Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Jeep Wrangler Unlimited Truck Conversion - potwór ze stajni Bruiser Conversion

O ile w Europie silnik Diesla to normalna rzecz w samochodzie terenowym, to na przykład w Stanach Zjednoczonych już niekoniecznie. My pragniemy benzynowych, mocnych motorów V6 i V8, a kupujemy diesle. Amerykanie kupują mocne benzyny bo nie mają innego wyjścia. Na przykład Jeep nie oferuje diesla do Wranglera, ale są firmy, które spełniają marzenia klientów. Jedną z nich jest Bruiser Conversions, która włożyła go pod maskę Wranglera i dołożyła jeszcze kilka innych akcesoriów.

Wbrew pozorom to silnik w tej zmocie jest najważniejszy. Jest to czterocylindrowa jednostka 3.9 Cummins ISB, za którą trzeba zapłacić około 30 tys. dolarów, zależnie od wymaganych przez klienta modyfikacji. Standardowe parametry to 170 KM i 570 Nm, a jak zapewniają specjaliści Bruiser Conversion są one więcej niż wystarczające. To motor serii B, który za Oceanem słynie z tego, że jest niezniszczalny. Podobno poza wymianą filtrów i płynów nie trzeba robić nic z tym silnikiem i jego osprzętem przez co najmniej 400 tys. km. Tu łączony z przekładnią automatyczną Allison 1000 i skrzynią rozdzielczą Atlas – to kolejne podzespoły do pracy. Tworzy to zupełnie oryginalny, nie mający wiele wspólnego z marką Jeep zespół napędowy. Natomiast jeśli chodzi o przeniesienie napędu na koła, to już realizuje most przedni Dana 60 – kultowy, niezniszczalny most Jeepa – oraz most tylny Sterling 10.5 – nie mniej kultowy i jeszcze bardziej kuloodporny most Forda. Obie osie wyposażono w pneumatyczne blokady OX Locker.

Obie osie zawieszono na kompletnie przerobionej, przedłużonej ramie i zupełnie nowym zawieszeniu, które można dowolnie regulować w zakresie geometrii, zależnie od średnicy kół jakie klient wybierze. Pozwala to na montaż nawet 44-calowego ogumienia Pitbull Rocker Radial Tires na felgach Raceline Liberator Beadlock o średnicy 20 cali. W offroadowym żargonie 44 cale oznacza średnicę zewnętrzną. Nie łapcie za kalkulator – to ponad 1 metr!

W przypadku tej maszyny łatwiej byłoby napisać o tym, co nie zostało zmodyfikowane lub wymienione. Karoseria zachowała kształt oryginału, ale jest dłuższa. Przedłużono skrzynię ładunkową, która przypomina wywrotkę. Tylną część zakończono w taki sposób, by rozmowy o kącie zejścia zakończyć prześmiewczym uśmiechem, natomiast z przodu zainstalowano wąski zderzak stalowy z wyciągarką Warn Zeon 8-S o uciągu jedynie 3,6 tony i rurą chroniącą ją przed różnymi kataklizmami. Nie brakuje dodatkowego oświetlenia diodowego dla operatora wyciągarki, a także nowych reflektorów LED, zamontowanych w miejsce oryginałów.

Jeżeli zastanawiacie się do czego służy ten pojazd to już spieszę z odpowiedzią. Do niczego. To nic innego jak jeżdżąca reklama firmy i jej najlepszy dotąd projekt. Nie ma więc wyceny całości, a zakres modyfikacji jest dowolny. Generalnie i wbrew pozorom jest to również reklama konwersji silnikowej. Jednak pod maską możecie mieć nie tylko diesla, ale także dowolny motor, np. HEMI. Konwersja na jednostkę 5,7–7,0 litra V8 kosztuje 22–40 tys. dolarów, a wówczas prawym pedałem możecie uwolnić minimum 357 KM, a maksimum 610 KM. Nie ma problemu by przenieść pod maskę silnik Corvette serii LS. Wszystko co widać w tym pojeździe można oczywiście kupić. Warto zauważyć, że tuner ma bardzo odpowiednie podejście do modyfikacji samochodów terenowych. Stosuje bowiem podzespoły i części o bardzo dużej wytrzymałości, czego przykładem jest układ napędowy.

Jeep Wrangler Unlimited Truck Conversion od Bruiser Conversion — zdjęcia

Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD Rubicon — amerykański dinozaur [test autokult.pl]

Kolejne generacje niektórych samochodów można podzielić na ewolucje i rewolucje. Ewoluowanie w ciągu lat do współczesnej formy czasem jest…

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Czy to będzie nowa Panda? Mercedes-Benz klasy E z pakietem Black Bison Od 16 kwietnia zakładamy maseczkę w samochodzie. Są nieliczne wyjątki Trójkołowe pojazdy przeszłości TOP 10 Co kupujemy, co sprzedajemy - analiza polskiego rynku aut używanych Wyspa Michaela Schumachera Nissan ma malutką myjnię, w której można myć zabawkowe auta. Sprawdza w niej jakość lakieru Morgan 3 Wheeler na trzech kołach zjeżdża z rynku. Specjalna edycja P101 na koniec Gran Turismo 5 – znamy cenę! Kolejna 250-tka na w Europie 2014 Mazda3 - wyciekły pierwsze rysunki patentowe Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2017) - premiera

Popularne w tym tygodniu:

Stylowe i uniwersalne. Samochody Toyoty dostosowane do twoich potrzeb Następca Lamborghini Aventadora dostanie silnik V12. To już pewne Cyfrowy paszport pojazdu. Nie kupisz już przypudrowanego "gruza" Ostatnie Bugatti Divo wyjechało z fabryki. Właściciel czekał na nie od lat Zakaz sprzedaży w całej Unii. Komisja pokazała projekt nowego przepisu Próg zwalniający na drodze rowerowej. Zainstalowano go w Sopocie Postaw na outlet. Nowe modele Forda z atrakcyjnymi rabatami Zasadę dwóch sekund musi znać każdy. Policja sprawdza kierowców, a mandat to 500 zł Rodzinny Samochód Roku Wirtualnej Polski 2021: Kia Sorento Jechał na rowerze drogą ekspresową. Zatrzymali go policjanci grupy Speed Bentley stworzył największe na świecie felgi z włókna węglowego. Kupisz je do Bentaygi Kradli katalizatory metodą "na parawan". To był dopiero początek kłopotów