Jeep Wrangler Unlimited Truck Conversion - potwór ze stajni Bruiser Conversion

O ile w Europie silnik Diesla to normalna rzecz w samochodzie terenowym, to na przykład w Stanach Zjednoczonych już niekoniecznie. My pragniemy benzynowych, mocnych motorów V6 i V8, a kupujemy diesle. Amerykanie kupują mocne benzyny bo nie mają innego wyjścia. Na przykład Jeep nie oferuje diesla do Wranglera, ale są firmy, które spełniają marzenia klientów. Jedną z nich jest Bruiser Conversions, która włożyła go pod maskę Wranglera i dołożyła jeszcze kilka innych akcesoriów.

Wbrew pozorom to silnik w tej zmocie jest najważniejszy. Jest to czterocylindrowa jednostka 3.9 Cummins ISB, za którą trzeba zapłacić około 30 tys. dolarów, zależnie od wymaganych przez klienta modyfikacji. Standardowe parametry to 170 KM i 570 Nm, a jak zapewniają specjaliści Bruiser Conversion są one więcej niż wystarczające. To motor serii B, który za Oceanem słynie z tego, że jest niezniszczalny. Podobno poza wymianą filtrów i płynów nie trzeba robić nic z tym silnikiem i jego osprzętem przez co najmniej 400 tys. km. Tu łączony z przekładnią automatyczną Allison 1000 i skrzynią rozdzielczą Atlas – to kolejne podzespoły do pracy. Tworzy to zupełnie oryginalny, nie mający wiele wspólnego z marką Jeep zespół napędowy. Natomiast jeśli chodzi o przeniesienie napędu na koła, to już realizuje most przedni Dana 60 – kultowy, niezniszczalny most Jeepa – oraz most tylny Sterling 10.5 – nie mniej kultowy i jeszcze bardziej kuloodporny most Forda. Obie osie wyposażono w pneumatyczne blokady OX Locker.

Obie osie zawieszono na kompletnie przerobionej, przedłużonej ramie i zupełnie nowym zawieszeniu, które można dowolnie regulować w zakresie geometrii, zależnie od średnicy kół jakie klient wybierze. Pozwala to na montaż nawet 44-calowego ogumienia Pitbull Rocker Radial Tires na felgach Raceline Liberator Beadlock o średnicy 20 cali. W offroadowym żargonie 44 cale oznacza średnicę zewnętrzną. Nie łapcie za kalkulator – to ponad 1 metr!

W przypadku tej maszyny łatwiej byłoby napisać o tym, co nie zostało zmodyfikowane lub wymienione. Karoseria zachowała kształt oryginału, ale jest dłuższa. Przedłużono skrzynię ładunkową, która przypomina wywrotkę. Tylną część zakończono w taki sposób, by rozmowy o kącie zejścia zakończyć prześmiewczym uśmiechem, natomiast z przodu zainstalowano wąski zderzak stalowy z wyciągarką Warn Zeon 8-S o uciągu jedynie 3,6 tony i rurą chroniącą ją przed różnymi kataklizmami. Nie brakuje dodatkowego oświetlenia diodowego dla operatora wyciągarki, a także nowych reflektorów LED, zamontowanych w miejsce oryginałów.

Jeżeli zastanawiacie się do czego służy ten pojazd to już spieszę z odpowiedzią. Do niczego. To nic innego jak jeżdżąca reklama firmy i jej najlepszy dotąd projekt. Nie ma więc wyceny całości, a zakres modyfikacji jest dowolny. Generalnie i wbrew pozorom jest to również reklama konwersji silnikowej. Jednak pod maską możecie mieć nie tylko diesla, ale także dowolny motor, np. HEMI. Konwersja na jednostkę 5,7–7,0 litra V8 kosztuje 22–40 tys. dolarów, a wówczas prawym pedałem możecie uwolnić minimum 357 KM, a maksimum 610 KM. Nie ma problemu by przenieść pod maskę silnik Corvette serii LS. Wszystko co widać w tym pojeździe można oczywiście kupić. Warto zauważyć, że tuner ma bardzo odpowiednie podejście do modyfikacji samochodów terenowych. Stosuje bowiem podzespoły i części o bardzo dużej wytrzymałości, czego przykładem jest układ napędowy.

Jeep Wrangler Unlimited Truck Conversion od Bruiser Conversion — zdjęcia

Zobacz również: Używana Alfa Romeo 159. Nie tak straszna, jak mówią

Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD Rubicon — amerykański dinozaur [test autokult.pl]

Kolejne generacje niektórych samochodów można podzielić na ewolucje i rewolucje. Ewoluowanie w ciągu lat do współczesnej formy czasem jest…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Fiat Fiorino (2016) - subtelny lifting dostawczaka Grand Prix Bahrainu 2016 - Rosberg ucieka Hamiltonowi Audi RS3 Sportback od MR Racing - 510 KM na życzenie Najmocniejszy Nissan GT-R na świecie? Suzuki Baleno debiutuje na polskim rynku – cennik Nowy, podstawowy model Ferrari potwierdzony Tesla Model 3 (2018) – premiera elektrycznego samochodu dla ludu Nowy Top Gear zapowiedziany oficjalnym wideo Vany od Mazdy pod znakiem zapytania Kia Optima SW vs Kia Optima Sportspace Concept - jak bardzo zmieniła się wersja produkcyjna? Nissan Navara z silnikiem VR38DETT o mocy 800 KM Fiat Talento zamiast Scudo Bernie Ecclestone: cena za Formułę 1 ustalona, możliwy koniec Monzy Raport NIK obnaża fatalną sytuację w GDDKiA Ford Mustang Shelby GT-H (2016) - dla wybranych klientów wypożyczalni Hertz Wielkanoc 2016 i wzmożone kontrole policji na drogach Chevrolet Camaro ZL1 Convertible (2016) - hardcore także pod gołym niebem Mercedes-AMG C 63 Cabriolet (2016) - premiera Toyota TS050 Hybrid (2016) - zupełnie nowy bolid do walki o tytuł Nowa Toyota Corolla (2016) – premiera Dwie nagrody dla Mazdy MX-5 w konkursie World Car of the Year 2016 Hyundai Genesis New York Concept (2016) – premiera Subaru Impreza (2017) - premiera Porsche 919 Hybrid (2016) - obronić tytuł

Popularne w tym tygodniu:

Tragedia w Rybniku. Kursantka śmiertelnie potrąciła egzaminatora Nowe Audi SQ8 TDI to 435-konna machina do pożerania autobahnów Prawo jazdy można stracić też na łodzi. Przepisy są takie, jak na drodze Koniec z zabytkową patologią. Ministerstwo Kultury ustali nowe warunki dla żółtych tablic Dlaczego tiry na autostradach wyprzedzają się tak długo? Takie są przepisy Prawo jazdy w telefonie w 2020 r. Data potwierdzona Jeździł czołgiem po ulicach Pajęczna. 49-latek był pijany Debiut polskiego zespołu w Le Mans. Rozmawiamy z kierowcą Kubą Śmiechowskim Mandaty do 11 tys. zł. Uważaj podczas wakacji w Chorwacji Już wiadomo, ile państwo dopłaci do zakupu ekologicznych aut Piesi nie będą mieć pierwszeństwa przed przejściem. Klęska inicjatywy RPO Sejm za zmianami w transporcie. Więcej "pełnych" kontroli przy drogach