Porsche 718 Cayman i Cayman S (2016) – premiera

Porsche 718 Cayman i Cayman S (2016) – premiera

Marcin Łobodziński

Kilka tygodni po premierze najnowszego, najmniejszego Porsche 718 Boxster przyszła kolej na jego brata bliźniaka z nadwoziem zamkniętym. Debiutuje model 718 Cayman.

Oczywiście nie ma co się doszukiwać rewolucji, bo 718 Cayman to jedynie inna wersja nadwoziowa modelu 718 Boxster. Oczywiście tematem numer jeden w tym modelu są nowe, mniejsze jednostki napędowe. Podobnie jak w Boxsterze, podstawowa odmiana z 2-litrowym silnikiem osiąga 300 KM mocy maksymalnej oraz 380 Nm momentu obrotowego, którego ta właśnie maksymalna wartość utrzymuje się w obrotach 1950-4500. Taki Cayman przyspiesza do 100 km/h w 5,1 s z przekładnią manualną lub 4,9 s z dwusprzęgłowym automatem PDK. Z pakietem Sport Chrono czas ten skraca się o kolejne 0,2 s. Przyspieszenie do 160 km/h trwa od 10,8 s do 11,3 s. Prędkość maksymalna to 275 km/h niezależnie od skrzyni biegów. 718 Cayman wg. normy DIN waży 1335 kg z manualem i 1365 z automatem. Cena wersji podstawowej na polskim rynku to 224 510 zł.

Obraz

Porsche 718 Cayman S kosztuje 318 620 zł. Jego silnik osiąga maksymalnie 350 KM i 420 Nm z pojemności 2,5 litra. W przeciwieństwie do mniejszej jednostki, ta jest wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,6 s z manualem, 4,4 s z automatem i 4,2 s z pakietem Sport Chrono. Do 160 km/h Cayman S przyspiesza odpowiednio w 9,7 s; 9,5 s; 9,2 s. Masa to 1355 kg (1385 kg z automatem).

The new Porsche 718 Cayman – For the sport of it

Porsche szczyci się nie tylko wzrostem osiągów, ale także redukcją zużycia paliwa. Według NEDC średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi od 6,9 l/100 km dla wersji 718 Cayman z PDK do 8,1 l/100 km dla 718 Cayman S z przekładnią manualną.

Obraz

Jak informuje producent, zupełnie nowe zestrojenie podwozia modelu 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności i precyzji prowadzenia. Układ kierowniczy jest teraz o 10 proc. bardziej bezpośredni, a poprawione ogumienie przygotowane do tego modelu zapewnia lepszy kontakt z nawierzchnią. O sprawne pokonywanie łuków dba nie tylko nowe zawieszenie, ale także na nowo skalibrowany Porsche Torque Vectoring dostępny za dopłatą. Opcją jest także system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modelu Cayman S, po raz pierwszy dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm. Układ hamulcowy stanową tarcze o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. Nowy Cayman ma takie same hamulce jak poprzedni Cayman S, natomiast mocniejsza wersja takie jak stosowano do tej pory w 911 Carrera.

Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek przewidziano na datę 24 września 2016 roku.

Porsche 718 Cayman i Cayman S (2016) - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)