1,0 EcoBoost Forda silnikiem roku 2012!
Po raz trzynasty rozdano nagrody w konkursie International Engine of the Year! Konkurs na najlepszy silnik roku wygrała jednostka EcoBoost o pojemności 1,0 l produkcji Forda!
13.06.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:18
Rywalizacja odbywa się w 11 kategoriach:
- Najlepszy Silnik Roku
- Zielony Silnik Roku,
- Silnik o najlepszych osiągach
- Silnik o pojemności mniejszej niż 1,0 l
- Silnik o pojemności między 1,0 l a 1,4 l
- Silnik o pojemności między 1,4 l a 1,8 l
- Silnik o pojemności między 1,8 l a 2,0 l
- Silnik o pojemności między 2,0 l a 2,5 l
- Silnik o pojemności między 2,5 l a 3,0 l
- Silnik o pojemności między 3,0 l a 4,0 l
- Silnik o pojemności większej niż 4,0 l
Jest to pierwsza nagroda w tym konkursie dla producenta spod błękitnego owalu. 1,0 EcoBoost otrzymał w sumie dwie nagrody na tym konkursie: Najlepszy Silnik Roku i Silnik o pojemności mniejszej niż 1,0 l. Na pokonanym polu pozostawił m.in. ubiegłorocznego zwycięzcę – turbodoładowaną jednostkę Fiata TwinAir 0,9 l. Wspomagany turbosprężarką 1,0 EcoBoost oferowany jest m.in. w Fordzie Fiesta i Fordzie Focusie.
Zielonym Silnikiem Roku została jednostka, która pracuje pod maskami zdobywców tytułu Car of the Year 2012 – Chevroleta Volta i Opla Ampery. Hybryda oparta na elektrycznym silniku wytwarzającym moc 150 KM współpracuje z benzynowym motorem o pojemności 1,4 l służącym do ładowania akumulatorów. Podczas wykorzystywania silnika spalinowego Samochód Roku 2012 nadal pozostaje autem o napędzie elektrycznym.
Silnikiem Roku o najlepszych osiągach została jednostka drzemiąca pod maską Ferrari 458 Italia. 4,5-litrowy potwór V8 rozwija moc 570 KM, dostępnych od 9000 obr./min i 540 Nm momentu obrotowego – dostępnych od 6000 obr./min. Równocześnie silnik ten został silnikiem roku w kategorii pojemności większej niż 4,0 l.
Znany z takich samochodów jak Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Seat Leon, Volkswagen Passat czy Audi A1 turbodoładowany silnik 1,4 TSI został po raz kolejny zwycięzcą w kategorii silnika o pojemności między 1,0 l a 1,4 l.
Również w następnej kategorii, silnik o pojemności między 1,4 l a 1,6 l, zwycięzcą została jednostka wspomagana turbosprężarką. Mowa o silniku stworzonym przez BMW we współpracy z PSA, występującym w takich samochodach, jak Peugeot RCZ, Citroën DS4, Peugeot 207 czy BMW serii 1.
Oprócz tej kategorii BMW zgarnęło jeszcze nagrody w trzech innych: silnik o pojemności między 1,8 l a 2,0 l – za benzynową jednostkę 2,0 R4 TwinPower Turbo, silnik o pojemności między 2,5 a 3,0 l – za R6 TwinPower Turbo i silnik o pojemności między 3,0 l a 4,0 l – za V8 pracujące pod maską BMW M3.
W ostatniej kategorii silnika o pojemności między 2,0 l a 2,5 l, nagroda przypadła Audi za silnik 2,5 TFSi o mocy 340 KM pracujący pod maską m.in. Audi TT.
Źródło: Carscoop