Toyota szykuje potwora. To GR Yaris z centralnym silnikiem
Toyota zaskakuje miłośników motoryzacji, zapowiadając model GR Yaris M Concept z silnikiem umieszczonym centralnie. Kompaktowy hatchback otrzyma nową jednostkę napędową, która może zrewolucjonizować świat sportowych aut.
GR Yaris już wcześniej wyróżniał się na tle standardowego Yarisa dzięki mocnemu silnikowi i napędowi na cztery koła. Teraz Toyota poszła o krok dalej, instalując większy silnik za fotelami, zmieniając układ na mid-engine.
Nowa jednostka to turbodoładowany silnik "G20E" o pojemności 2.0 litra i czterech cylindrach. Japoński producent określa go jako "rozwojowy", co sugeruje, że jest częścią nowej, przełomowej rodziny silników, nad którą pracuje Toyota.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Toyota Land Cruiser 250 – wziął wszystko, co najlepsze
Nie jest jasne, czy GR Yaris M Concept ma napęd na tylne czy wszystkie koła. Mało prawdopodobne jest jednak, by Toyota wprowadziła do sprzedaży Yarisa z silnikiem umieszczonym centralnie. Taki układ bardziej pasuje do dedykowanego samochodu sportowego, a Toyota od dawna sugeruje możliwy powrót modelu MR2. Nowy czterocylindrowy silnik może pojawić się także w innych modelach Gazoo Racing, takich jak odrodzona Celica czy przyszłe generacje Supry, którą Toyota zobowiązała się utrzymać w ofercie.
W międzyczasie Toyota planuje przetestować GR Yarisa M, wystawiając go w serii wyścigowej Super Taikyu. Auto ma być "wielokrotnie doprowadzane do granic możliwości i naprawiane w ekstremalnych warunkach wyścigowych", co pozwoli na dalsze udoskonalenie technologii.