Porsche 718 Cayman i Cayman S (2016) – premiera

Kilka tygodni po premierze najnowszego, najmniejszego Porsche 718 Boxster przyszła kolej na jego brata bliźniaka z nadwoziem zamkniętym. Debiutuje model 718 Cayman.

Oczywiście nie ma co się doszukiwać rewolucji, bo 718 Cayman to jedynie inna wersja nadwoziowa modelu 718 Boxster. Oczywiście tematem numer jeden w tym modelu są nowe, mniejsze jednostki napędowe. Podobnie jak w Boxsterze, podstawowa odmiana z 2-litrowym silnikiem osiąga 300 KM mocy maksymalnej oraz 380 Nm momentu obrotowego, którego ta właśnie maksymalna wartość utrzymuje się w obrotach 1950–4500. Taki Cayman przyspiesza do 100 km/h w 5,1 s z przekładnią manualną lub 4,9 s z dwusprzęgłowym automatem PDK. Z pakietem Sport Chrono czas ten skraca się o kolejne 0,2 s. Przyspieszenie do 160 km/h trwa od 10,8 s do 11,3 s. Prędkość maksymalna to 275 km/h niezależnie od skrzyni biegów. 718 Cayman wg. normy DIN waży 1335 kg z manualem i 1365 z automatem. Cena wersji podstawowej na polskim rynku to 224 510 zł.

Porsche 718 Cayman S kosztuje 318 620 zł. Jego silnik osiąga maksymalnie 350 KM i 420 Nm z pojemności 2,5 litra. W przeciwieństwie do mniejszej jednostki, ta jest wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 4,6 s z manualem, 4,4 s z automatem i 4,2 s z pakietem Sport Chrono. Do 160 km/h Cayman S przyspiesza odpowiednio w 9,7 s; 9,5 s; 9,2 s. Masa to 1355 kg (1385 kg z automatem).

Porsche szczyci się nie tylko wzrostem osiągów, ale także redukcją zużycia paliwa. Według NEDC średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi od 6,9 l/100 km dla wersji 718 Cayman z PDK do 8,1 l/100 km dla 718 Cayman S z przekładnią manualną.

Jak informuje producent, zupełnie nowe zestrojenie podwozia modelu 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności i precyzji prowadzenia. Układ kierowniczy jest teraz o 10 proc. bardziej bezpośredni, a poprawione ogumienie przygotowane do tego modelu zapewnia lepszy kontakt z nawierzchnią. O sprawne pokonywanie łuków dba nie tylko nowe zawieszenie, ale także na nowo skalibrowany Porsche Torque Vectoring dostępny za dopłatą. Opcją jest także system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modelu Cayman S, po raz pierwszy dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm. Układ hamulcowy stanową tarcze o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. Nowy Cayman ma takie same hamulce jak poprzedni Cayman S, natomiast mocniejsza wersja takie jak stosowano do tej pory w 911 Carrera.

Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek przewidziano na datę 24 września 2016 roku.

Porsche 718 Cayman i Cayman S (2016) - zdjęcia

Zobacz również: Porsche Cayman PDK - wydech

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Volkswagen T-Prime Concept GTE (2016) - premiera Nowe Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016) - premiera Citroën C6 - wersja na rynek chiński (2016) Lexus IS (2016) - facelifting Nowa Mazda CX-4 (2016) - premiera Nowy Peugeot 308 w wersji sedan (2016) Rajd Argentyny 2016 - spektakl pewnego kierowcy Infiniti QX Sport Inspiration Concept (2016) - zwiastun nowych modeli Fuso Canter - mała ciężarówka Wheelsandmore Audi R8 V10 B3AST (2016) Nowy Ford KA nie będzie produkowany w Tychach Audi A6 (2016) - znowu lifting? Ford Mustang najpopularniejszym coupé świata Nowy Renault Koleos oficjalnie zapowiedziany Nowe testy zderzeniowe Euro NCAP (kwiecień 2016) - po raz pierwszy podwójna nota Mitsubishi przyznało się do oszukiwania przy badaniach zużycia paliwa Samochód firmowy „mówi” o przedsiębiorstwie Koniec Jaguarów kombi? Grupa PSA na drodze do automatyzacji jazdy w Europie Fiat 124 Spider już w Polsce! Znamy ceny i wyposażenie Land Rover Defender The End Edition w wykonaniu Kahn Design Lekkie hybrydy jako alternatywa dla tradycyjnych silników spalinowych Tajemniczy koncept od Volkswagena – czyżby następca Touarega? LG Chem zbuduje w Polsce fabrykę akumulatorów

Popularne w tym tygodniu:

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Rząd pracuje nad zmianą przepisów Połowa nieoznakowanych radiowozów BMW brała udział w kolizjach. Policja się tłumaczy Policja prowadzi akcję "Alkohol i narkotyki". Będzie sprawdzać kierowców W Krakowie stanął "fotoradar", który sprawdza emisję spalin w jadących autach Przełomowy typ opony coraz bliżej. W pierwszym aucie pojawi się w 2024 roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny bierze się za oszustów. Oto metody naciągaczy AMG stworzył najmocniejszy silnik czterocylindrowy w historii. Sprawdzamy, jak to możliwe Stłuczka lamborghini huracana evo w Warszawie. Auto spotkało się z renault kangoo Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Honda zbudowała kosiarkę, która do setki przyspiesza szybciej niż Ferrari 599 GTO Kierowcy będą wyłączać obowiązkowy system. Chcą jeździć szybciej Debiut polskiego zespołu w Le Mans. Rozmawiamy z kierowcą Kubą Śmiechowskim