260 KM z 3 cylindrów. Mountune wziął na warsztat Forda Pumę ST i Fiestę ST 

Uważasz, że małe, 3-cylindrowe silniki nie pasują do sportowych aut, bo są zbyt wysilone? Lepiej zamknij oczy, bo Mountune właśnie wziął na warsztat jednostkę z Fiesty ST i Pumy ST, wyciskając z niej aż 260 KM. Jeśli to za dużo, są też "spokojniejsze" pakiety.

Ford Fiesta ST i Puma ST mogą być jeszcze dzikszeFord Fiesta ST i Puma ST mogą być jeszcze dziksze
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mountune
Filip Buliński

Czy w małych, zadziornych autach czeka nas wkrótce zalew 3-cylindrowych silników? Może. Duże zamieszanie wywołał Ford Fiesta ST z 200-konnym, 3-cylindrowym 1.5. Niemałe poruszenie spowodowała także premiera Toyoty GR Yaris z o wiele bardziej wysilonym, 261-konnym silniczkiem o tej samej pojemności i liczbie cylindrów. A w ślad za Fiestą poszła także Puma ST.

O tym, że w jednostkach Forda tkwi niewykorzystany potencjał, wiedział Mountune, który przygotował kilka zestawów podniesienia mocy. Pierwszy stopień m235 to wzrost do 235 KM i 350 Nm. W tym wypadku wiąże się to jedynie z wtyczką modyfikującą oprogramowanie silnika, sparowaną z aplikacją na telefon, dzięki której można decydować, czy korzystamy z seryjnej, czy pełnej mocy.

Jeśli to nie wystarcza, w zanadrzu jest opcja m260, która wykrzesze 260 KM i 365 Nm, dzięki czemu wchodzimy już na poziom GR Yarisa, ale cała zgraja trafia w przypadku fordów tylko na przednią oś. Mountune zaleca też, że jeśli chcemy wykorzystać pełen potencjał mocniejszego pakietu, powinniśmy zainwestować w zmieniony układ dolotowy, filtr powietrza i intercooler od Mountune. Warto też wspomnieć, że tuner rekomenduje w tym wypadku jazdę na benzynie co najmniej 97-oktanowej.

Co nas czeka oprócz poprawy osiągów? Tuner zapewnia agresywniejszą procedurę startu, wyostrzenie dźwięku wydechu oraz optymalizację zmiany biegów bez konieczności odpuszczania pedału przyspieszenia. O ile poprawi się przyspieszenie? Tego Mountune nie zdradza. Można jednak być pewnym, że kilka dziesiątych sekundy z seryjnego przyspieszenia do setki (6,5 s w przypadku Fiesty ST i 6,7 s dla Pumy ST) na pewno urwiemy.

Cena za wtyczkę modyfikującą oprogramowanie nie wydaje się przesadzona. W przypadku m235 musimy liczyć się z kwotą 479,2 funtów (ok. 2,5 tys. zł), natomiast dla m260 to już 562,5 funtów (ok. 2,9 tys. zł).

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł