Auto Polaków to dzieło sztuki. Pierwszy egzemplarz już u klienta

Rok po zaprezentowaniu AGTZ Twin Tail, pierwsza sztuka zawitała do klientów. Auto jest dziełem współpracy polskiego dealera La Squadra z włoskim studio Atelier Zagato. Powstanie tylko 19 egzemplarzy.

AGTZ Twin TailAGTZ Twin Tail
Źródło zdjęć: © WP Autokult | ACIEPLIK
Mateusz Lubczański

AGTZ Twin Tail to hołd oddany Alpine A220, wyścigowej ikonie lat 60. XX wieku. Auto było przygotowywane do zwycięstwa podczas Le Mans, ale święciło prawdziwe sukcesy podczas wyścigów górskich. AGTZ Twin Tail powstaje na bazie współczesnego Alpine A110.

AGTZ Twin Tail ma zdejmowaną, wymienną tylną część nadwozia. Transformacja trwa kilka minut, a zdemontowany element karoserii można eksponować w garażu jako dzieło sztuki użytkowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Elektryczna Mazda 6e. Ale z tym ładowaniem to dajcie spokój, kto to widział

Każdy z 19 egzemplarzy będzie jedyny w swoim rodzaju. Pierwszy samochód dla klienta to autorska wizja zleceniodawcy i kontynuacji historii oryginalnego A220. Ten klasyczny bolid wyścigowy powstał w ciągu dwóch lat w ośmiu sztukach. O ile projekt AGTZ Twin Tail odnosi się do losów wozu o numerze seryjnym nr 1731, o tyle na sezon 1969 r. przygotowano kolejne egzemplarze zmodernizowanej wersji projektu, a wśród nich ten o numerze seryjnym 1736. Ten wykazał się podczas testów, lecz nie ukończył Le Mans z powodu awarii.

Tempo pracy w Atelier Zagato nie zwalnia: kolejne konfiguracje zleceń AGTZ Twin Tail są już realizowane i będą miały swoje premiery już wkrótce. Lista zamówień, ściśle ograniczona do 19 samochodów, jest już bliska zamknięciu.

  • AGTZ Twin Tail
  • AGTZ Twin Tail
  • AGTZ Twin Tail
  • AGTZ Twin Tail
  • AGTZ Twin Tail
  • AGTZ Twin Tail
[1/6] AGTZ Twin Tail Źródło zdjęć: WP Autokult | ACIEPLIK
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie