Nowe sportowe samochody z napędem na 4 koła do 200 tys. zł

Postawiliśmy wygórowane wymagania. Chcemy dostać nowy samochód o mocy przynajmniej 300 KM, z napędem na 4 koła i w cenie nieprzekraczającej 200 tys. zł. Jest w Polsce wąska grupa aut, która spełnia te wymagania. Zebraliśmy je w tej galerii, a wybór tego jedynego pozostawiamy Wam. Do stawki nie zmieściło się kilku kandydatów, którzy spełnili tylko część wymagań. W przedbiegach odpadło między innymi Audi RS3, które dysponuje 367 KM i napędem na cztery koła, ale ma znacznie za wysoką cenę - 257 tys. zł. Również ze względów finansowych do zestawienia nie dostało się BMW M135i xDrive. Tu zabrakło już znacznie mniej. Bawarski hot hatch z napędem na cztery koła startuje od 203 800 zł.

Ten artykuł ma 3 strony:

Dużym oczekiwaniom sprostał między innymi Mercedes-Benz A 45 AMG 4Matic. Polski cennik tego wozu otwiera kwota 188 200 zł. W tej cenie dostajemy 381 KM generowane przez 4-cylindrowy motor z doładowaniem. Ten ogromny zapas mocy w połączeniu z napędem na cztery koła i skrzynią AMG Speedshift pozwala rozpędzić Klasę A do 100 km/h w 4,2 s. Prędkość maksymalna tego hot hatcha wynosi 250 km/h.

Dużym oczekiwaniom sprostał między innymi Mercedes-Benz A 45 AMG 4Matic. Polski cennik tego wozu otwiera kwota 188 200 zł. W tej cenie dostajemy 381 KM generowane przez 4-cylindrowy motor z doładowaniem. Ten ogromny zapas mocy w połączeniu z napędem na cztery koła i skrzynią AMG Speedshift pozwala rozpędzić Klasę A do 100 km/h w 4,2 s. Prędkość maksymalna tego hot hatcha wynosi 250 km/h.

Kolejnym wozem w tym zestawieniu jest nowy Ford Focus RS. Ten hot hatch startuje od 147 490 zł. W tej cenie dostajemy 2,3-litrowy silnik EcoBoost, który dzięki sprężarce TwinScroll rozwija 350 KM. System napędu na cztery koła z Dynamic Torque Vectoring zapewnia świetne właściwości jezdne. Tych niestety nie da się wyrazić liczbami. Wiemy za to, że rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 266 km/h.

Kolejnym wozem w tym zestawieniu jest nowy Ford Focus RS. Ten hot hatch startuje od 147 490 zł. W tej cenie dostajemy 2,3-litrowy silnik EcoBoost, który dzięki sprężarce TwinScroll rozwija 350 KM. System napędu na cztery koła z Dynamic Torque Vectoring zapewnia świetne właściwości jezdne. Tych niestety nie da się wyrazić liczbami. Wiemy za to, że rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 266 km/h.

Kolejnym mocarnym sprinterem, którego dostaniemy za mniej niż 200 tys. zł jest Volkswagen Golf R. Wyposażony w napęd 4Motion hot hatch dysponuje mocą równą 300 KM. Z opcjonalną skrzynią DSG rozpędza się on do 100 km/h w 4,9 s. Volkswagen nie wyróżnia na swojej stronie czasu dla wersji z ręczną przekładnią. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi 250 km/h. Ceny Golfa R zaczynają się od 151 290 zł za wersję z przekładnią ręczną i 159 490 zł za model wyposażony w DSG.

Kolejnym mocarnym sprinterem, którego dostaniemy za mniej niż 200 tys. zł jest Volkswagen Golf R. Wyposażony w napęd 4Motion hot hatch dysponuje mocą równą 300 KM. Z opcjonalną skrzynią DSG rozpędza się on do 100 km/h w 4,9 s. Volkswagen nie wyróżnia na swojej stronie czasu dla wersji z ręczną przekładnią. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi 250 km/h. Ceny Golfa R zaczynają się od 151 290 zł za wersję z przekładnią ręczną i 159 490 zł za model wyposażony w DSG.

Do stawki nie dostało się Audi RS3, ale w cenniku producenta z czterema pierścieniami znalazł się samochód, który załapał się na granicy mocy. 300-konne Audi S3 rozpędza się do 100 km/h w 5,3 s w wersji ze skrzynią ręczną i w 4,9 s z przekładnią S-Tronic. W obydwu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Ceny tych wersji wynoszą odpowiednio 163 100 i 172 000 zł.

Do stawki nie dostało się Audi RS3, ale w cenniku producenta z czterema pierścieniami znalazł się samochód, który załapał się na granicy mocy. 300-konne Audi S3 rozpędza się do 100 km/h w 5,3 s w wersji ze skrzynią ręczną i w 4,9 s z przekładnią S-Tronic. W obydwu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Ceny tych wersji wynoszą odpowiednio 163 100 i 172 000 zł.

Na koniec został jedyny samochód w stawce, który nie jest hot hatchem. Jest za to prawdziwą legendą. To Subaru WRX STI. Polski cennik tego wozu otwiera kwota 45 tys. euro, czyli równowartość 191 tys. zł. Wyjątkowy jest nie tylko wygląd i typ nadwozia tej maszyny. Jako jedyna ma ona pod maską boksera. 2,5-litrowy, turbodoładowany motor rozwija w WRX STI okrągłe 300 KM trafiające na wszystkie koła poprzez 6-biegową ręczną skrzynię biegów. Japońskie auto rozpędza się do 100 km/h w 5,2 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 255 km/h.

Na koniec został jedyny samochód w stawce, który nie jest hot hatchem. Jest za to prawdziwą legendą. To Subaru WRX STI. Polski cennik tego wozu otwiera kwota 45 tys. euro, czyli równowartość 191 tys. zł. Wyjątkowy jest nie tylko wygląd i typ nadwozia tej maszyny. Jako jedyna ma ona pod maską boksera. 2,5-litrowy, turbodoładowany motor rozwija w WRX STI okrągłe 300 KM trafiające na wszystkie koła poprzez 6-biegową ręczną skrzynię biegów. Japońskie auto rozpędza się do 100 km/h w 5,2 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 255 km/h.

Zobacz również: Mercedes-Benz Klasy S - odc. 2 "Sanktuarium"

Teraz wybór należy do Was. Możecie postawić na Mercedesa A 45 AMG, którego atutem jest doskonałe przyspieszenie.

Teraz wybór należy do Was. Możecie postawić na Mercedesa A 45 AMG, którego atutem jest doskonałe przyspieszenie.

Kolejną opcją jest Focus RS, którego mocną stroną jest nie tylko wysoka prędkość maksymalna, ale także najniższa cena.

Kolejną opcją jest Focus RS, którego mocną stroną jest nie tylko wysoka prędkość maksymalna, ale także najniższa cena.

Możecie także postawić na Volkswagena Golfa R, który można uznać za kompromis. Chociaż nie jest "naj" w żadnej konkurencji, to łączy przyzwoitą cenę z dobrymi osiągami.

Możecie także postawić na Volkswagena Golfa R, który można uznać za kompromis. Chociaż nie jest "naj" w żadnej konkurencji, to łączy przyzwoitą cenę z dobrymi osiągami.

Jeśli nie zdecydujecie się na Golfa, może przypadnie Wam do gustu jego bliski krewny, Audi S3?

Jeśli nie zdecydujecie się na Golfa, może przypadnie Wam do gustu jego bliski krewny, Audi S3?

Na koniec zostało Subaru, za którym przemawia świetny charakter, brzmienie boksera i prędkość maksymalna gorsza jedynie od Focusa RS.

Na koniec zostało Subaru, za którym przemawia świetny charakter, brzmienie boksera i prędkość maksymalna gorsza jedynie od Focusa RS.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Samochody Roberta Lewandowskiego Lamborghini Gallardo LP 570-4 Spyder Performante na lekkich kołach Strasse Wheels Niesamowity wirtualny tuning od YasidDesign Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio na nowych zdjęciach Gwiazda Spectre Naomie Harris i Range Rover Evoque Convertible Mercedes-Benz SL (2017) - lifting niemieckiego roadstera oficjalnie przedstawiony Ford GT na zestawie nowych zdjęć Nowy Nissan NP300 Navara na nowych zdjęciach Zobacz Fordy Mustangi Cobra Jet w akcji - galeria zdjęć McLaren Technology Centre - zobacz królestwo Rona Dennisa od środka Mercedes GLS (2015) w nowej galerii zdjęć Porsche Rennsport Reunion V (2015) - spotkanie legend na Mazda Raceway Laguna Seca Nowe MINI Clubman (2015) - galeria zdjęć z Anglii Prawdziwe maszyny sportowe wolniejsze od hot hatcha ze stajni Mercedesa McLaren Production Centre od środka - tu powstają drogowe McLareny Bentley Bentayga dołącza do programu Power on Ice Przegląd projektów na targi SEMA 2015 [cz.1] Singer Porsche 911 - najpiękniejsze tapety z oficjalnych zbiorów tunera LaFerrari na felgach Vossena na specjalne zamówienie Zobacz zwyciężczynię i modelkę German Miss Tuning Calendar 2016 BMW M6 Gran Coupé na felgach ADV.1 BMW zabiera was na wycieczkę po Meksyku w Serii 3 i nowym X1 Najnowsze projekty z Rotiform Wheels - galeria zdjęć Ferrari 599 GTO - przypominamy przyszłą legendę