Porsche 718 Cayman i Cayman S (2016) – premiera

Kilka tygodni po premierze najnowszego, najmniejszego Porsche 718 Boxster przyszła kolej na jego brata bliźniaka z nadwoziem zamkniętym. Debiutuje model 718 Cayman.

Oczywiście nie ma co się doszukiwać rewolucji, bo 718 Cayman to jedynie inna wersja nadwoziowa modelu 718 Boxster. Oczywiście tematem numer jeden w tym modelu są nowe, mniejsze jednostki napędowe. Podobnie jak w Boxsterze, podstawowa odmiana z 2-litrowym silnikiem osiąga 300 KM mocy maksymalnej oraz 380 Nm momentu obrotowego, którego ta właśnie maksymalna wartość utrzymuje się w obrotach 1950–4500. Taki Cayman przyspiesza do 100 km/h w 5,1 s z przekładnią manualną lub 4,9 s z dwusprzęgłowym automatem PDK. Z pakietem Sport Chrono czas ten skraca się o kolejne 0,2 s. Przyspieszenie do 160 km/h trwa od 10,8 s do 11,3 s. Prędkość maksymalna to 275 km/h niezależnie od skrzyni biegów. 718 Cayman wg. normy DIN waży 1335 kg z manualem i 1365 z automatem. Cena wersji podstawowej na polskim rynku to 224 510 zł.

Porsche 718 Cayman S kosztuje 318 620 zł. Jego silnik osiąga maksymalnie 350 KM i 420 Nm z pojemności 2,5 litra. W przeciwieństwie do mniejszej jednostki, ta jest wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,6 s z manualem, 4,4 s z automatem i 4,2 s z pakietem Sport Chrono. Do 160 km/h Cayman S przyspiesza odpowiednio w 9,7 s; 9,5 s; 9,2 s. Masa to 1355 kg (1385 kg z automatem).

Porsche szczyci się nie tylko wzrostem osiągów, ale także redukcją zużycia paliwa. Według NEDC średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi od 6,9 l/100 km dla wersji 718 Cayman z PDK do 8,1 l/100 km dla 718 Cayman S z przekładnią manualną.

Jak informuje producent, zupełnie nowe zestrojenie podwozia modelu 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności i precyzji prowadzenia. Układ kierowniczy jest teraz o 10 proc. bardziej bezpośredni, a poprawione ogumienie przygotowane do tego modelu zapewnia lepszy kontakt z nawierzchnią. O sprawne pokonywanie łuków dba nie tylko nowe zawieszenie, ale także na nowo skalibrowany Porsche Torque Vectoring dostępny za dopłatą. Opcją jest także system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modelu Cayman S, po raz pierwszy dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm. Układ hamulcowy stanową tarcze o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. Nowy Cayman ma takie same hamulce jak poprzedni Cayman S, natomiast mocniejsza wersja takie jak stosowano do tej pory w 911 Carrera.

Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek przewidziano na datę 24 września 2016 roku.

Porsche 718 Cayman i Cayman S (2016) - zdjęcia

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

VW Polo GTI i beatbox w duecie [wideo] Najnowsze informacje na temat BMW-i3 oraz BMW-i8! Myjnia myjni nierówna! Prawdziwe czy wirtualne? Reklama PSP[wideo] Etap 12 Rajdu Dakar 2015 - każdy jedzie po swoje Zmienne fazy rozrządu - co to jest i jak to działa? Jaguar S-Type R Panzani Design Vintage GT - nowe życie emeryta Czy Jeremy Clarkson jest dobrym wzorem? Nowa Honda NSX - produkcyjna wersja zadebiutuje już za 3 miesiące! Lexus ES wjeżdża do Europy. Konkurencja oferuje znacznie więcej Morgan wygrywa z kryzysem... Volvo pracuje nad systemem autonomicznego parkowania [wideo]

Popularne w tym tygodniu:

Czwartek 12 grudnia z akcją "Smog". Policjanci badają spaliny V12 nie umarło. Nowy Mercedes Klasy S będzie dostępny z takim silnikiem Czołgi trafiły na policyjny parking. Przewoźnik nie miał zezwoleń Nissan GT-R50 Italdesign jest gotowy do produkcji. Powstanie tylko 50 sztuk Nowiutkie Porsche 911 GT2 RS zostało rozbite podczas jazdy próbnej Służba Ochrony Państwa dostała gigantyczny rabat na bmw serii 7 Pagani Zonda Aether zmieniła właściciela. Jednorożec kosztował 6,81 mln dol. Pierwszeństwo pieszych na przejściu. Będzie jak na Litwie? Lista stacji z paliwem złej jakości. Zobacz, gdzie uważać z tankowaniem Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss został wystawiony na sprzedaż Pierwszeństwo dla pieszych od 1 stycznia 2021 roku. Jest projekt ustawy Syrena Toma Hanksa odsłonięta. Pieniądze z jej licytacji trafią do potrzebujących