęd.

Na europejską premierę musimy jeszcze poczekać, ale jedno jest pewne – właśnie takie auto jak na zdjęciach trafi do salonów sprzedaży. To może być mocny strzał dla importera, bo moim zdaniem wygląda świetnie. No chyba, że Toyota przesadzi z ceną.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (24)