260 KM z 3 cylindrów. Mountune wziął na warsztat Forda Pumę ST i Fiestę ST 

Uważasz, że małe, 3-cylindrowe silniki nie pasują do sportowych aut, bo są zbyt wysilone? Lepiej zamknij oczy, bo Mountune właśnie wziął na warsztat jednostkę z Fiesty ST i Pumy ST, wyciskając z niej aż 260 KM. Jeśli to za dużo, są też "spokojniejsze" pakiety.

Ford Fiesta ST i Puma ST mogą być jeszcze dzikszeFord Fiesta ST i Puma ST mogą być jeszcze dziksze
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mountune
Filip Buliński

Czy w małych, zadziornych autach czeka nas wkrótce zalew 3-cylindrowych silników? Może. Duże zamieszanie wywołał Ford Fiesta ST z 200-konnym, 3-cylindrowym 1.5. Niemałe poruszenie spowodowała także premiera Toyoty GR Yaris z o wiele bardziej wysilonym, 261-konnym silniczkiem o tej samej pojemności i liczbie cylindrów. A w ślad za Fiestą poszła także Puma ST.

O tym, że w jednostkach Forda tkwi niewykorzystany potencjał, wiedział Mountune, który przygotował kilka zestawów podniesienia mocy. Pierwszy stopień m235 to wzrost do 235 KM i 350 Nm. W tym wypadku wiąże się to jedynie z wtyczką modyfikującą oprogramowanie silnika, sparowaną z aplikacją na telefon, dzięki której można decydować, czy korzystamy z seryjnej, czy pełnej mocy.

Jeśli to nie wystarcza, w zanadrzu jest opcja m260, która wykrzesze 260 KM i 365 Nm, dzięki czemu wchodzimy już na poziom GR Yarisa, ale cała zgraja trafia w przypadku fordów tylko na przednią oś. Mountune zaleca też, że jeśli chcemy wykorzystać pełen potencjał mocniejszego pakietu, powinniśmy zainwestować w zmieniony układ dolotowy, filtr powietrza i intercooler od Mountune. Warto też wspomnieć, że tuner rekomenduje w tym wypadku jazdę na benzynie co najmniej 97-oktanowej.

Co nas czeka oprócz poprawy osiągów? Tuner zapewnia agresywniejszą procedurę startu, wyostrzenie dźwięku wydechu oraz optymalizację zmiany biegów bez konieczności odpuszczania pedału przyspieszenia. O ile poprawi się przyspieszenie? Tego Mountune nie zdradza. Można jednak być pewnym, że kilka dziesiątych sekundy z seryjnego przyspieszenia do setki (6,5 s w przypadku Fiesty ST i 6,7 s dla Pumy ST) na pewno urwiemy.

Cena za wtyczkę modyfikującą oprogramowanie nie wydaje się przesadzona. W przypadku m235 musimy liczyć się z kwotą 479,2 funtów (ok. 2,5 tys. zł), natomiast dla m260 to już 562,5 funtów (ok. 2,9 tys. zł).

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇