2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo

2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo już niebawem zaryczy na torach wyścigowych w sześciu różnych zakątkach świata.

2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo
Mateusz Klimek

Auta drogowe Maserati nie próbują konkurować z samochodami typowo sportowymi, jak Ferrari czy Porsche. Samochody z trójzębem na masce nie uczestniczą w wojnie na konie mechaniczne i nie walczą w konkurencji pt. "kto urwie najwięcej setnych sekundy ze sprintu od 0 do 100 km/h". W zamian za to oferują swoim nabywcom możliwość podróżowania w luksusowych warunkach oraz nadwozie i wnętrze o typowo włoskiej stylistyce. Komfortowa natura Maserati nie przeszkadza jednak Włochom w stworzeniu torowej wersji jednego ze swoich modeli - GranTurismo.

2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo
2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo

Auto, o którym mowa, nazywa się Maserati GranTurismo MC Trofeo. Producent opublikował właśnie zdjęcia modelu na sezon 2013. Będzie ono startować w jednomarkowej serii wyścigowej Maserati Trofeo MC World Series. Wyścigi odbędą się na sześciu torach w różnych zakątkach świata. Pierwszy odbędzie się 29 kwietnia na torze Paul Ricard we Francji, kolejny na słynnym Nürburgringu w Niemczech, potem Silverstone w Anglii, Sonoma Raceway w USA, Shanghai International Circuit w Chinach oraz Yas Marina w Abu Dhabi.

Pod względem technicznym auto różni się w niewielkim stopniu od MC Trofeo poprzedniej generacji. Oznacza to, że jego wnętrze zostało niemal całkowicie "wybebeszone", a w środku zamontowano klatkę bezpieczeństwa i wyścigowe kubełki z sześciopunktową uprzężą. Nadwozie przypomina drogowy odpowiednik, jednak olbrzymi spojler i dyfuzor z tyłu nie pozostawiają złudzeń - to auto służy wyłącznie do jazdy na torze.

2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo
2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo

Usunięcie dodatków wpływających na komfort i materiałów wygłuszających oraz zastosowanie lekkich komponentów w konstrukcji nadwozia zaowocowało redukcją masy. Seryjne, drogowe GranTurismo 4.7 waży 1780 kg, a jego wyścigowy odpowiednik jest lżejszy aż o 400 kg. 1380 kg jest zresztą maksymalną dopuszczalną masą dla auta startującego w tej serii.

Za napęd odpowiada silnik zbliżony do tego, który znamy z drogowej wersji. Jest to jednostka produkcji Ferrari o oznaczeniu wewnętrznym M139S, pojemności 4691 ccm, mocy 450 KM i momencie obrotowym 511 Nm. Producent nie podaje osiągów odmiany wyścigowej. "Cywilne" GranTurismo 4.7 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 s i osiąga maksymalną prędkość 300 km/h. Można się spodziewać, że pierwszy parametr w wersji wyścigowej poprawił się za sprawą m.in. krótszego zestopniowania skrzyni biegów.

2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo
2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo

Co ciekawe, auto ma hamulce z tarczami stalowymi, a nie ceramicznymi. Zostało też pozbawione ABS-u, który podczas jazdy torowej potrafi bardziej zaszkodzić, niż pomóc.

Tak przygotowane Maserati jest dla wielu jedyną możliwością, aby spróbować swoich sił jako kierowca wyścigowy. Startować w serii Maserati GranTurismo MC Trofeo może bowiem każdy. To znaczy każdy, kogo stać na zakup auta i uiszczenie wpisowego. Producent nie podaje, ile kosztuje taka przyjemność, ale na pewno nie jest to tania zabawa.

  • 2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo
  • 2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo
  • 2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo
  • 2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo
[1/4] 2013 Maserati GranTurismo MC Trofeo Źródło zdjęć: |

Źródło: MaseratiWCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯