Nowa Toyota Prius - znamy szczegóły techniczne

Toyota zaprezentowała Priusa czwartej generacji około miesiąc temu. Teraz producent wyjaśnia co zaszył pod futurystycznym nadwoziem tego wozu.

Nowa Toyota Prius - znamy szczegóły techniczne
Mariusz Zmysłowski

15.10.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:18

Konstrukcja nowej Toyoty Prius bazuje na platformie New Global Architecture. Jej wykorzystanie przyniosło wiele korzyści. Dzięki NGA Prius nowej generacji jest cichszy, bardziej komfortowy i lepiej się prowadzi za sprawą niżej położonego środka ciężkości.

Obraz

Na razie Toyota nie podaje danych homologacyjnych emisji spalin i zużycia benzyny, ale chwali się, że nowy Prius jest największym skokiem w tej dziedzinie w całej historii tego modelu. Japońskiemu producentowi udało się zmniejszyć wartości powyższych parametrów o 18%.

Toyota Prius nowej generacji, podobnie jak wcześniejszy model napędzana jest silnikiem benzynowym 1.8 VVT-i. Naturalnie stanowi on tylko część systemu hybrydowego. Jednak nawet jako samodzielny motor zasługuje na wyróżnienie. Toyocie udało się zwiększyć jego sprawność cieplną do poziomu 40%. W jaki sposób japoński producent aż tak usprawnił ten motor? Toyota wyróżnia tu dwie kluczowe innowacje. W silniku spalinowym dla nowego Priusa zastosowano olej o bardzo niskiej lepkości oraz wprowadzono podwójny układ chłodzenia. Druga z tych nowości dzięki dodatkowemu zaworowi modyfikuje obieg cieczy chłodzącej, tym samym pozwalając na szybsze rozgrzanie się silnika do temperatury roboczej. Nie bez znaczenia są zmiany w mechanice. Toyota w swoim motorze 1.8 zastosowała nowe tłoki i kanały dolotowe, które wspomagają ujednolicanie mieszanki paliwowej.

Obraz

Redukcję strat Toyota przeprowadziła także w silnikach elektrycznych. Jednostki zasilane prądem zostały zmniejszone i również w nich obniżono tarcie. Redukcja tutaj wynosi aż 20%.

Nie bez znaczenia dla komfortu podróżujących są modyfikacje w tzw. packagingu. Toyota umieściła akumulator pomocniczy w komorze silnika zamiast w bagażniku, następnie akumulator silnika elektrycznego przesunięto pod kanapę i dzięki temu zwiększono pojemność bagażnika do poziomu 502 l.

Obraz

Kompletny układ napędowy Toyoty Prius rozwija 98 KM z silnika spalinowego i 72 KM z jednostki elektrycznej. Sumaryczna moc maksymalna całego układu napędowego ma wynosić 150 KM.

Nowa Toyota Prius urosła w stosunku do poprzednika. Jest teraz 60 mm dłuższa, szersza o 15 mm, ale niższa o 20 mm. Producentowi udało się zwiększyć sztywność całej karoserii o 60%.

Kiedy zobaczymy nową Toyotę Prius w salonach? Jeszcze przed końcem roku auto trafi do Japonii, a w przyszłym roku zawędruje do Europy. Czy hybrydowy model się przyjmie? Stylistyka tego wozu z pewnością jest kontrowersyjna, ale oszczędny napęd, który jest jednak mniej problematyczny niż wodorowy układ z modelu Mirai może być wystarczająco dużą zachętą dla klientów szukających ekologicznego pojazdu.

Nowa Toyota Prius IV - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/64]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)