Zabezpieczenia fabryczne nie wystarczą. Pokazujemy sposób, jak ochronić auto przed korozją

Producenci samochodów stosują co raz to nowsze sposoby na poprawę jakości aut, między innymi jeśli chodzi o ochronę przed korozją. Lato nie jest okresem, w którym samochody są na nią specjalnie narażone, ale warto się już przygotować na jesień i zimę.

zardzewiały samochód

zardzewiały samochód (Shutterstock/OgnjenO)

Przy kupnie nowego samochodu praktycznie w każdym przypadku dostajemy gwarancję na perforację nadwozia i podwozia. W skrajnych przypadkach producenci aut dają ją nawet na 12 lat. Taką gwarancję oferuje nam Ford, pod warunkiem regularnych przeglądów powłoki lakierniczej w ASO (wystarczy odbywać je raz do roku). W przypadku, gdy rdza zacznie zżerać nasze auto, serwis lakieruje korodujący element bez dodatkowej opłaty. To naprawdę uczciwa umowa, w przeciwieństwie do niektórych producentów zapewniających, jak się pierwotnie wydaje, podobne warunki. Volkswagen posiada 12 lat gwarancji, jednak jest tu pewien haczyk. Pełen okres otrzymujemy tylko na przerdzewienie elementów od środka, co praktycznie się nie zdarza, natomiast sama powłoka lakiernicza posiada jedynie 3 lata gwarancji, a później należy szykować się na wydatki z własnej kieszeni.

Lepiej nie sugerować się gwarancją, a dla własnego bezpieczeństwa i spokoju zabezpieczać auto przed korozją. Według fachowców warto zadbać o to raz na 3–4 lata, a auto będzie całkowicie odporne na rdzę. Najpopularniejszym sposobem na to od lat jest pokrywanie profili zamkniętych substancjami ochronnymi. Poniższe nagranie przedstawia, jak wygląda taki zabieg.

Jak widać na filmiku, nie jest to trudne zadanie, można je wykonać nawet samodzielnie. Niezależnie od tego, jakiego preparatu użyjemy, wszystkie mają podobne do siebie działanie. Należy pamiętać, że konserwuje się głównie podłogę, belki, wahacze i progi, nigdy wydech, ponieważ ten mocno się nagrzewa i powłoka nie utrzyma się na nim.

Inną metodą ochrony przed korozją jest preparat Rust Check. Pochodzi on z Kanady, gdzie zimy nie mają tyle litości co nasze, trwają dłużej i są intensywniejsze, co oznacza, że ten preparat musi działać na najwyższym poziomie. Zabezpieczenie tą metodą wygląda podobnie do poprzednią, jednak ten środek oprócz samego odcinania dostępu tlenu, wypiera również wodę pozostałą na elementach, z którymi ma styczność, nawet jeśli są to szczeliny czy mikropęknięcia. Konserwacja taką metodą wyniesie nas od 750 do 1000 zł, zależnie od wielkości auta.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? Tabliczka znamionowa samochodu - jakie są na niej informacje? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Czym grozi utrata samochodu z dokumentami? Problem dotyczy jednej czwartej kierowców Amerykańskie samochody, których nie kupisz w Polsce Pękanie sprężyn zawieszenia to plaga w starszych autach. Kierowcy nawet nie wiedzą o usterce Na to zwróć uwagę, gdy wypożyczasz auto. Nie daj się oszukać Co to jest ubezpieczenie GAP i czy warto je mieć? Ile kosztuje przerobienie Audi na 500KM? Zagraniczne przepisy, które mogą zaskoczyć Kupujesz używane części - co z gwarancją? Automatyczna skrzynia to ryzyko, ale i komfort Zielona karta: zapomniany, ale potrzebny dokument Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Ptasie odchody szczególnie niebezpieczne latem Co potrafi oszukać policyjny alkomat? Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Sprzedajesz samochód na zagranicznej stronie? Uważaj na oszustów Samochody do ślubu - co trzeba wiedzieć przed wynajmem Tradycyjna nawigacja umarła? Jeszcze nie do końca Dacia z fabryczną instalacją gazową. Czy opłaca się kupić? Zatrzymanie prawa jazdy za granicą: co dalej?

Popularne w tym tygodniu:

Oznaczenia i kody tablic rejestracyjnych - po czym poznać policję lub kontrolę skarbową? Koło dwumasowe nie zawsze winne stuków i wibracji. Co się dzieje, jeżeli jego wymiana nie pomaga? Kończy się paliwo i co dalej? Jazda na rezerwie to spore ryzyko Jesienią i zimą tankuj do pełna. Unikniesz kłopotów Jak postępować w przypadku awarii samochodu na autostradzie? Możesz więcej niż myślisz Hamulec elektryczny zamiast ręcznego. W czym jest lepszy, a w czym gorszy od klasycznego rozwiązania? Rezygnacja z samochodu sposobem na kupno mieszkania? Koszt rejestracji samochodu - ile trzeba wydać? Akcja serwisowa Volkswagena w związku z aferą spalinową. Jak to wygląda z punktu widzenia użytkownika auta? SUV-y i crossovery w Grupie Volkswagena. Co jest czym? Czy olej mineralny ma jeszcze rację bytu? Można go stosować w kilku sytuacjach WP Pomaga: atrakcyjne auto segmentu B w cenie podstawowego kompaktu