Samochody używaneCitroënUżywany Citroën C4 Aircross w pigułce

Używany Citroën C4 Aircross w pigułce

Citroen C4 Aircross
Citroen C4 Aircross
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Citroen
Marcin Łobodziński

19.12.2017 13:57, aktual.: 30.03.2023 09:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dwa lata po premierze Mitsubishi ASX, Citroën zaprezentował własną wizję takiego samochodu. Tyle tylko, że jest to dokładnie ten sam model. Zmieniono jedynie poszycie nadwozia i znaczki. Jednak C4 Aircross ma jedną, ogromną przewagę nad japończykiem.

Roczniki: 2012-2015

Ceny rynkowe: 30 000 - 60 000 zł

Awaryjność: niska

Koszty eksploatacji: niskie

Wersje nadwoziowe: crossover

Pojemność bagażnika: 442 l

Popularne silniki benzynowe:

  • 1.6 (115 KM)

Popularne silniki Diesla:

  • 1.6 HDI (115 KM)
  • 1.8 HDI (150 KM)
Citroen C4 Aircross
Citroen C4 Aircross© fot. mat. prasowe / Citroen

Zasadniczo Citroën C4 Aircross jest dokładnie tym samym samochodem co Mitsubishi, ale z punktu widzenia potencjalnych kupujących oraz rynku, to zupełnie inny samochód i do tego znacznie bardziej interesujący z jednego powodu. Tym powodem jest silnik 1.6 HDI francuskiej produkcji.

O ile zakup Mitsubishi ASX z silnikiem Diesla można uznać za dość ryzykowny - wysokie ceny części oraz brak zamienników - o tyle zakup Citroëna z dieslem 1.6 to najlepszy wybór. Motor jest dynamiczny, ekonomiczny i przede wszystkim bardzo popularny, a zatem tani w naprawach i serwisie. Co prawda nie jest tak niezawodny jak japońskie jednostki, ale ostateczny rachunek może wyjść na plus dla francuskiej konstrukcji. No i nie ma ryzyka zakupu auta, na które być może trzeba będzie wyłożyć kilka tysięcy złotych.

Oczywiście do wyboru pozostaje japoński motor benzynowy oraz wysokoprężny o mocy 150 KM. Podobnie jak w Mitsubishi ASX napęd 4WD łączono tylko z dieslami, wymagał on dopłaty, więc spotkanie takiej wersji jest jeszcze rzadsze niż ASX-a. Ogólnie wybór aut używanych jest bardzo skromny, ale dobrze, że pozostaje taka alternatywa.

Typowe usterki:

  • Sterowniki silników – pomaga wymiana oprogramowania
  • Filtry DPF w dieslu 1.8 HDI (w rzeczywistości to konstrukcja DID Mitsubishi)
  • Układ wtryskowy i turbosprężarka - w dieslu 1.6 HDI (głównie wynik zaniedbania lub zużycia)
  • Delikatny lakier
  • Punktowa korozja w miejscu odpryśnięcia lakieru

Czego szukać:

Oczywiście wersji z silnikiem 1.6 HDI, bo to jedyny obiektywny powód zakupu tego modelu. Warto też poszukać bliźniaczego Peugeota 4008 z tym samym motorem. Polecamy rzecz jasna wersję benzynową.

Czego unikać:

W kontekście diesla 1.6 można by odradzić wersję 1.8 HDI, choć nie można powiedzieć, by była zła. Po prostu istnieje wyższe ryzyko poniesienia wysokich kosztów potencjalnych napraw, a nawet serwisu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Citroënsamochody używanesegment j
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także